Gå til innhold

Hva synes dere om denne kveldsmaten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagde sen middag, ble ikke middag før ca halv 6, ungen spiste et stort fiskestykke, masse potet og grønnsaker.

Men vil jo ha i han litt kveldsmat, så har laget en sprett yoghurt med en hel oppkuttet banan, stor neve havregryn og liten neve rosiner.

Høres det bra ut med tanke på at middagen ble så sen? Han er 2 år forresten.

Anonym poster: c67ed209d3396b4bfef9ee35cd9e1a3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det hørtes fint ut jeg.

Skrevet

veldig mye sukker da

Skrevet

veldig mye sukker da

What?!

Hi, syns det var alright :)

Anonym poster: 051909da44d4e7736f519489dc8e40de

Skrevet

Ja, hørs greit ut det... Men orker han virkelig å spise alt det??

Hadde jenta mi spist den middagen hadde hun kanskje orket yoghurten, men ingenting av det andre! Hun er 2.5 år :-)

Skrevet

Enig med Madam Mim, gutten her orker ikke noe særlig til kvelds etter så sen middag.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja, hørs greit ut det... Men orker han virkelig å spise alt det??

Hadde jenta mi spist den middagen hadde hun kanskje orket yoghurten, men ingenting av det andre! Hun er 2.5 år :-)

Samme her ;)

Skrevet

Mine pleier ikke spise kveldsmat ettersom vi pleier å spise middag mellom 17 og 18. Det er etter min mening unødvendig sån rett før leggetid, men hvis din trenger mer mat er det sikkert helt greit selv om det er litt sukker i yougherten.

Anonym poster: 1692c7b590dcf1ba250da39f2e795567

Skrevet

Høres kanskje litt mye ut i forhold til hvor sen middagen ble. En youghurt hadde nok holdt men ingenting av dette er usunt og er gutten sulten skal ha selvfølgelig få mat:)

Skrevet

hørtes ut som en karbo bombe= energibombe.

alt det du ramset opp inneholder masse sukker(minus havregryn) og masse energi. Passer bedre som lunsj eller frokost etter min mening.

Jeg er helt for kveldsmåltid, og synes middagmåltider ikke skal inntas senest 17. Ingen kroppen trenger tunge og ståre måltider så sent på kvelden. De store måtidene skal komme tidlig på dagen, det er da man trenger dem.

Anonym poster: 919abb686b433d630462e146654e7496

Skrevet

Syntes det hørtes helt topp ut :)

Trodde folk syntes jeg var litt sukkernazi så ble overrasket over at noen reagerte på sukkerinnholdet i yoghurten! Det er ikke sukkeret i maten som pleier å være problematisk for folk, det er alt sukkeret utenom i søtsaker osv. Litt sukker i kostholdet skal man ha.

Anonym poster: 181dd3ed9900cda5080fc1f9ff190b53

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Er dette sukkerbombe? Dere (2) om det..

Helt ok kveldsmat, la ungen spise det den orker, bedreå sikre seg at ungen er mett, enn at ungen må legge seg sulten ;) Her har gutten fått i seg barnesmoothie og 1 brødskive, spiste middag for ca en time siden, og nå gnukkes det øyne..

Skrevet

Han har noen dager hvor han er småspist og andre dager hvor en skulle tro han skal spise opp alt som er i huset. Idag er en av de dagene hvor han spiser og spiser, så vil jo tilby han det. Ikke hele yoghurten ble spist opp, men var ikke mye igjen.

Skrevet

Det er mye sukker i en sånn kveldsmat, utrolig at flere her ikke skjønner det!

Sprett youghurt er ikke sunt, masse sukker i den ifh til hva som er gunstig.

Rosiner er karbo fuel nr 1. Det øker bodsukkeret noe vanvittig. Druer er rent sukker for dere som ikke vet det.

Banan... også en karbo fuel, også kjent som intervallkongens måltid.

Havregryn er sunt og fint! Hadde jeg vært deg HI så hadde jeg servert tyrkisk yougurt med kalde blåbær i.

Skrevet

Det som er, er at vi har fått beskjed av ernæringsfysiolog å spise en sprett yoghurt pr dag. Han sliter med å gå opp i vekt, og mengden sukker som er i sprett yoghurt var ikke skadelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...