Gå til innhold

dere som er sykmeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle dere som er sykmeldt av diverse grunner....Hva bedriver dere dagene med? Jeg har vært sykmeldt i 5 uker og jeg blir gal. Er såpass dårlig at jeg ikke kommer meg ut av leiligheten på egenhånd, så det begrenser seg veldig. Føler det eneste jeg gjør er å se på tv og være på nettet. Savner så veldig et sosialt liv, men klarer ikke gå ut :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gjort akkurat det du sier, men det synes jeg er helt greit :) Har ikke orket noe annet, og kroppen trenger å slappe av :) Men, så trives jeg i mitt eget selskap og da :)

Anonym poster: 4e9b34ffffe9b88fd3accc0ad21f2fa3

Skrevet

Jeg er ikke sykemeldt nå, men var sykemeldt en periode i begge svangerskapene mine og da tilbrakte jeg tiden på sofaen og rørte meg minst mulig. (Var ekstremt kvalm og kastet opp hver gang jeg prøvde å gjøre noe annet.) Ekstremt kjedelig og det var ikke alltid jeg orket å se på pcen eller tven heller fordi jeg ble kvalm av det også...

Hvis du orker besøk, så kan du jo spørre om noen venninner kan komme innom deg av og til.

Anonym poster: 75dd5055dc96c1fbd15a21656f56630d

Skrevet

Det er noe dritt å være langvarig syk, føler en sitter på sidelinjen og ser livet gå forbi, går glipp av så mye en gjerne skulle vært med på....

Men jeg nekter å la meg selv synke ned i en sort depressiv spiral av dumme tanker, jeg prøver fokusere på det positive. Jeg er kronisk syk, men har gode perioder, det er mennesker som har det mye verre enn meg. Prøver gjøre de tingene jeg klarer, prøver finne rom og mulighet til å gjøre ting som er gøy innimellom osv.

Jeg prøver å få frisk luft hver dag, å høre vinden suse i tretoppene og puste frisk luft er sunt. Noen ganger blir det bare å sitte på en sauskinn under et pledd rett på utsiden av verandadøren en stund, men jeg skal ha litt naturlige roser i kinnene og frisk luft i lungene hver dag (så langt det går).

Så leser jeg mye, rømmer inn i bøkenes verden og lever meg inn i intriger, kjærlighet, spenning osv. Leser nok i snitt et par bøker i uka.

Anonym poster: fcbd3929283fccecd347fdad85e664f6

Skrevet (endret)

Jeg strikker og hekler, ellers ser jeg på tv og driver på nettet. Foreløpig er jeg ganske sprek, er sykmeldt pga tvillinger i magen, så jeg orker å gjøre klart litt til ankomst. Så nå vasker jeg klær i store lass, når mannen får litt hjelp og får gjort klart rommet de skal ha så skal jeg legge på plass og gjøre alt klart tenkte jeg :)

Endret av stinemor87
Skrevet

Er sykmeldt pga ekstrem kvalme. Samboeren min lager matpakker til meg i bokser og setter inn i kjøleskapet, klarer ikke lage mat selv. Stikke og hekle er jo gode forslag, men er ikke så flink til sånt. Lese bok orker jeg ikke, blir svimmel av å lese for mye. Må for det meste ligge i senga.

kunne ønske jeg hadde brukket beinet ellerno isteden, da kunne jeg i det minste kommet meg ut....

Skrevet

Vel, hvorfor tror du jeg plutselig har blitt så aktiv her inne? :-D

Var lenket til sofaen med ekstrem kvalme fra uke 10-17. Er i uke 20 nå, men har veldig lavt blodtrykk så fremdeles ikke mye jeg klarer.

Når ikke jeg henger her så ser jeg tv, leser bøker eller gjør håndarbeid.

Av og til når formen føles bedre tar jeg en tur til byen og kikker litt. Det går stort sett greit så lenge jeg vet hvor alle utganger pluss sitteplasser er!

Skulle ønske jeg kunne gått turer her hjemme, men det tør jeg ikke pga svimmelhetsanfall som kommer helt plutselig. Svimer jeg av her jeg bor er det ingen som finner meg, på et kjøpesenter får jeg da håpe det er en eller annen som ikke bare himler med øynene og går forbi :-)

Skrevet

Nyter hvert sekund, selv om jeg har sterke smerter i hele kroppen. Kan ha rolige morgener med barna mine, levere sent, hjem og sove, rydde litt, handle og hente. Glede:-)

Anonym poster: 87c6b5de699234fb7dc494d7bd2a51a4

Skrevet

Jeg ser på tv og er på nettet og gjør det jeg orker og klarer hjemme. Prøver å spare litt energi/krefter til å dra litt ut, men det koster.

Jeg har 4 dager i uka der barna er borte fra ca 8.30 - 9.00 til ca kl. 14.30. Minus de dagene det er noe mer med barna..

Har dårlige og mindre dårlige perioder, men alltid vondt..

Skrevet

Jeg er sykemeldt i min 6 uke nå pga at jeg er utbrent og sover masse, ellers så prøver jeg å gjøre ting hjemme evt handle litt, men det er ikke kroppen med helt enda. Kjeder meg ikke, men det er vel fordi jeg blir utslitt av å eks lage middag, henge opp klær eller hente posten. Gleder meg veldig til den dagen jeg kan kjede meg hjemme fordi da betyr det at jeg er mye bedre.

Anonym poster: 1766cde62f0fec3080cf355ead02daee

Skrevet

Har vært sykmeldt siden juli iår pga infeksjoner og total mangel på energi i svangerskapet, og det er mest slitsomme er igrunn følelsen av å ikke få være med, falle utenfor det sosiale livet, og rastløsheten. Orker ikke lese mye, orker ikke se tv, orker ikke noe, heller ikke ligge på sofaen orker jeg.. Har blitt veldig god venn med pvr-dekoderen, og finn.no, tråler nettet, forumer og annen dritt på nettet i venting på at mannen skal komme hjem. Har utrolig lyst å dra på kjøpesenter, bare dra ut og være normal, men orker knapt gå de 30 meterne fra ytterdøren til garasjen, så da begrenser det meste seg selv.. Nå vil ikke legene at jeg skal være så mye ute heller pga immunforsvar helt på bunn og influensaen, så føler meg en smule fanget og rastløs:(

Heldigvis bare 6uker til termin, da blir jo livet snudd på hodet, håper bare jeg orker mer enn å knapt stå opp da, ellers må pappaen ta seg av alt.

Anonym poster: 480cb04bcbb9c7fd98c2eec12ca8cd7e

Skrevet

Er sykemeldt grunnet brukket arm, så får igrunn ikke gjort så fryktelig mye. I tillegg begynner bekkenløsningen å bli ganske ille, så jeg ligger som oftest "til lading" til toåringen kommer hjem fra barnehagen så jeg klarer å ta meg mest mulig av henne. Prøver å gjøre litt husarbeid og lage middag til mann og barn kommer hjem også.

Anonym poster: 3b0754ed0f26e6792a073bee71b79469

Skrevet

Er sykmeldt, og har nok å drive med :)

Har en sønn på 20 mnd., som ikke går i bhg. Enda.. Så her fylles dagene opp med tv-titting, trilleturer og leking:) har forresten bekkenløsning, så på vonde dager, så tar vi det rolig:)

Skrevet

Har snart vært sykemeldt like lenge som deg. Vært syk med kyssesyken siden midten av november.

Orker ingenting. Sover mye og må psyke meg opp for å klare å hente barna i barnehage og på skole.

Prøver å rydde litt i huset innimellom, men må hvile mellom slagene.

Dette er ekstremt slitsomt, og jeg håper bare jeg blir frisk snart!!

Skrevet

Er sykmeldt, og har nok å drive med :)

Har en sønn på 20 mnd., som ikke går i bhg. Enda.. Så her fylles dagene opp med tv-titting, trilleturer og leking:)

Hvorfor er du sykmeldt om du kan gjøre alt det der mange dager?

Anonym poster: 986581368f852fec53038aa66d33b117

Skrevet

Dere som orker klesvask og lage middager er jo heldige da. Jeg har ikke klart å vaske håret mitt siden mandag....skulle gjerne ha byttet

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga konflikter på jobben. Eller rettere sagt fordi jeg blir syk av konfliktene. Jeg har det ikke bra, er veldig sliten, har mye vondt i hodet, får ikke sove osv pga dette. Også må jeg bruke tiden hjemme på å forberede meg på møter med fagforening/arbeidstilsyn, skrive brev og eposter, sitte i telefonen osv. Så jeg sitter med begge beina i arbeidskonflikten 24 timer i døgnet til tross for at jeg er sykemeldt uansett.

Håper på at alt snart roer seg så jeg kanskje kan få litt energi og komme tilbake på jobb etterhvert. Jeg skal komme meg bort derifra så fort jeg kan!

Er alenemor, huseier, deltidsstudent og jobber mye med en festival på fritiden, så jeg har nok å gjøre selv om jeg er sykemeldt.

Drømmer om å kunne få ryddet opp i alt, trenger å bygge noen hyller, være litt mer sosial enn jeg pleier å ha tid til, men tror ikke det kommer til å skje.... Ikke med det første i alle fall!

Anonym poster: db7729aae4ff339d70bde9a6e912f680

Skrevet

Huff, så glad jeg ble for å lese en slik tråd. Jeg er sykemeldt og har vært det i 1 mnd nå. Jeg klarer omtrent ikke gjøre noenting hjemme enn akkurat så jeg har hode over vannet altså lage meg mat og få ungene til og fra skole/bygd. Noen dager klarer jeg å sette på en maskin med klær, men klarer ikke å få hengt de opp før en eller to dager etter. Det som sliter mest er at de ikke vet hva som feiler meg. Kan være alt eller ingenting. Jeg er konstant kvalm og har vondt i magen.

Vanskelig for familien å forholde seg til når de ikke vet hva dette er. Har også en mann som aldri har hatt sykedager og som mener at man må ta seg sammen, gjør ikke saken bedre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...