Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Jeg hadde med meg min 2 måneder gamle sønn i barneselskap i går. Der var ett barn sykt, hostet og hadde magevondt. Faren sa barnet hadde blitt helt tverr når hun hadde fått vite hun var for syk til å gå i selskap, så han hadde ikke noe valg enn å ta henne med. Der satt jeg rett ved siden av med min lille baby og nå er jeg redd for at også mitt barn blir sykt. Ikke så rart i disse svineinfluensatider. Hva tenker dere? Anonym poster: 6ff6d5aa1c2bae001c73201e85771591
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Direkte ufint av foreldrene til det syke barnet synes jeg, men det er jo forskjell på syk og syk også. Et barn som er litt snørrete, forkjølet og hoster litt kan ikke holdet hjemme fra alt som er, barn er forkjøpet store deler av vinteren og kan ikke sperres inn pga det. Så lenge allmenntilstanden er bra, de ikke har feber, bare er litt forkjølet og ikke har omgangssyke må de få lov å leve. Men om barnet er skikkelig syk, med omgangssyke, influensa, feber o.l. bør det holdes hjemme både av hensyn til smittevern og for at barnet selv skal få hvilen den trenger for å bli fortest mulig frisk. Anonym poster: d91aa194efabab9499259c7947d32a85
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Jeg syns det er frekt å ha med syke barn bort uansett hvor sinte de blir for det. Vi har hatt besøkt av sykt barn selv i romjula og heldigvis ser det ut som det har gått bra med vår familie, men en av de andre familiene som var på besøk, har blitt smittet Ekstremt frekt og man burde egentlig bare sende dem hjem igjen så fort man finner ut av det. Antagelig var det en kraftig forkjølelse barnet i bursdagen hadde, for hvis hun hadde hatt ordentlig influensa, så hadde hun ikke orket å gå i bursdagen. Det er jo tross alt en liten trøst... Anonym poster: 8df21f26ba3f3f618662f69a542b34a7
Førstemann Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Tenker at den faren skal få seg litt problemer etterhvert hvis han skal håndtere alle trass og vanskelige situasjoner på den måten.Utrolig dårlig gjort å utsette andre for smitte!
Mamma til 3 Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 Jeg hadde nok takket nei og holdt meg hjemme med sykt barn!
Cmyk Skrevet 4. januar 2013 #6 Skrevet 4. januar 2013 Jeg tenker at det i beste fall er tankeløst av pappan. Selvsagt tar man ikke syke barn med i barneselskap! Det er ikke bra for noen - verken for det syke barnet - eller for barna som blir utsatt for unødig smitte.
mammakatten Skrevet 4. januar 2013 #7 Skrevet 4. januar 2013 Syke barn bør holdes hjemme, og det bør voksne også, det er mange som tror de er så flinke når de går på jobb uansett hvor syke de er.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #8 Skrevet 4. januar 2013 Det kommer ann på hvor sykt barnwt er og hvilken sykdom. Snørrete, hoste og forkjølet, men bra almentilstand ville jeg synes var helt greit mens omgangssyke ikke ville vært greit. Anonym poster: 51de192e072d4a68e94e79d0e1106666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå