JenteOgGutterMamma! Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Hei! :-) Vi gjør som mange andre... kjøper oss hund når vi er ferdige med babylagingen ;-) Vi vil ha en liten selskapshund, da vi har hatt en Bishon Frisee før som ble 11 år gammel! Vi vil ha en som ikke røyter noe...Bishon Frisee er røytefrie men krever endel pelsstell, så vi ønsker en lettestelt hund og har sett på Russian toy terrier...den korthårete typen! :-) Noen som vet noe mer om den type hund, og vil dele erfaringer? Tenker på barnevennilighet, renslighet, lynne osv. Takker for svar! :-)
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 hei, har ikke selv men naboen har :-) Veldig fine og snille hunder, men vet at de har hatt litt problemer med hannhunden når det gjelder tissing inne. Ellers er de litt gneldrete, men mye går seg til når de blir større. En lett rase med tanke på pelsstell ihvertfall :-) Det beste er at de går fint overens med barn i alle aldre. Naboene har barnebarn i alle aldre å det har ikke vært noe problemer av noe slag i forhold til det.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2013 Takker for raskt svar! :-) Hørtes bra ut! :-) Har også hørt at små hannhunder generelt lett kan tisse inne, så derfor satser vi på en hunn av hokjønn,og håper på at dei er rene... er det største kravet egentlig å ha en hund som ikke gjør fra seg noe inne! ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Ville ikke hatt en sånn hund. De kan jo nærmest ikke kalles hund engang, så skjøre som de er. De går jo istykker bare man ser på de. Fryser ute, og tisser inne. Men hver sin smak. Selv velger jeg hunder som faktisk er hunder. Ikke fjas og fjotteri. Hunder som kan være ute i norsk vinter, og som tisser ute. Hvorfor ikke en katt istedet? Anonym poster: a44d9b94b7a54a240bfbbea6dd0f9c78
JenteOgGutterMamma! Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2013 (endret) Hi hi hi! :-) Så koselig at du fremdeles følger med meg da! :-) Ikke mye som skal til før janteloven og missunnelsen kommer frem i vår lille bygd.... ;-) Vi vil ha en liten sofahund vi kan ha inne, som det følger mye fjas og fjotteri med... ;-) Dattera vår har alt funnet mye fjas og stæsj som hun kunne tenke seg til den.... :-) Dessuten er vi 4 i hustanden som har fått påvist katteallergi så katt her i huset er helt uaktuellt! ;-) Endret 4. januar 2013 av JenteOgGutterMamma!
JenteOgGutterMamma! Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2013 Vi syns så absolutt det er mye bedre å ha en liten kosete innehund vi da....:-) Enn store utehunder som naboene klager på.... så man må kvitte seg med dem....eller.....;-)
xblondiex Skrevet 26. januar 2013 #7 Skrevet 26. januar 2013 Altså, viss du trur at e ha skrivi um honn her så tæk du feil.. ja e måtte gje burt begge hondein mine pga nabon, men e ha ikkje kommentert detta innlegget:) før nå men nusseleg honn fekk døkk ti da må e si:) ps:e fylje ikkje mæ de innpå her:p men fækk tips um den her..
twoboys & a girl Skrevet 26. januar 2013 #8 Skrevet 26. januar 2013 Har hatt. Verdens nydeligste, men oppfører seg som babyer. Hater å være alene, tisser og bæsjer når den var hjemme alene.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Ok.... e såg du logga inn som keiesar på den såmå tie så du kunne ha skrivi detta... Ja e vart nyssjerråg da e fekk eit slikt tydeleg svar som skein gjennum som missunnelse...;-) E har ikkje bruk for å gjøyme meg gjennum ein anonymknapp ell lågå nye profiler for å fylgje mæ enkelte her inne...eill skifte nick ...men e tæk det som eit komplemang at e æ så intressant for summe at døkk tæk døk bryet mæ dæ! ;-) Men sjøna ikkje at døkk ser på meg som ein konkurrent?? Dæ ha e eilder sjønt...E ha eilder konkurert mæ nøyn um hverken kæ mange onge e fæ, når e fæ døm og kæ te kjønn e har! E har jente og e har gutter, og eille æ i mine augo verdens nydelegaste ( som eille andre mødre tykjy um sine onge ) E ha eilder fått onge fordi at e sku hå det eine eill det andre kjønnet...som e ha fått hint um særleg da e fekk Lucas... For meg æ kvar onge e ha fått ein seier for meg sjølv at e faktisk fekk onge...någå som ikkje vaa nøyn sjølvsagt ting! Livet mitt har hellan ikkje vore lett...mobba på skula i 8 år, gjorde at e mista alt tå sjølvtillit sjølv um e va ei tå di beste og kunne i utgangspunktet søkt på dæ e ville tå videre utdannelse! Men Ette så mange år mæ mobbing sette spor og e klarte ikkje å gå så mykjy utdanningsom e ynskte...og i tillegg så fekk e som ettereaksjon... anorexia ette ungdomskulen som prega livet mitt i fleire år og e va som 18 åring kun 24 kilo og heldt på å dø på sjukehuset! E fekk beskjed um at e nok eilder kunne få onge ette detta, men e va utruleg heldig og vart gravid på 1 forsøk någå som nok eille trudde ikkje skulle gå an... Så for meg æ absolutt kvart svangerskap vore ein seier og sjølv um e ha hatt både ekstrem svangerskapskvalme og bekkenproblem ha e nytt kvart sekund! Men nå tek oss ikkje sjansen på fleir fordi at e ha fått 6 friske fine onge som e ser på som ein seier! :-) Og e hadde sterk bekkenløsning di 2 siste gongein og æ egentleg heldig som har vorte såpass bra at ette di svangerskapein! Og pga at e æ over 40 så auka sjansa for div. komplikasjoner og ingen har nøyn garanti for at neste æ frisk, og e veit at e eilder kunne tikji burt ein onge sjølv um den hadde vore sjuk...og da ha dæ gått seg utover di andre ongen mine og dæ vil e ikkje utseta døm for... Så her æ oss jælma tefredse mæ di oss ha fått og nyte kvart sekund mæ døm! :-) Oss ha mæ mista alt oss hadde i brann men klarte og byggje oss upp at, så sjøna ikkje at følk æ missunnelege på meg slik e tydleg fæ inntrykk tå!? Men e ha di siste åra lært meg at e ikkje la meg bli brukt...og ha vorte metta tå alt som falske veninnå og løgne um alt frå uplanlagte graviditete som visste seg å væra nøye planlagt men va livreidd for å ikkje få dæ kjønnet ho ynskte seg...! Någå som for meg æ heilt idiotisk!! Gjekk og skreik og sutra og laug meg upp i ansiktet og e va så dom og trudde på ho og brukte jælma mykjy tid og energi på ho dein tie, som e kunna ha brukt på min da nyfødte sønn og di andre ongein... ho åt meg mæssom upp ei stond någå e angra på i dag!! Men e si det som det æ og da fæ folk berre bli sinte og fornærma for e la meg ikkje bruke på någå som helst vis lenger og e ser på sladder, falske anklagelser på som eit komplemang og missunnelse! ;-) Oss har eit bra ekteskap, fine friske onge, har onge tå båe kjønn, ein ettesom å væra ein så stor familie ein bra økonomi og oss har råd te at e ikkje jobba så mykjy mæ ongein æ små, men sjøna at for summe så æ detta tongt å svølja.... Men dæ æ ikkje mitt problem...janteloven æ jælma sterk i bygda vår! Endret 1. februar 2013 av JenteOgGutterMamma!
xblondiex Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Men kæfor i reine værn bretta du ut alt detta at? va dæ kje honde oss prata um? øøøh.. kæill kom alt einna inn?? trur desverre ikkje at såååå mange gidd sitta sjå ette kæ du gjer innpå her. viss du trur e æ missunleg på de så må du jammen tru um at... e ha nok einna å gjera eil å gå så å du, viss du sit fylje mæ på kæti e logga me på så keinn oss vel diskutere kæm som æ den nysjerråge å missunnlege..?! berre eit spørsmål. ha ein fin kveill! foresten så ha e kje keilla me keiesar her da... men kari2.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 I'm so full of wat Anonym poster: 468f4f4cfd1f728083194ccd33ea08ef
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 ser at tråden kanskje ikke handler om hund lenger, men svarer likevel.. En venninne hadde en sånn hund, og jeg syntes den var masete og oppførte seg som en baby hele tide, ja, og hun ble aldri husren. -mulig det var oppdragelsen og ikke rasen da.. Jeg personlig foretrekker mellomstore hunder! Anonym poster: 7fcd46e9db0c4f5dc53a63bf01772940
Skautrollet Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 har alldri hatt hellt sansen for de aller minste hunderasene av forskjellige grunner. -de blir fort bortskjemte -eierne tror ofte at så små hunder ikke trenger oppdragelse -de har skjør benbygning,så egner seg ikke særlig bra for familier med småbarn som ikke skjønner at det de gjør kan skade hunden. men det er bare mine tanker om dette, ikke drep meg for det
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 har alldri hatt hellt sansen for de aller minste hunderasene av forskjellige grunner. -de blir fort bortskjemte -eierne tror ofte at så små hunder ikke trenger oppdragelse -de har skjør benbygning,så egner seg ikke særlig bra for familier med småbarn som ikke skjønner at det de gjør kan skade hunden. men det er bare mine tanker om dette, ikke drep meg for det Anonym poster: 468f4f4cfd1f728083194ccd33ea08ef
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #15 Skrevet 2. februar 2013 Kan anbefale canis, der får du svar på alt når det gjelder hunder, vil kanskje la være å brette ut hele livshistorien til deg selv, familie og venner inne der. Uansett hvilken hund du kjøper om det er en valp så får du jobb med å få den ren, det virker som du kanskje burde tenke seg om en gang til om hundehold, eller gå for den med vatt, og som bruker batteri. Anonym poster: e7eeacad3a0999cf91eeb65772a576f1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #16 Skrevet 2. februar 2013 IKKE BRUK CANIS!!!!!!! Den siden er værre enn denne på alle måter! Anonym poster: b98e99d9338ba31fa6bb5fde5b2d191d
JenteOgGutterMamma! Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #17 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Veit du at det æ jælma sjeilda e æ innpå her, .... og JA e såg på profilen din og kanskje det va Kari2 ? men e kjende att nicet ditt og veit at du logga inn og kunne skrivi akkurat på dæ tidspunktet! Og kæfor e sjekka dæ va nettopp pga.svaret e fekk da e sporde um hunderasa, som tydeleg va eit svar du kunne skrivi! E skreiv det fordi e ville forklare at e ikkje sjøna at akkurat e æ så intressant for deg og summe andre som du veit.... heilt idiotisk å nekte for at du/døkk ikkje fulgje mæ...låga nye nick og forskjellige profile for å følgje mæ meg dæ ser e ner e ein sjeilda gong æ innpå her og sjekka profilen min! Men dæ e lura på kæfor æ e så intressant for deg??? Dæ sjøna e ikkje så dæ tykkjy e du kæin forklare! Og det æ faktisk jælma sjeilda e æ innpå her kæin gå månadsvis millum kvar gong... men e har 2 veninnå som e vart kjent mæ innpå her som sende meg mld ein gong iblandt så e æ innpå og sjekka dæ um det æ dæfor døkk lura på kæfor eg fortsatt bruka BIM! Tykkjy du kæin tå deg ein tur eg um du æ nyssjerrig på meg, da trøyng du ikkje lenger tå deg/døkk bryet mæ og skifte profil og nick heile tie! ;-) Og da fæ døkk veta siste nytt direkte....; -) PS: Ska heilse frå både meinn og di 2 største ongein og någre som æ på besøk i kveill og si at døkk har någre spesielle interesså! ;-) Og at e slettes ikkje gidd å bruke tid og energi på slikt tull som lyse tå janteloven lenger! :-) Så da si oss hå ein fin kveill! :-) Endret 2. februar 2013 av JenteOgGutterMamma!
JenteOgGutterMamma! Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #18 Skrevet 2. februar 2013 Til dere andre som har svart på tråden om hunderaser, tusen takk for svar! :-) Vi har fått tak i hund og den er bare helt nydelig og helt etter vår smak! :-) En liten familiehund som alle er blitt glad i, og med 6 barn så mangler det ikke på kos og stell! ;-) Vi har nå hatt den i ca 4 uker og er veldig lærenem...og er nesten helt ren alt! :-) Ho sier fra når ho må på do og det er vel bare 2 ganger hun har gjort noe på gulvet selv om ho bare er 4 mnd. :-) Tror at det meste er opp til eierene hvordan hunden blir... Man må ha tid og interesse om man skal få en hund som bli som man ønsker...har man ikke det så tror jeg hunden blir deretter både når det gjelder renslighet og oppdragelse ellers. Men alltid spennende å se når man får ny hund, men det ser bra ut så langt! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå