Gå til innhold

Hvordan blusset svineinfluensaen opp igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lå den latent? Eller hvordan foregår dette når også vanlig influensa blusser opp hvert år?

Anonym poster: 91d4802f5a95c5c6365feb52241f929a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All influensa blusser opp igjen, viruset muterer litt og kommer igjen. Hvert eneste år har vi influesasesong hvor "gamle" virus kommer igjen, ofte i en litt forandret variant, ikke noe annerledes med svineinfluensaen.

Anonym poster: 0f3b5f33b0485e5f85efe8d609e95077

Skrevet

Svineinfluensa har vært her helt siden 2009, hver vinter. Det er mediafokuset som har blusset opp igjen.

Anonym poster: d1e3a589b237568d9e6d3ce211d2c29b

Skrevet

Den svirrer på rundgang rundt i verden, nå har den vært i asia før den kom hit igjen. Reising og import sprer den og gjør at vi aldri blir kvitt det

Anonym poster: 65112941bdb6bfdd709b131c2990a346

Skrevet

Jeg er så drittlei av alt det influensa-hysteriet i mediene.

Jeg har en svigerinne som ble dødssyk av den forrige vaksinen og en venninne som kjenner en hvis sønn utviklet narkolepsi kort tid etter vaksinasjon.

Alt med en virkning har en bivirkning, og i det tilfellet her tør jeg ikke spille russisk rullett når vi så hvor galt det gikk forrige gang.

Herregud, Staten måtte jo gå ut og beklage seg. Og så gjør de det igjen.

Anonym poster: edb08157ddc3cd808fdcd61b945f7b52

Skrevet

Jeg har en svigerinne som ble dødssyk av den forrige vaksinen og en venninne som kjenner en hvis sønn utviklet narkolepsi kort tid etter vaksinasjon.

Alt med en virkning har en bivirkning, og i det tilfellet her tør jeg ikke spille russisk rullett når vi så hvor galt det gikk forrige gang.

Men nå er svineinfluensa vaksinen gjort helt trygg og er innbakt i den vanlige influensavaksinen. Helt uten de tilsetningsstoffene som gjorde at enkelte ble syke og utvikklet narkolepsi førrige gang..

Skrevet

Er jo langt fra samme vaksinen man får nå som i 2009 da.

Den vaksinen de tilbyr i dag er samme influensavaksine som har blitt brukt i Norge i 60 år nå, og de tilsetningsstoffene som gav bivirkninger i pandemivaksinen den gangen finnes ikke i den vanlige sesonginfluensavaksinen.

Anonym poster: 0f3b5f33b0485e5f85efe8d609e95077

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...