Gå til innhold

Deres på rundt tre. Hvor mye trasser de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonym poster: 212c4630db1b00ab20e371db3609c1b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Furteleppa og krokodilletårene er aldri langt unna for å si det slik! Har en meget sta og bestemt frøken i huset som tror hun er direktør i familien AS :-)

Hun er nok ikke av de verste fordi hyling og kaste seg ned på gulvet er ikke hennes greie (enda), men hun kan da være krevende til tider :-D

Gjest Kira bjeffer
Skrevet
Furteleppa og krokodilletårene er aldri langt unna for å si det slik! Har en meget sta og bestemt frøken i huset som tror hun er direktør i familien AS :-) Hun er nok ikke av de verste fordi hyling og kaste seg ned på gulvet er ikke hennes greie (enda), men hun kan da være krevende til tider :-D

Vi har det ganske likt her i huset, men her har hylingen kommet for fullt. Det samme gjelder å smelle med dører! Løper hylende inn på rommet sitt og smeller døren igjen så hardt hun kan. Skulle tro hun var en hormonell tenåring noen ganger :)

Skrevet

Veldig lite. Det skjer i forbindelse med på og avkledning, men nesten aldri ellers.

Anonym poster: 26233a73bbc42c2768e12bafd7e91806

Skrevet

Veldig mye og veldig intenst! Da han ble tre begynte "hvorfor-det" fasen, som han er i fremdeles, nå 3 1/2. Alt skal settes spørsmålstegn ved, og mye er frustrerende for en liten kropp som ikke forstår alt han ønsker å forstå. Når vi har god tid, er i godt humør og klarer å hoste opp gode forklaringer på forskjellige ting, (hvorfor man skal pusse tenner, hvorfor man ikke skal tisse på gulvet, hvorfor glass kan knuse osv) så klarer vi oss av og til en hel dag uten den store dramatikken, men det er stort sett daglige anfall av tårer og drama..

Anonym poster: a5849a40c044bf94bf230111261b9b96

Skrevet

Ca. 1000!

Her er det trass fra morgen til kveld. Det er så ille at jeg har problemer med å fokusere på å gi positive tilbakemeldinger, siden han ikke gjør så mye positivt om dagen. Trøsten er at det bare er en kort periode.

Skrevet

Veldig lite, litt småkrangling. Men skikkelig hyling kanskje en gang i mnd. De er 3,5 år.

Eldste hadde heller ikke noen trass periode.

Skrevet

Lite. Det var noen tøffe uker rett før han sluttet med dagsoving og hadde begynt i ny barnehage. Nå kan vi få litt hvis han sovner for oss på dagen, og dermed sovner sent for kvelden. Dagen etter kan være litt krevende.

Skrevet

I dag kunne jeg nok ha gitt henne bort til fremmede da det sto på som verst.

Hun sov lite i natt, så hun har vært pottesur siden hun kom igjen fra barnehagen.

Enormt viljesterk jente, som gjorde det meste motsatt av det jeg sa - og kranglet om alt.

Eks: "Skal ha brødskive!!" (kommandorop)

- Hva skal du ha på da?"

- Skinke og ost!!

- Ok. (jeg tar ut skinke og ost fra kjøleskapet)

- "NEI!! Jeg vil ha leverpostei og ost!!!" (som om det er en kombinasjon?)

- Er du sikker på det? Jeg tror ikke det er så godt, sier jeg.

- "LEVERPOSTEI OG OOOOOOOST!!"

- Ok, men da lager jeg ikke en ny skive om du ikke liker det. Da får du spise den opp også.

Måltidet blir servert og jenta roper

"JEG VIL HA SKINKE OG OOOOOOST!!"

Hun heiv forresten skiva bak sofaen etterhvert.

Et lite innblikk.

Skrevet

I dag kunne jeg nok ha gitt henne bort til fremmede da det sto på som verst.

Hun sov lite i natt, så hun har vært pottesur siden hun kom igjen fra barnehagen.

Enormt viljesterk jente, som gjorde det meste motsatt av det jeg sa - og kranglet om alt.

Eks: "Skal ha brødskive!!" (kommandorop)

- Hva skal du ha på da?"

- Skinke og ost!!

- Ok. (jeg tar ut skinke og ost fra kjøleskapet)

- "NEI!! Jeg vil ha leverpostei og ost!!!" (som om det er en kombinasjon?)

- Er du sikker på det? Jeg tror ikke det er så godt, sier jeg.

- "LEVERPOSTEI OG OOOOOOOST!!"

- Ok, men da lager jeg ikke en ny skive om du ikke liker det. Da får du spise den opp også.

Måltidet blir servert og jenta roper

"JEG VIL HA SKINKE OG OOOOOOST!!"

Hun heiv forresten skiva bak sofaen etterhvert.

Et lite innblikk.

Høres kjent ut :)

Skrevet

Mye mindre enn da hun var to. Hun var et hormontroll uten like før, og endelig har hun roet seg. Blir snart fire.

Men vår eldste gikk aldri gjennom denne trassalderen som småbarn, og tar det igjen nå ganger tusen. Og det er mye verre med en førsteklassing som hyler fordi hun ikke vil ha ost på brødskiven eller sko på når hun skal ut. Da er det direkte flaut. Grining fra morgen til kveld for tiden. Håper bare det går over snart.

Anonym poster: 0ae14283c0f1efb529d491a2ed7193c3

Gjest Kira bjeffer
Skrevet
I dag kunne jeg nok ha gitt henne bort til fremmede da det sto på som verst. Hun sov lite i natt, så hun har vært pottesur siden hun kom igjen fra barnehagen. Enormt viljesterk jente, som gjorde det meste motsatt av det jeg sa - og kranglet om alt. Eks: "Skal ha brødskive!!" (kommandorop) - Hva skal du ha på da?" - Skinke og ost!! - Ok. (jeg tar ut skinke og ost fra kjøleskapet) - "NEI!! Jeg vil ha leverpostei og ost!!!" (som om det er en kombinasjon?) - Er du sikker på det? Jeg tror ikke det er så godt, sier jeg. - "LEVERPOSTEI OG OOOOOOOST!!" - Ok, men da lager jeg ikke en ny skive om du ikke liker det. Da får du spise den opp også. Måltidet blir servert og jenta roper "JEG VIL HA SKINKE OG OOOOOOST!!" Hun heiv forresten skiva bak sofaen etterhvert. Et lite innblikk.

Hehe, her også :)

Skrevet
I dag kunne jeg nok ha gitt henne bort til fremmede da det sto på som verst. Hun sov lite i natt, så hun har vært pottesur siden hun kom igjen fra barnehagen. Enormt viljesterk jente, som gjorde det meste motsatt av det jeg sa - og kranglet om alt. Eks: "Skal ha brødskive!!" (kommandorop) - Hva skal du ha på da?" - Skinke og ost!! - Ok. (jeg tar ut skinke og ost fra kjøleskapet) - "NEI!! Jeg vil ha leverpostei og ost!!!" (som om det er en kombinasjon?) - Er du sikker på det? Jeg tror ikke det er så godt, sier jeg. - "LEVERPOSTEI OG OOOOOOOST!!" - Ok, men da lager jeg ikke en ny skive om du ikke liker det. Da får du spise den opp også. Måltidet blir servert og jenta roper "JEG VIL HA SKINKE OG OOOOOOST!!" Hun heiv forresten skiva bak sofaen etterhvert. Et lite innblikk.

Hehe, her også :)

Betryggende;)

Skrevet

Han prøver seg, men siden forsøkene som regel ender opp med ubehageligheter for ham; mor gir ingen skive om man ikke spør pent, og trassing fører som regel til tv-nekt eller leker som blir konfiskert.

Jeg tåler godt at han skal være uenig, og det sier jeg ofte til han. Men jeg har noen få regler: 1) man snakker normal, uten hyling eller sutring ("sutring, er en uting"), 2) det er mamma som bestemmer til slutt, 3) han trenger ikke være enig, det respekterer jeg, men han må godta at jeg bestemmer.

Blir forbausende lite konflikter, men jeg ser at han er like sta som meg; MYE mer trassing med pappaen som er snill og medgjørlig og lar seg lettere påvirke av krokodilletårer eller hyl. :-)

Anonym poster: d07196df6ed6fd159e624f5995a3c55f

Skrevet

veldig lite faktisk. kanskje ingenting:) heldig jeg

Skrevet

3 åringen i huset har visst skjønt at når hun virker veldig lei seg eller sier vær så snill så har mamma lett for å gi etter. Må ta meg selv i nakken og bite tennene hardt sammen for å ikke la henne få viljen sin. Sånn sett er hun mer utspekulert enn trassig, men hun kan rase fra seg også. Roper til meg og blir ordentlig sint. Men har heldigvis ikke vært typen til å ligge på gulvet og vræle eller hive ting rundt seg. Det synes jeg er vanskeligere å takle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...