Gå til innhold

Noen som har barn som har gått veldig seint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

20 mnd og vil fortsatt ikke gå :( Vært hos barnelege, fysioterapeut og manuellterapeut, men ingen vet hvorfor han ikke vil gå... Blir gal snart, han er så tung å bære på!

Hvorfor gikk ikke ditt barn? Noen tips?

Anonym poster: e6736cd9740445025756b9a91cb66659

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg kjenner et barn som ikke gikk før hun var godt over to år.

Hun er nå åtte, og hopper og spretter som alle andre barn. Hun var bare litt treg akurat på det punktet.

Anonym poster: cda4965cc68ff80b3a40e586da214320

Skrevet

Jentungen min gikk 3 mnd før hun ble 2 år, men hun har hypermobile ledd, derfor var hun sent ute.

Står ikke tilbake for noen hverken motorisk eller på annen fysisk måte nå som hun straks er 4.

Anonym poster: fe41d654741e63756591be1565fb9d9b

Skrevet

Eldste min begynte å gå da han var litt over 19 mnd. Jeg var veldig bekymret inntil vi var hos en ortoped som så han gå langs veggene. Han sa nemlig: "Han kan jo gå! Han trenger bare noe å støtte seg på!"

Går sønnen din langs møbler eller når dere holder han? I så fall kan det bare være at han er av det slaget som min var, at han ville være helt sikker på at han holdt balansen når han først slapp seg. For da min først slapp taket, så startet han ikke med å gå 3-4 skritt som mange andre. Første gangen han gikk, så gikk han 16 skritt, tvers over et rom.

Niesen min var også litt sein til å gå. Hun gikk best med en sleiv i den ene hånda :)

Om alt fysisk er i orden, og det ikke er noe galt med hverken balanse, ledd eller muskler, så kommer det nok. Gå med han så mye han vil, prøv med gåvogn/gå bil om han vil, og prøv å lokke han i gang med bestikkelser.

Skrevet

Jenta mi er 18 mnd og går fortsatt ikke.

Men hun går når hun har støtte og etter å ha tenkt gjennom hvilke grunner det kan være for at hun ikke går enda, bekymrer jeg meg ikke.

Hun er nemlig veldig forsiktig og skeptisk til "skumle" ting, derfor tror jeg nettopp det er grunnen, hun tør ikke slippe tak før hun er helt sikker på at det går bra :D

Så lenge alt annet er som det skal, tror jeg du kan slappe av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...