Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Jeg har et barn med min eksmann. Vi har et veldig dårlig forhold, og samarbeidet fungerer ikke. han har lagt meg for hat, og ingen ting jeg gjør ser ut til å kunne få ham til å skifte oppfatning av meg Den kommunikasjonen vi har foregår på Familievernkontoret. Han har en gang tidligere trukket meg for retten for å få hovedomsorgen, men tapte. Nå vet jeg at han planlegger en rettsrunde nr. to. Så er saken: Jeg har "ny" samboer. Det fungerer veldig godt med ham og barnet. Dessverre har vi nå kommet opp i en situasjon der vi kunne ha behov for noen samtaler på Familievernkontoret. Det handler både om forholdet oss i mellom, og den belastningen det er å stadig måtte forholde seg til en hatefull person som tross alt betyr veldig mye for barnet. Det jeg lurer på er: Hvis det blir en ny rettssak, kommer jeg til å ønske at terapeuten eksmannen min og jeg går til skal vitne. Han vil kunne si en del om både min og min eksmanns holdning til samarbeid. Men vil det da komme frem at min samboer og jeg også har vært der? (Antakelig ikke hos samme person, men på fvk.) Jeg vet at absolutt alt vil bli brukt mot meg i en ny sak, så jeg må vite hva som evnt. kan komme frem. Anonym poster: a93873541072588cd41a765ce23c905d
mamma_til_gutt Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 I vårt tilfelle stilte ikke de fra fvk som vitne, så tror ikke det er et problem. Uansett kan du kanskje velge en annen terapeut? Evt et helt annet kontor om du bor sentralt? Vi har samme problemstilling, og her går mannen og X' en et annet sted enn mannen og jeg gjør.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Jeg bor i en av landets største byer, men det er bare ett kontor her. Regner uansett med at de gir oss en annen terapeut, ellers vil det vel bli en uheldig sammenblanding. Hvrfor stilte de ikke som vitner? Er det noe de ikke gjør, uansett? Jeg regner med at begge parter må frita dem for taushetsplikten. Anonym poster: a93873541072588cd41a765ce23c905d
mamma_til_gutt Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Kjedelig.. Vi bor i nærheten av Oslo og har flere alternativer. I mannens sak fikk han beskjed om at de ikke stiller i rettstvister, vet ikke om det gjelder alle terapeuter/kontorer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå