Gå til innhold

Trenger slanketips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et lite "januarsjokk" kan man si....

Har aldri vært tynn, men slank, trent og sprek!

Men etter 3 graviditeter, mindre mulighet for å trene regelmessig og siste året med en del problemer i forholdet, så har jeg vel forfalt litt kan man si....

I høst, og spesielt i jula har jeg ikke klart å bremse på inntaket av mat, og spesielt godteri... Føler meg nesten som en narkoman når det gjelder sukker, og klarer ikke å ta meg selv i nakken:-(

Kiloene har sneket seg på, og mye rundt magen. Føler meg ikke vel i noen klær lenger, og det hemmer meg sosialt. Før var jeg utadvendt og sprudlende, og storkosa meg ute blant folk.

Jeg har et vanlig, pent ansikt, og var vant til å få en del oppmerksomhet når jeg var ute. Nå føler jeg meg .............ja..........feit! Og dermed stygg!

Så finner jeg et brev i postkassa i dag; invitasjon til 20-års skolejubileum!

I påska!

I utg.pkt veldig, veldig koselig!!!!

Jeg tenker: HJELP

Ikke så galt at det ikke er godt for noe - kanskje dette er motivasjonen som skal til??!!

Men hvor mye er det realistisk å gå ned til påske????

Har litt slankeerfaring fra mellom sv.skapa - 1 GR-kurs og en ketolysekur for meg selv (holdt 3 mnd..).

Vil selvfølgelig at dette skal være varig, men samtidig ønsker jeg å gå ned mest mulig før påske:-/

Min ekskjæreste fra den tida kommer også til å være der, og ønsker å bli snakka om for å ha "holdt meg bra" og ikke for "gud så feit ho hadde blitt..."

Høres nok overfladisk ut her, men i bunn ligger et stort ønske om å ta tak og få tilbake meg selv...........

Bare så det er sagt; alle tre barna spiser sunn mat, er aktive og normalvektige - det er min kveldshunger som har blitt min bane..........:-/

Noen som har slankeråd/erfaringer til meg?????????????

Tas imot med stor takk!!!

Også til effektiv trening som kan gjøres innendørs hjemme på kveldstid.

Puh, dette blei langt................;-)

Anonym poster: 772ad7c40fd362bcb64db561b1d911ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen gode råd, men dytter.................!

Skrevet

30 day shred! Jeg gikk ned 8 kg på en mnd. Det går ut på at du trener hver dag i 20-30 min, det er alt :P

Du finner alle videoene på youtube.

Anonym poster: bfa0eff0f4e7eeff27706a468386d9be

Skrevet

Hi her!

Tusen takk, det skal jeg sjekke ut:-)

Var det virkelig så effektivt?? Bare det? Eller blei det så inspirerende at kostholdet automatisk fulgte etter?

Husker fra mine aerobic-dager at jeg spiste sunnere jo mere jeg trente!

God sirkel - ond sirkel...................;-)

Skrevet

Kjære deg, dette er en ypperlig anledning til å "ta seg på tak"! For det første kutt snopet. Jeg er også sukkerjunkie, men det eneste som funker er å kutte det fullstendig ut! Altså spis frukt og grønt, men kaker, snop og annet søtkliss må kuttes NÅ (ville du gitt LITT heroin til en narkis?)

For det andre planlegg dagens måltider og TA MED lunsj på jobben. Da vet du hva du spiser, og hvor mye kalorier du inntar. På diett.no kan du til og med legge alt du spiser inn i en matdagbok gratis og dermed sette deg kaloritak hver dag f.eks 1200 kcal? :)

For det tredje, fysisk aktivitet!!!!!!!!! Gå en 30-60 min tur hver dag. Si til deg selv at dette gjør du ikke bare for vektreduksjonen, gjør det også for deg selv, superfint med alenetid på kvelden for å rense knollen etter en lang dag med jobb, mann,hus unger ect. Eventuelt, start dagen med en frisk morgentur :)

Ønsker deg masse av lykke til! DETTE KLARER DU!!!!! :) :) :)

Anonym poster: 472be78da4faeb5edfa667fbed31081c

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor mye du ønsker å gå ned i vekt, men det er helt realistisk å gå ned 1-2 kg i uka. Legg en plan for hva du spiser og sørg for å ha sunn snacks tilgjengelig for å unngå sukkerkick på kvelden.

Når det kommer til trening så er det lurt med en blanding av styrke og kondisjonstrening. Hvis du liker å sykle, løpe eller gå og er avhengig av å gjøre det hjemme på kveldstid etter at barna er i seng, så anbefaler jeg deg å investere i en elipsemaskin eller ergometersykkel. Da kan du se favorittprogrammene dine gjennom hele uken mens kiloene sakte men sikkert forsvinner. Eller du kan prøve treningsvideoer ala zumba..

Lykke til. Hvis du lager deg en plan og holder deg til den kommer du til å stråle til påske. Husk at det er lov å skeie ut innimellom, gi deg selv lov til å unne deg noe godt f.eks en gang i uka.

Skrevet

Hi her!

Tusen takk, det skal jeg sjekke ut:-)

Var det virkelig så effektivt?? Bare det? Eller blei det så inspirerende at kostholdet automatisk fulgte etter?

Husker fra mine aerobic-dager at jeg spiste sunnere jo mere jeg trente!

God sirkel - ond sirkel...................;-)

Det var faktisk så effektivt! Jeg fikk mer muskler, ble sterkere i kroppen og følte meg sunnere og i bedre form :) Enkelte dager var rett og slett jævlige å komme seg igjennom på grunn av gangsperre ol, men jeg klarte å pine meg gjennom treningen læll.

Jeg prøvde å holde meg unna godterier, og på slutten gikk det også veldig greit. Utenom det spiste jeg mye av det gamle, men tvang meg selv også til å spise mindre porsjoner. Så jeg hadde jo noen småting jeg endret på, men ikke så store forandringer at jeg ikke klarte å gjennomføre det. Anbefaler deg også å pusse tennene på kveldene, for da stopper litt av kveldshungeren- hvertfall hos meg :) Om du setter treningen til kveldene etter barna har lagt seg, så slipper du å sette deg ned å spise.

Men jeg vil virkelig anbefale det, for da får du strammet hele kroppen litt opp :)

Anonym poster: bfa0eff0f4e7eeff27706a468386d9be

Skrevet

Jeg kunne skrevet ditt innlegg. Før jeg fikk barn var jeg nok over gjennomsnittet opptatt av kropp og klær. Likte å få oppmerksomhet. To svangerskap og vips jeg er en feit grå mus. :)

Er heldigvis ikke så overfladisk lenger, men savner å føle meg vel og jeg kan også nesten kjenne litt redsel for å treffe på folk fra mine yngre dager og at de skal tenke "fy, som hun har tapt seg".

Jeg sliter også med søtsuget om kveldene. Bestemte meg egentlig for å begynne å ta meg sammen i går og i kveld har jeg dyttet ned sjokolade. Huff og huff. Må virkelig ta meg i nakkeskinnet. Har 10 kg som skal av. Lykke til til deg og til meg:)

Anonym poster: 8e976f8d9c635dedc86af77762f58f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...