Gå til innhold

Forb***** bekken


1+1 blir 3

Anbefalte innlegg

Endelig har kvalmen sluppet taket sånn nogen lunde, og har begyt å føle meg bittelitt mer som meg selv igjen. Var så fornøyd i dag, da formen var fin, så har ryddet en del, vasket flere runder med klær, og vært riktig så effektiv. Og nå har bekkenet streiket totalt. Ligger på sofaen med en pute mellom knærne, og sliter med å snu på meg. Dette ser jo lovende ut... Har jo et stort håp om å kunne jobbe en stund, ble sykemeldt i uke 24 pga bekkenløsning sist. Isj, kjip avslutning på dagen dette, håper det gir seg igjen, og ikke setter standarden for resten av svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da.. det høres forferdelig ut :( Trøsteklem til deg! Men må si du har vært effetiv i dag. Jeg hadde ikke klart halvparten skal jeg love deg. Men at du skal få disse plagene så tidlig synes jeg er trist. Har ikke vært gravid før jeg vettu, så kan ikke gi deg råd eller noe. Bare vit at jeg er lei meg på dine vegne. God bedring, håper du får noe hjelp for smerten og bevegeligheten sin del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Håper det kan gå bra for deg...

Her var jeg lettet når det "bare" var en inni magen, for da kommer alt til å gå så bra var tanken min...

Uke 8 begynte bekkenet å krangle, og nå i uke 13 er jeg 50% sykemeldt.

Og jeg er førstegangsfødende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på denne tråden uten tvil!

 

Er så lei av bekkenet mitt.. har kranglet siden uke 9 og nå er jeg 14+6..

Men håper på at jeg får rekvisisjon til fysioterapi, og at jeg får klar signal igjen for å kunne bade i varme basseng. Håper at det skal hjelpe iallefall litt.. :)

 

Har iallefall blitt utrolig glad i saccosekken vår i sofaen, for da kan jeg variere lettere sittestillingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte, damer:) natten har vært så som så, og kjenner det fremdeles godt bak i ic-leddene, isjiasnerven på både høre og venstre side protesterer ganske kraftig til tider. Skikkelig svineri, spent på hvordan arbeidshelga blir... Skal bestille time til fastlegen neste uke for kontroll, og tenker å få henvisning til fysio da, det holdt værtfall bekkenet ganske greit i sjakk sist, ble aldri avhengig av krykker, men slet i perioder med å gå mer enn noen meter av gangen.

Håperpåønskebaby: hvilke smerter er det du har? Anbefaler deg å starte med fysiotrening så fort som mulig, for å forhindre at det blir skikkelig ille. Og jeg fikk streng beskjed i sist svangerskap om å unngå støvsuging, gulvvask, å trille handlevogn, og å skifte på senger, da alt dette ga skjevbelastning av bekkenet. Samt beskjed om å gå små turer, og gjerne på mykt underlag, (jeg gikk mye i parker og på jord/skogsstier, asfast var døden...:/ pass også på å fordele vekten jevnt når du står, vi har lett for å belaste mest på den ene siden (der er jeg fæl). Og ikke sitt med føttene i kryss (noe jeg gjør helt automatisk:/)

God bedring til deg og bekkenet, forhåpentligvis roer det seg litt (er jo lov å håpe;) Ta hensyn til deg selv, det er så alt for lett å presse seg litt for hardt, men husk at du skal fungere når babyen har kommet ut også!

Og som en liten trøst, den siste måneden av forige svangerskap var en av de beste for meg. Da mini la seg til godt nedi bekkenet, så stabiliserte han det faktisk, og smertene ble mye bedre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Liljeduft, føler med deg.

Husk pute mellom knærne når du ligger, det hjelper utrolig på smertene hos meg! I natt har jegvåknet flere ganger pga smerter, og da må jeg selvfølgelig opp å tisse samtidig. Ser frem til at livmora tar turen opp av bekkenet, så kanskje jeg slipper å stå opp når jeg våkner og har vondt. For det er værtfall ikke godt å komme seg yt av senga med et stivnet bekken.

Men husk, det er heldigvis utrolig verdt det til slutt (trøster jeg meg med). Hadde jo fremdeles vondt etter førstemann da vi begynte på nr 2, så vet jo hva jeg bega meg ut på. Og premien er verdt hvert bittelite og stort onde vi må gjennom disse månedene. Heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt hos fysioterapaut og neste uke starter gravidtrening i varmtvannsbasseng med fysioterapauter opp igjen, da to ganger i uken.

 

Smertene sitter i korsryggen, som et bånd med pigger fremme ved trusekanten, midt mellom føttene, og stråling fra lysken til knærne.

I tillegg er jeg vond i hoftene da jeg kun klarer å ligge på sidene for tiden.

 

Har prøvd pute mellom beina og det funker ikke.

Det spekuleres i om det er hormonene etter prøverørsbehandlingen som forårsaker så tidlig bekkenløsning hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ille. Får håpe trening hjelper værtfall. Alle får vi jo bekkenløsning i svangerskapet, men alle får ikke smerter. Her er det isjiasnerven som kommer i klem på begge sidene, stråler fra to pukt bak i korsryggen, og trigges av alle bøy og tøy og vridninger i bekkenet. Horribelt smertefullt å slenge lillegutt opp på hofta, noe jeg gjør av vane. Da iler det til med en gang, så ligger en del på gulvet med han, da det blir så vondt å bære. Bruker bæreselen mye, da belaster jeg mye mer korrekt, og bekkenet stabiliseres, men går ikke så mye lenger det heller, for nå begynner det å komme en liten kun i veien... Skal ikke være enkelt.

Riktig god bedring, håper på god effekt av treninga. Og hvis du går på medisiner i 1 tri pga prøverørsbehandlingen så kan det jo hende plagene letner litt når du slutter på de (går vel ikke på det gjennom hele svangerskapet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet med dem, sluttet ved uttak av eggene.

Men kiropraktoren min sa at de hormonene blir værende i kroppen mer eller mindre hele svangerskapet... :(

Har i tillegg ei mor som har havnet på krykker i begge sine svangerskap, så er sånn sett ingen overraskelse at jeg har fått det, bare at det har kommet så utrolig tidlig :P

 

God bedring til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

så godt å lese at dere er flere som er tidlig ute med å forbanne bekkenet, jeg har følt meg litt dum som har klaget over mitt siden 12. uke. det er jo ikke virkelig ille, det bare gjør litt vondt hele tiden, og det er kjipt nok det hvis utsiktene er at det i beste fall fortsetter slik i et halvår til.

gladsaken er at jeg var og svømte idag, og etter ca 100 meter sluttet det å gjøre vondt, og så gjorde det ikke vondt igjen før jeg var fem meter vekk fra hallen.

jeg har bare fått "inseminerings-hormoner", men kanskje jeg kan skylde litt på dem for at kroppen min er litt vanskelig å ha med å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning er ikke til å spøke med, så hvis du har kjent på det en periode fiskeplomme, så ville jeg anbefalt deg å gå til legen g få en henvisning til fysioterapi. Da får du gjerne både tips og råd om hva du bør unngå/hva du bør passe på, samt oppfølging i form av fast trening. Jeg har vært hos legen på kontroll i dag, og fikk med meg rekvisisjon derfra. Han anbefalte bassengtrening, men jeg var veldig fornøyd med den fysioterapeuten jeg gikk til sist svangerskap, og hennes gruppetimer, så lurer på å fortsette hos henne. Må undersøke litt hvilke tilbud som finnes. Lykke til, håper for alle oss at smertene holder seg sånn nogenlunde i sjakk i tiden fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...