Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Nå er lillegutt 5 mnd og den siste mnd har det blitt mye innesitting. Tungvint med masse klær, bæring opp og ned etasjer av baby, vognbag, stellebag osv. Det har vært veldig glatt her og jeg er helt sjanseløs på holka med vogna i opp og nedover bakker. Vurderer å handle inn brodder. Siden det har vært jul har det jo ikke vært babysang, barselgruppe eller babysvømming.. Så da blir det lange morninger med God morgen Norge, fyr i peisen, kos, stell, sang og lek her hjemme. Trenger en 5 mnd gammel baby mer aktivitet og sosialisering enn det? Skal også nevnes at det har vært mye besøk av og hos familie iløpet av julen. Anonym poster: cf86bdb5f1d6354d69f197425edb10de
PintSizedDictator Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 For meg så høres det ut som babyen har det bra nok. Det er jo ikek akkurat som om han blir oversett bare fordi dere er inne Skjønner godt frustrasjonen med barnevogn + holke. Ikke at vi har hatt så mye av det her i Bergen de siste årene, men det har vært noen vintre der det å gå ut med vogn har vært glemmesak. Man gjør det beste ut av situasjonen, slik det høres ut som du har
Mamma til 3 Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Skjønner godt hva du mener og har i perioder hatt dårlig samvittighet for det samme
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Hæ! Gå glipp av ting fordi du ikke gidder å skaffe deg brodder? Jeg har for min del blitt solbrent på nesa i julen (i norge). Vi er MASSE ute. Ingen grunn til å sitte inne selv om det er vinter! OG skal ikke ungen få litt frisk luft bare fordi du er lat? Anonym poster: eed5cf8f1f9a1c124b828b76009fe189
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 Hæ! Gå glipp av ting fordi du ikke gidder å skaffe deg brodder? Jeg har for min del blitt solbrent på nesa i julen (i norge). Vi er MASSE ute. Ingen grunn til å sitte inne selv om det er vinter! OG skal ikke ungen få litt frisk luft bare fordi du er lat? Anonym poster: eed5cf8f1f9a1c124b828b76009fe189 Oh my god........Wondermom :-D Husk å smøre nesa di godt neste gang! Anonym poster: 3bef91e7f967584d32bfad9e84b988f0
*Smiley* Skrevet 4. januar 2013 #6 Skrevet 4. januar 2013 Barnet ditt er jo bare 5 mnd ,så det trenger ikke å være på farten hele tiden.Det har mer glede av det etterhvert når det blir større:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #7 Skrevet 4. januar 2013 Hæ! Gå glipp av ting fordi du ikke gidder å skaffe deg brodder? Jeg har for min del blitt solbrent på nesa i julen (i norge). Vi er MASSE ute. Ingen grunn til å sitte inne selv om det er vinter! OG skal ikke ungen få litt frisk luft bare fordi du er lat? Anonym poster: eed5cf8f1f9a1c124b828b76009fe189 Hehe, ja denne kommentaren stakk fælt For det første så skrev jeg ikke at jeg ikke gidder å handle brodder, men at jeg vurderte det. Jeg skrev heller ikke at jeg har gått glipp av noe siden det har vært jul og de tingene vi pleier å gå på også tar juleferie. For det tredje er babyen 5 mnd og fra det jeg har lest så skal en være litt forsiktig med de minste når det blir veldig kaldt. Men flott for deg at du er en friskus Hi Anonym poster: cf86bdb5f1d6354d69f197425edb10de
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #8 Skrevet 4. januar 2013 Sikkert helt fint for babyen, men jeg personlig hadde blitt sprø av å ikke komme meg ut minst en gang om dagen. Anonym poster: c3c8f6c8a9a0976d540f43fb2761c11f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #9 Skrevet 4. januar 2013 for lite sosial og aktivisering for en 5 mnd gammel baby? haha Spørst om han blir en outsider nå ja Sånn bort sett fra det så hadde jeg blitt sprø også, av å være inne hele dagen. Kan ikke huske det har skjedd i mitt liv, utenom da jeg har vært syk og sengeliggende. Blir koko av å være inne for lenge Anonym poster: 1dbc993af7d48c1f937aba5b4ebf60a3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #10 Skrevet 4. januar 2013 Babyen har det sikkert helt fint, du trenger ikke ha dårlig samvittighet pgs den lille, hadde det vært en 5-6 åring hadde saken vært litt annerledes. Men jeg personlig hadde jo blitt gal, har du vært inne i nesten hele juleferien? Jeg må ut hver dag altså, få frisk luft og bevege litt på skrotten.. Kjøpte brodder første vinteren jeg gikk gravid jeg, og bruker brodder flittig hele vinteren, helt genialt Anonym poster: a73b1bb43e3b19f48cfdeeb5a0f0ccbd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #11 Skrevet 4. januar 2013 Høres ut som dere har hatt det fint. aktivisering er viktig, men det kan fint skje hjemme, og siden dere har hatt besøk så får han jo det sosiale dekket. Han er 5mnd, så han trenger jo ikke så mye annet en dere enda. Her har jeg litt dårlig samvittighet for vi har ikke trillet så mye, han har heller ikke sovet ute på 2mnd.. Men november og desember har vært kalde og vindfulle. Her har det lagt på -10 til -20grader med kald vind, og da tar man ikke med en nyfødt baby ut på tur. Er heller ikke kos å gå ute selv heller så. Vi tar det igjen nå som det er midlt og godt. Anonym poster: b6b2e95641d3f9cfe3d7fb6c452f92b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå