Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Ettåringen nekter å spise uten at jeg distraherer henne; tv, leke med nøkler, smykker, o.l. Skal jeg fortsette å lure i henne mat, eller skal jeg bare la være? Idag har jeg prøvd å la være, og alt hun har spist er en halv skive, to skjeer grøt og en yoghurt. Neste måltid blir middag (hun sover i 2t) og da spiser hun valigvis greit. Jeg blir så oppgitt! Anonym poster: 863b66e4963c8c906ea41c7538f74d91
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Vi har samme problem her. Starten på problemet startet når lillegutt ble syk og hadde dårlig matlyst. Etter dette så ble han tilvent at han kunne leke og spise samtidig. Nå spiser han brødskiver selv og det går fint. Værre er det med grøt og middagsmat. Her spiser han litt selv, men må også mates for å få i han nok mat. Vet ikke om jeg har noen gode råd.... Noen ganger så "leker vi i han mat" når han har dårlig matlyst. Merker likevel at han oftere nå spiser selv og dermed konsentrere seg om å spise og ikke leke. Vi gir han aldri noe leker når han spiser brødmat og det går fint. Anonym poster: c6577118d2830f54a3f077f648d5063b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Vi distraherer fremdeles når barnet er 2,5 år. Hvis ikke ville han ikke fått i seg noe særlig. Så ja - hvis du vil at barnet skal spise ville jeg fortsatt med det. Hvis barnet er enormt overvektig kan du jo la være.. Anonym poster: 7bbf260a10b94d82ec33bc00735729a2
Honningmelon Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Jenta mi har slitt med spisevegring pga refluks siden hun var 2 mnd. Helt siden hun begynte med fast føde har vi avledet henne med leker og diverse for å få i henne mat. Til alle måltider. Gjorde vi ikke det, spiste hun nesten ikke på flere dager. Nå er hun 20 mnd, og nå avleder vi ikke så mye lenger. Men, jeg gjør det innimellom hvis jeg ser på det som nødvendig. Gjør som du føler for. Det vil jo gå seg til på et eller annet tidspunkt uansett.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 En halv skive, to skjeer grøt og en yoghurt er vell ikke så ille hvis hun spiser ok med middagsmat og så kveldsmat til slutt. Trenger hun mer? Anonym poster: 3bcbcbfb1f73b9755ca08b070c3cf349
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå