Gå til innhold

Unngå og ta sprøyta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min fikk sønnen sin 3 uker etter ho tok infulensa sprøyta,da hadde ho 10 uker igjen, Skulle ta den,men la være det nå i alle fall. selvom jeg både har sukkersyken, Astma og er gravid.

Anonym poster: a29e0054a648a33f236f1dabf0b078d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor det?

Har legene sagt at det var pga sprøyta? Å føde for tidlig kan ha veldig mange årsaker.....

Jeg tror nok jeg kommer til å ta vaksina selv, men skal høre med legen for sikkerhetsskyld først.

Skrevet

Legene vet jo ikke om det har innvirking på babyen,så synes det er SYKT at de ber folk ta den. ta hensyn til babyen i magen sier jeg.

Skrevet

Og fremdeles har ingen fått med seg at sesonginfluensvaksinen man tar i dag ikke er det samme som man fikk i 2009?

Gud bedre. Håper folk har vett til å lytte til fagfolk ang. dette, og ikke hører på folk her inne totalt blottet for kunnskap.

Anonym poster: 8589fd1b6cbe45c461dbb693b9585a35

Skrevet

Tror jeg heller høre på de som har mer greie på det :). Ville ikke ta den selv,men babyen kan jo bli skadet av Infulensa også,så jeg personlig tror det er lurt og følge hva ekspertene mener. Og ja de vet vel ikke helt om den sprøyta har noe som kan skade babyen,men dør du,så dør jo den lille i magen og,så er vel faktisk lurere og ta den,enn og la være,selvom jeg også er VELDIG Skepisk,så vil jeg ta den nå.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jisis ja du vet sikkert best hi. Lykke til, ser deg på riksen.

Skrevet

Det har jeg heller ikke sagt at det er den samme som 2009,men de sa jo at den var trygg også,se hvor mange som ble syke, tror ikke du vet hva du snakker om Anonym. Snartmamma2013 hvis du er så redd hvorfor tar du den da? er så dumt,hvis du egentlig ikke vil,men følger de som tror de vet.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Og,ja det var sikkert derfor veninna di fødte før tiden. Tror ikke dere er noen forsker-emner noen av dere ;)

Skrevet

Jeg skal ikke ta den, etter anbefaling av flere leger/spesialister

Leger er bare menesker de også, men føler jeg kan stole på de jeg har fått råd hos. De har alle god lang erfaring, og jobbet som leger i USA, Tyskland, Sverige og England.

Skrevet

Kan dere som sprer skremselspropaganda vennligst lese dere opp litt? Begynn gjerne her:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,4547:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:66335::1:5800:8:::0:0

Det er i flere tiår gitt vanlig sesonginfluensavaksine til blant andre gravide, uten at man har registrert data som tyder på økt risiko for den gravide eller fosteret. I USA har det i mange år vært anbefalt å vaksinere gravide, og amerikanerne har veldig gode systemer for å fange opp alvorlige bivirkninger i databaser.

Og til HI, du kan ikke konkludere med at hun fødte 10 uker før tiden pga en vaksine hun tok 3 uker før! Det er omtrent like sannsynlig at hun fødte før tiden fordi hun gikk på rødt lys.

Skrevet

Det var det jordmoren mente,ho vet vel bedre enn de fleste her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...