Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #1 Skrevet 3. januar 2013 Vidar Kvalsvik holder på å skrive en sånn bok. Av en eller annen grunn provoserer det meg litt. Føler at det burde ha vært noen fagfolk fom lager en slik bok, ikke en hvilken som helst selvtilfreds forfatter og forlagsredaktør som liker å mene ting i sosiale medier. Noen barnepsykologer, krisepsykol,oger, pedagoger, andre som har mye erfaring med barn... Hva vet HAN, liksom? Ville mye heller ha kjøpt boka hvis det var fagfolk, eller en kombinasjon og fagfolk og andre kloke menensker som hadde skrevet i den. Hva mener dere? Anonym poster: ee66319a28db34e4e16c5c7ce3f5701c
Førstemann Skrevet 3. januar 2013 #2 Skrevet 3. januar 2013 Hadde aldri kommet til å kjøpt eller latt mine barn lese en slik bok.
Gjest Antarctica Skrevet 3. januar 2013 #3 Skrevet 3. januar 2013 I 2001, da terrorflyene rammet tvillingtårnene i USA var selvsagt hele nasjonen i sjokk. (Og det meste av verden rundt, selvsagt). Min amerikanske kusine var voldsomt provosert over at det også der ble gjort "tiltak" og laget opplegg for å informere barn i sandkassealderen! De som allerede var i seng når nyhetssendingene gikk på tv og som allikevel ikke fikk med seg at noen hadde dødd eller at noe leit skjedde i New York, de skulle få et spesialtilpasset behandlingsopplegg for å kunne ta inn over seg det som hadde hendt. (Dvs plutselig fikk de tildelt et problem: en sorg de ikke visste om fra før....) Eneste bruksområde for en sånn bok måtte være for pårørende (småsøsken og nabobarn) som var veldig unge i 2011.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #4 Skrevet 3. januar 2013 I 2001, da terrorflyene rammet tvillingtårnene i USA var selvsagt hele nasjonen i sjokk. (Og det meste av verden rundt, selvsagt). Min amerikanske kusine var voldsomt provosert over at det også der ble gjort "tiltak" og laget opplegg for å informere barn i sandkassealderen! De som allerede var i seng når nyhetssendingene gikk på tv og som allikevel ikke fikk med seg at noen hadde dødd eller at noe leit skjedde i New York, de skulle få et spesialtilpasset behandlingsopplegg for å kunne ta inn over seg det som hadde hendt. (Dvs plutselig fikk de tildelt et problem: en sorg de ikke visste om fra før....) Eneste bruksområde for en sånn bok måtte være for pårørende (småsøsken og nabobarn) som var veldig unge i 2011. Ja, men selv da , ville man vel ikke giddet å kjøpe en sånn bok hvis den var skrevet av Vidar Kvalsvik, som ikke har noen spesiell forutsetninger for å uttale seg? HI Anonym poster: ee66319a28db34e4e16c5c7ce3f5701c
Februargullet2013 Skrevet 3. januar 2013 #5 Skrevet 3. januar 2013 Synes det er greit at skolebarn fra 4-7 i alle fall får lese den, for de ble kanskje veldig redde når det skjedde
Gjest Antarctica Skrevet 3. januar 2013 #6 Skrevet 3. januar 2013 I 2001, da terrorflyene rammet tvillingtårnene i USA var selvsagt hele nasjonen i sjokk. (Og det meste av verden rundt, selvsagt). Min amerikanske kusine var voldsomt provosert over at det også der ble gjort "tiltak" og laget opplegg for å informere barn i sandkassealderen! De som allerede var i seng når nyhetssendingene gikk på tv og som allikevel ikke fikk med seg at noen hadde dødd eller at noe leit skjedde i New York, de skulle få et spesialtilpasset behandlingsopplegg for å kunne ta inn over seg det som hadde hendt. (Dvs plutselig fikk de tildelt et problem: en sorg de ikke visste om fra før....) Eneste bruksområde for en sånn bok måtte være for pårørende (småsøsken og nabobarn) som var veldig unge i 2011. Ja, men selv da , ville man vel ikke giddet å kjøpe en sånn bok hvis den var skrevet av Vidar Kvalsvik, som ikke har noen spesiell forutsetninger for å uttale seg? HI Anonym poster: ee66319a28db34e4e16c5c7ce3f5701c Helt enig. Da kan man likegodt ta den samtalen selv, jeg veit vel omtrent det samme selv som Kvalsvik veit om saken. Og jeg syns ellers at skolebarns reaksjoner, frykt osv, er helt naturlige - og at en god samtale er en bedre måte å bearbeide det på.
Førstemann Skrevet 3. januar 2013 #7 Skrevet 3. januar 2013 Synes det er greit at skolebarn fra 4-7 i alle fall får lese den, for de ble kanskje veldig redde når det skjedde Barn i alderen 4-7 år har glemt 22juli for lenge siden, og har ikke noe behov for å rippe opp i dette. Det vil bare gjøre de mer redde.
Gjest Gullguttene Skrevet 3. januar 2013 #8 Skrevet 3. januar 2013 Jeg hadde ikke kjøpt den boka, meg om det. De fleste barn har nok ikke behov for å lese en slik bok så lenge etterpå. Kanskje det er et fint verktøy for barn som mistet noen og fortsatt husker hendelsen. Jeg bare lurer på hvordan den skal illustreres.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. januar 2013 #9 Skrevet 3. januar 2013 Samme hvem som har skrevet den, jeg ville ikke latt 8åringen min lese den. Hun har mareritt om Iselin i Pakten enda. Det hun vet er hva mannen heter, og hva han har gjort. Hun har ikke evnen til å forstå omfanget og jeg syns heller ikke hun trenger det.
Februargullet2013 Skrevet 3. januar 2013 #10 Skrevet 3. januar 2013 Synes det er greit at skolebarn fra 4-7 i alle fall får lese den, for de ble kanskje veldig redde når det skjedde Barn i alderen 4-7 år har glemt 22juli for lenge siden, og har ikke noe behov for å rippe opp i dette. Det vil bare gjøre de mer redde. 4 til 7 klasse mente jeg,skrev kanskje litt vel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå