Gå til innhold

Barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg er en alenemamma til en jente på 3 år.

Hun har ikke kontakt med faren sin så hun er mest med meg egentlig.

jeg er mest hjemme med henne i helgene og hun har egentlig aldri vært borte fra meg mer enn en natt om gangen.

Hvor ofte synes dere det er greit å være borte fra barnet ditt?

jeg syns at det virker som folk er mer borte fra barna sine enn med dem. Det er flere jeg vet om som har barnevakt flere helger i måneden, eller er det bare jeg som synes det.

Jeg er en person som får dårlig samvittihet av å levere henne fra meg, føler meg som en plage når det skjer. selv om det nesten aldri skjer.

Jeg vet jo og at hun har godt av å være med andre enn meg.

Anonym poster: f598f9b75a52479c88db61cab8f77e4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er nok en mellomting.

Vi har ikke mye barnevakt- utenom barnehage-, for det trenger vi ikke, og vi har heller ikke lyst til det.

Men hun er en natt hos mormor og morfar i ny og ne, de bor i gangavstand fra oss og hun kjenner dem godt. Dette er både for hennes skyld, deres skyld og vår skyld- hun elsker å være der, spør om det selv, og de vil veldig gjerne ha henne på besøk.

Så sånn ca annenhver mnd får hun overnatte der en natt og kose seg med å bli skjemt bort, mens vi benytter sjansen til et kinobesøk, sløvekvelder eller å pleie forholdet på andre måter.

Ellers hender det selvsagt at en av oss er borte på noe iblant, der bare den ene er igjen hjemme med henne, men det er jo absolutt ikke det samme.

Unger har godt av å knytte seg til andre mennesker etterhvert som de blir eldre, av å ikke alltid henge i skjørtene på foreldrene- man må gi slipp på dem iblant også, for de skal tross alt bli selvstendige individer.

Men da snakker vi selvsagt om eldre barn, ikke babyer- som etter min mening har best av å være mest med foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...