Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Min samboer har en del ekskjærester/venninner med fordeler fra fortiden, uten at jeg har noe problem med det. Et par av dem liker jeg imidlertid ikke, vil ikke gå inn på hvorfor. Jeg nekter ikke ham kontakt med dem hvis han vil ha det eller tar det opp, men jeg ønsker IKKE å ha dem med i bryllupet vårt. Er det urimelig av meg å be ham om å ikke invitere dem i bryllupet? De er verken nære venner eller noe, skriver kanskje til hverandre på facebook i ny og ne osv. P.S. Jeg kommer heller ikke ha noen av eksene mine i mitt bryllup. Anonym poster: 09238f349c66464f7ecb652eaddf754b
♥Madam Mim♥ Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Snakker med dem på facebooki ny og ne og vil ha dem i bryllupet?? ber dere de ansatte på nærbutikken også eller?? For meg er bryllup noe for familie og nære venner ;-) Nå begynner jeg å forstå hvordan noen kan bruke 100 000kr + på bryllup!!!!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Når man går inn i et ekteskap bør kommunikasjonen være såpass god at det ikke er noen problem å forklare og bli enige om hvem man ønsker og ikke ønsker i bryllupet...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Vi skal ha et stort bryllup med mange gjester. Han har ikke bedt dem i bryllupet enda, men de to eksene omtaler han som venner, så regner med at de kanskje blir bedt. Jeg har ingen nære venner og nesten ingen familie, så blir gjester så å si bare fra hans side. HI Anonym poster: 09238f349c66464f7ecb652eaddf754b
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 Min samboer har en del ekskjærester/venninner med fordeler fra fortiden, uten at jeg har noe problem med det. Et par av dem liker jeg imidlertid ikke, vil ikke gå inn på hvorfor. Jeg nekter ikke ham kontakt med dem hvis han vil ha det eller tar det opp, men jeg ønsker IKKE å ha dem med i bryllupet vårt. Er det urimelig av meg å be ham om å ikke invitere dem i bryllupet? De er verken nære venner eller noe, skriver kanskje til hverandre på facebook i ny og ne osv. P.S. Jeg kommer heller ikke ha noen av eksene mine i mitt bryllup. Anonym poster: 09238f349c66464f7ecb652eaddf754b Hvis de ikke er nære venner eller noe, så finnes det vel heller ingen grunn for å be dem i bryllupet?? Muligens bare en show-off for å vise hvor mange ekser han har ;-) Neida, men stå på ditt du. Jeg hadde heller ikke ønsket et helt kobbel av dem i bryllupet mitt.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #6 Skrevet 4. januar 2013 Min samboer har en del ekskjærester/venninner med fordeler fra fortiden, uten at jeg har noe problem med det. Et par av dem liker jeg imidlertid ikke, vil ikke gå inn på hvorfor. Jeg nekter ikke ham kontakt med dem hvis han vil ha det eller tar det opp, men jeg ønsker IKKE å ha dem med i bryllupet vårt. Er det urimelig av meg å be ham om å ikke invitere dem i bryllupet? De er verken nære venner eller noe, skriver kanskje til hverandre på facebook i ny og ne osv. P.S. Jeg kommer heller ikke ha noen av eksene mine i mitt bryllup. Anonym poster: 09238f349c66464f7ecb652eaddf754b Hvis de ikke er nære venner eller noe, så finnes det vel heller ingen grunn for å be dem i bryllupet?? Muligens bare en show-off for å vise hvor mange ekser han har ;-) Neida, men stå på ditt du. Jeg hadde heller ikke ønsket et helt kobbel av dem i bryllupet mitt. Problemet er at den ene av dem prøvde å "lure" ham til å komme på besøk til henne bak ryggen på meg etter at vi ble sammen. Likevel har de vært venner lenge (også før de ble sammen og etter at det ble slutt), slik at han nektet å slette henne fra facebook for eksempel siden hun var en gammel venn. Noe jeg ikke gadd å krangle på. Men jeg ønsker ikke å ha henne i bryllupet mitt, siden jeg vil ha en fin dag den dagen. HI Anonym poster: 09238f349c66464f7ecb652eaddf754b
Søskendrøm<3 Skrevet 4. januar 2013 #7 Skrevet 4. januar 2013 Kommer an på Åssen kontakten mellom dere er. Det er igrunn bare du og mannen som kan avgjøre om det er riktig eller feil. Jeg personlig ville nok ikke bedt eksen, men hver sine valg...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #8 Skrevet 4. januar 2013 Kommer an på Åssen kontakten mellom dere er. Det er igrunn bare du og mannen som kan avgjøre om det er riktig eller feil. Jeg personlig ville nok ikke bedt eksen, men hver sine valg... Kontakten er god, men jeg mener at kanskje jeg er urimelig som vil nekte ham å be hans to gamle venner i bryllupet bare fordi de har hatt forhold og ikke har helt rent mel i posen? HI Anonym poster: 09238f349c66464f7ecb652eaddf754b
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 4. januar 2013 #9 Skrevet 4. januar 2013 Min samboer har en del ekskjærester/venninner med fordeler fra fortiden, uten at jeg har noe problem med det. Et par av dem liker jeg imidlertid ikke, vil ikke gå inn på hvorfor. Jeg nekter ikke ham kontakt med dem hvis han vil ha det eller tar det opp, men jeg ønsker IKKE å ha dem med i bryllupet vårt. Er det urimelig av meg å be ham om å ikke invitere dem i bryllupet? De er verken nære venner eller noe, skriver kanskje til hverandre på facebook i ny og ne osv. P.S. Jeg kommer heller ikke ha noen av eksene mine i mitt bryllup. Anonym poster: 09238f349c66464f7ecb652eaddf754b Hvis de ikke er nære venner eller noe, så finnes det vel heller ingen grunn for å be dem i bryllupet?? Muligens bare en show-off for å vise hvor mange ekser han har ;-) Neida, men stå på ditt du. Jeg hadde heller ikke ønsket et helt kobbel av dem i bryllupet mitt. Problemet er at den ene av dem prøvde å "lure" ham til å komme på besøk til henne bak ryggen på meg etter at vi ble sammen. Likevel har de vært venner lenge (også før de ble sammen og etter at det ble slutt), slik at han nektet å slette henne fra facebook for eksempel siden hun var en gammel venn. Noe jeg ikke gadd å krangle på. Men jeg ønsker ikke å ha henne i bryllupet mitt, siden jeg vil ha en fin dag den dagen. HI Anonym poster: 09238f349c66464f7ecb652eaddf754b Da sier du bare akkurat det til mannen din. Hvis han er voksen, så vil han forstå det.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #10 Skrevet 4. januar 2013 Om du føler deg ukomfortabel med at de er der så skal de ikke komme! Det er deres dag. Slik du beskriver det vil det være verre for deg at de er der, enn for mannen din at de ikke er der. Dette handler om kommunikasjon, respekt og forståelse for hverandres følelser. . . Anonym poster: 43261d019c8ac541d1b391fec67102e6
Iiiiik Skrevet 4. januar 2013 #11 Skrevet 4. januar 2013 Mitt råd vil være å ikke gjøre dette til en større sak enn det trenger å være. Hvordan vil han reagere på et "forbud"? Vil det kunne forstås som at du er usikker og kontrollerende? Er han opptatt av at andre ikke skal tro at du bestemmer alt og han må føye seg? Det er deres dag, men det betyr jo også at det er hans dag og at hans ønsker også må telle. Hvor mye vil det koste deg å overse dem? I hvor stor grad kan du tenke at du er voksen og vinner over egen usikkerhet ved å bare tenke at de gjerne kan være der? Det er jo deg han gifter seg med, så reelt sett er de vel ingen trussel?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #12 Skrevet 4. januar 2013 Mitt råd vil være å ikke gjøre dette til en større sak enn det trenger å være. Hvordan vil han reagere på et "forbud"? Vil det kunne forstås som at du er usikker og kontrollerende? Er han opptatt av at andre ikke skal tro at du bestemmer alt og han må føye seg? Det er deres dag, men det betyr jo også at det er hans dag og at hans ønsker også må telle. Hvor mye vil det koste deg å overse dem? I hvor stor grad kan du tenke at du er voksen og vinner over egen usikkerhet ved å bare tenke at de gjerne kan være der? Det er jo deg han gifter seg med, så reelt sett er de vel ingen trussel? Jeg er ikke usikker på meg selv, jeg bare liker ikke disse eksene. Liker ikke damer som prøver å få eksen sin tilbake ved å late som de er gode venninner, og som har andre typer holdninger (klå på masse forskjellige menn i fylla foran alle sammen osv) som kan ødelegge dagen for meg. Har aldri ansett dem som trussel, tåler bare ikke tryner på disse kjerringene. HI Anonym poster: 09238f349c66464f7ecb652eaddf754b
Iiiiik Skrevet 4. januar 2013 #13 Skrevet 4. januar 2013 Men da er det vel ikke et råd du vil ha, du har bestemt deg? Greit nok det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå