Gå til innhold

Kan dette være lov- Sfo betaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barnet mitt i sfo på fulltid. Her hos oss åpner sfo halv åtte. På de andre skolene i samme kommune åpner sfo klokken syv, men vi må betale like mye per mnd som de som har ett tilbud som varer 1/2 time lenger enn vårt.

Er det virkelig lovlig? Skulle jo tro at en fikk litt moderasjon når en har et dårligere tilbud.

Anonym poster: 74fb8b8773e17fef5d0caaa0a9c05a3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er lov, ja. Er vel ikke noe maxpris på SFO som i bhg, desverre.

Anonym poster: 32376e54df76ef9065b46954791ed10c

Skrevet

Det vet jeg ikke, men jeg betaler like mye for SFO på vår skole som andre jeg kjenner. Her er det INGEN SFO på morgenen, og kun SFo etter skolen, som stenger kl 16:15. Like forbanna må man betale 2150 kr måneden, som for andre skoler. Argh.

Anonym poster: 6e53dab036f3517ba7b95bf8170dd15c

Skrevet

På kommunen sine sider stod dette:

<De med over 15 timer har full plass, fra kl. 07.00 før skolestart og frem til 16.30 etter skoleslutt>

Jeg trengte sfo fra kl 7 for å rekke jobb, men først når barnet startet skolen, så fikk jeg vite at de ikke åpnet før halv 8 på kun denne ene sfo.

Kommunen burde gjerne fått det med seg på hjemmesidene sine, synest rett å slett det er for dårlig.

HI

Skrevet

<De med over 15 timer har full plass, fra kl. 07.00 før skolestart og frem til 16.30 etter skoleslutt>

Jeg trengte sfo fra kl 7 for å rekke jobb, men først når barnet startet skolen, så fikk jeg vite at de ikke åpnet før halv 8 på kun denne ene sfo.

Kommunen burde gjerne fått det med seg på hjemmesidene sine, synest rett å slett det er for dårlig.

HI

Her har vi SFO fra skolen slutter kl 13:30 til 16:15. Dvs at vi er under 15 timer da? Skal sjekke...

Anonym poster: 6e53dab036f3517ba7b95bf8170dd15c

Skrevet

Synd at SFO tilbudet varierer så veldig fra kommune til kommune. I Oslo holder SFO oppe i romjulen hvert år, men i Lørenskog har de alltid stengt.(?) det blir jeg ikke klok på.

De 5 planleggingsdagene kommer i tillegg...........

Skrevet

HI

Det var dårlig informasjon fra kommunen syns jeg. De må skrive på unntaket også, da dette selvfølgelig er viktig.

Jeg syns du bør ringe kommunene og snakke med skolesjefen. Krev åpning av SFO kl.07.00 grunnet jobben.

Sjekk først skolens hjemmeside. Mulig det står noe annet der.. Man er vel pliktig til å sjekke slikt selv... men er helt enig med deg altså!

Anonym poster: 477f9629acca194bdf01f412483541ca

Skrevet

Vet ikke helt om det er lov, men verdt å undersøke i alle fall. Jeg har sagt opp sfo her i protest!

Vi betaler full pris for type juni, desember og august, selv om det kanskje er 2 uker ferie i de mndene. I tillegg må man betale ekstra for de dagene det er ferie om du vil benytte deg av det dårlige tilbudet som noen ganger har funnet sted 30 min fra der vi bor og har sfo/skole til vanlig. Dvs. at jeg betalte over 2000kr for de mndene + 400 og noe + mat for de dagene jeg ville ha storesøster i sfo i eks. juleferien.

Nå har hele kommunen gitt opp og det finnes ikke sfo i alle fall i sommerferien. Heldigivis har vi ikke behov for sfo, men det er synd på de som gjør det. Saken har vært i media lokalt også noen ganger, men så fort ferien og problemet er over blir det liksom stille igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...