Gå til innhold

Influensavaksine eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt denne? Noe særlig med bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du gravid så er det ikke nødvendig,men er du i en risiko gruppe bør du gjøre det. spurte legen min idag faktisk.

Skrevet

Men gravide er jo i en risikogruppen ifølge Folkehelseinstituttet!

Skrevet

ja, gravide er i risikogruppen... legen min sa at jeg bare måtte vurdere selv.. er gravid i uke 35

Skrevet

Skjønner ingenting jeg, legen burde jo vite det? eller hva mener dere? ho mente jeg kun skulle ta den pga medfødt hjertefeil. men skal høre sikkelig på riksen,de har vel mer greie på det enn fastlegen kanskje

Skrevet

Min lege sa at hun var pålagt å anbefale vaksinen til meg, men at jeg måtte velge selv og "bruke sunn fornuft". Underforstått mente hun at jeg ikke burde ta den. Endte likevel opp med å ta den i november, da jeg er like redd for komplikasjoner hos meg/baby som bivirkninger av selve vaksinen. Dette er dessuten IKKE samme vaksine som ble gitt i 2009. Er glad for valget mitt nå. Har termin i midten av januar og to bhg-barn fra før av. Nå er jeg og baby beskyttet så godt det går i hvert fall.

Skrevet

Den vaksinen som gis nå er vanlig sesonginfluensavaksine, produsert på samme måte som i flere tiår, gitt til millioner av mennesker, og regnes som trygg. Den beskytter også mot svineinfluensa. Må ikke forveksles med pandemivaksinen mot svineinfluensa i 2009/10, denne var laget på en helt annen måte.

Er du gravid er du i risikogruppe, og anbefales å ta vaksinen. Les mer på fhi.no og temasidene om influensa. Skrevet av folk som har peiling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...