Berlinerbolla Skrevet 3. januar 2013 #1 Skrevet 3. januar 2013 Formen på bedringens vei!!! hev på meg godt med klær og tok meg like gjerne en joggetur... Er 12 uker+ på vei. Pustet og peset som jeg holdt på å stryke med (hva har skjedd med lungekapasiteten...? ) men kjentes veldig godt ut for kroppen både under og etter joggeturen. Satser på å jogge/gå meg en tur fast noen ganger i uken frem til termin, hvis formen tilsier det så slipper jeg å ese ut slik som forrige svangerskap pga inaktivitet! Jeg spiller også fotball til vanlig, men det blir jo lite av nå da;) skal være med på treningene bare for å jogge og holde på med enkle aktiviteter, men ikke noe mer enn det Hva gjør dere for å holde dere i aktivitet??
Nurk er velkommen Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Her og!! Utrolig deilig 12+ jeg og. Jeg trener mest styrke og noe yoga og litt gåturer (har akkurat kommet "ordentlig" igang etter å ha spydd noen uker ). Jeg jogget en del før, men fikk stopp av kiropraktor (før jeg ble gravid) pga bekkenlåsning etter forrige svangerskap som jeg ikke ryddet opp i med en gang. Så satser på styrke, yoga, gå tur/ellipsemaskin her. Angående lungekapasitet: Mener det er sånn at siden man får mer blod i kroppen så vil hjernen få beskjed om at det er for liten oksygenkonsentrasjon i blodet, og dermed gi beskjed om å puste, puste, puste!
prøver1gang Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 16+3 Jeg går litt turer, men syns det er kjedelig. Så svømmer litt i stedet har ikke kropp til å jogge grunnet leddgikt.
Grøne Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Spinning, grunnleggjande styrke og går tur i ulendt terreng. Håpar å kunna halda på heilt til termin. Tilpassar berre intensiteten og lengden på øktene. Kroppen responderer bra, og magen gir beskjed om noko ikkje er godt Veldig glad for at eg hadde trent mykje på førehand, trur det er lettare å halda det gåande då?
Lillefot08 Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Ingenting. Fra håndball og joggeturer til igenting i 6 uker!!! Er så mye kvalm og kaster opp:( lurer på om jeg klarer å komme igang igjen? Huff. Trist og ikke orke noenting. Misunner dere spreke damer
når 3 blir 4 <3 Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Her er det mest styrkeøvelser hjemme, pilates/ yoga, gå, joggeturer 6 uker
jentene på haugen Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 her blir det to-tre spinningøkter i uka+ en løpetur. Litt generell styrketrening for vedlikehold. Prøver å holde det igang så godt så mulig så lenge så mulig. Vet det blir vanskelig om noen uker. Har to inni magen min, og den begynner allerede å bli stor hehe Er bare 15 uker på vei og allerde langt over skala. Men nå skal det jo sis at det er samme skala på magesørrelse for de som har en i magen og de som har to...ikke at jeg forstår at det skal være mulig hehe
Grøne Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Usj, Lillefot. No er eg over 20 veker, men då eg var 6-7 vart eg kvalm, men då hjelpte det med fysisk aktivitet når eg hadde halde på ei stund, og hadde mat lett tilgjengeleg i lomma på tur/trening, sånn at eg fekk i meg litt kjapt når eg kjende det trengtes..
Lillefot08 Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Ja det er urolig kjedelig. Fra å være aktiv og nå ikke orke noenting. Håper virkelig at det snart går over. Er 11 uker og det må jo gi seg snart!
RmOm Skrevet 10. januar 2013 #11 Skrevet 10. januar 2013 Trener på helsestudio-spining,styrke og ellipsemaskin + turer
Nurk er velkommen Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Jentene på haugen: Oioi, to faktisk! Spennende da! Er det sånn at man får "treningsforbud" fra uke 20 eller 23 da? Lillefot: Trøsten er - det går over! I mitt første svangerskap sov jeg frem til uke 13 eller noe:-/ Denne gangen var det en magisk knapp i uke 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå