Gå til innhold

sønnen min har mobbet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 8 år skal på skolen på mandag har hatt influensa og i går begynte han og gråte, å ville snakke med meg

Han gruer seg til og gå på skolen for han og 2 andre gutter hadde mobbet en annen gutt lenge og han ville ikke være med på det lenger og hadde dårlig samvittighet. Han var redd han ble ertet også om han meldte seg ut.

Jeg skal snakke med lærer på mandag men vi ringte til mamman til gutten i går og jeg fortalte henne hva som har skjedd hun viste om dette i liten grad men hadde bare snakket m lærer også. Burde ikke lærer informert meg? Vi inviterte de over på middag i morgen så de gleder seg og komme hit foreldrene og guttene gleder seg og leke sammen nå.

Burde jeg ringe de andre foreldrene og si ifra om guttene dems eller vente og se om lærer gjør det etter mandag ?

Anonym poster: 60192bb3591ca9130401d5a797898484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke invitere hele guttegjengen på lekedate? Hvor foreldre er tilstede, og kanskje dere kan sette opp noen aktiviteter selv til dem, om de synes det er vanskelig å komme i gang. Dette kan i hvert fall bidra til å forbedre forholdet mellom alle guttene.

Jeg ville absolutt snakket med de andre guttenes foreldre, og fortalt dem hva som skjer.

Anonym poster: bef4c49fa7f058014dd14550e77e470a

Skrevet

Jeg ville ikke invitert hele guttegjengen. Kjedelig om de tre "mobbeguttene" igjen rotter seg sammen og så blir dette nok en dårlig opplevelse for den andre gutten.

Vent til du har snakket med lærer på mandag på hvorfan du / dere skal ta dette videre og hvordan foreldrene til de andre guttene skal innvolveres, og hva dere skal gjøre videre for at guttene deres skal slutte på mobbe.

Anonym poster: 489cdeeb1c8627ec50b37b39467eb04b

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke sikkert læreren visste det. Men ta kontakt med familien til ham som ble mobbet og la gutten din få mulighet til å gjøre opp for seg, be om unnskyldning og begynne på nytt.

Og ta kontakt med foreldrene til dem som var med på mobbingen og snakk om det. Det er jo et sunnhetstegn at barnet ditt har dårlig samvittighet og ikke vil være med på å plage noen mer. De andre kan jo få en lignende aha-opplevelse dersom noen snakker godt og fornuftig med dem om hvordan man er en venn, hva man kan forvente og hva man forplikter seg til i samværet med andre. Om lojalitet og høflighet og å ikke gjøre noe som er leit og ekkelt for andre.

Skrevet

Ikke sikkert læreren visste det. Men ta kontakt med familien til ham som ble mobbet og la gutten din få mulighet til å gjøre opp for seg, be om unnskyldning og begynne på nytt.

Og ta kontakt med foreldrene til dem som var med på mobbingen og snakk om det. Det er jo et sunnhetstegn at barnet ditt har dårlig samvittighet og ikke vil være med på å plage noen mer. De andre kan jo få en lignende aha-opplevelse dersom noen snakker godt og fornuftig med dem om hvordan man er en venn, hva man kan forvente og hva man forplikter seg til i samværet med andre. Om lojalitet og høflighet og å ikke gjøre noe som er leit og ekkelt for andre.

Om du leser innlegget til HI, så har hun pratet med foreldrene til gutten som ble mobbet, og de er invitert på middag ;)

Anonym poster: b78d08ef59f43af87ace00524f640490

Gjest Antarctica
Skrevet

Eh... litt treig i dag visst...

Skrevet

Vi inviterer ikke alle da gir ikke det trygghet hos gutten, vi fokuserer på at vi nå kan starte på nytt og be om unnskyld og ha en koselig kveld med dem. Vi har ikke så mange vennepar så blir gøy og bli bedre kjent med de andre da de er samme alder.

Anonym poster: 60192bb3591ca9130401d5a797898484

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...