Gå til innhold

Kan man fortsatt på tilrettelegging på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter aktivsykemelding forsvant og man gikk over til gradert sykemelding, har lederen vår gitt beskjed at de ikke har råd til å tilrettelegge noe for de ansatte. Så nå når man er gradert sykemeldt må man gå en hel vakt, uten at det er innleid flere, man får ikke gjøre andre oppgaver. man kan ikke få kortere dager, men heller "fridager" feks 1 dag hvis man er 20% sykmeldt osv.

Gravide får heller ingen tilrettelegging lenger.

Så hvordan gjøres det rundt i norges land nå?

Anonym poster: 4f90e76aa182c0c0f20abc9c695932e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke tro at lederen din har lov til dette. Hvis legen din mener du har best av å gå f.eks 50 % i form av halve vakter, så er det sånn det skal gjøres - da kan ikke arbeidsstedet ditt bestemme at du heller skal gå 50 % i form av hele vakter. Be legen din om å skrive det i sykmeldingen hvis du skal gå kortere vakter, så får heller arb.giver diskutere manglende tilrettelegging med NAV ;)

Jeg har ikke satt meg inn i dette med svangerskapspermisjon, for jeg har en arbeidsgiver som er flink til å ta vare på de ansatte, men jeg tror svangerskapsperm er et alternativ under graviditeten hvis ikke arb.giver klarer å tilrettelegge - men det er mulig det da må være arbeidets natur som tilsier at den gravide ikke kan arbeide, og at det ikke bare bunner i dårlig økonomi eller vrangvilje hos arb.giver.

Anonym poster: d2b9eb0516d08b33992e60b3e6fd21aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...