Gå til innhold

Avlastningshjem og soverom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når et barn er i avlastningshjem en helg i mnd. Skal det barnet da ha eget rom eller er det ok å dele med et av di andre barna i familien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en på avlastning som sov på sofaen i stua, så tviler på at det er nødvendig.

Anonym poster: eafddf4af3cd4f96a71b6e04bbe687c8

Skrevet

Vi er avlastningshjem, og fikk beskjed om at barnet må ha en seng å sove i. Altså sofa eller en madrass på gulvet går ikke.

Her har vi løst det slik at en av gutta låner bort sitt rom en helg i mnd, og ligger på rommet med en av brødrene sine.

( vi snakket med han om det først da, og han synes det er helt greit )

Skrevet

Vi har vært avlastning før for to stk. De var bekjente av oss, og de lå på hver sin madrass inne på rommet sammen med han eldste vår.

Men nå når det kanskje skal komme en vi ikke kjenner, ble jeg bare litt i tvil. Føler kanskje ikke at mine yngste skal måtte "ofre" senga og rommet sitt. Men skal ta det opp når vi skal i møte.

Skrevet

Vi er avlastningshjem og vi har et kombinert kontor/gjesterom som vi bruker til dette:)

Anonym poster: beb710e7db9421e36450c6e1bbf6030d

Skrevet

Jeg tror det er viktig at barnet har ett eget sted som er "sitt" og som det kan trekke seg tilbake til (du sier ikke noe om alder). Dette vil imidlertid dere får råd om.

Anonym poster: b396f78d0cbe4005a9115d351fedba19

Skrevet

Vi har ikke ekstra soverom og det eneste som var påkrevd var egen seng. En enkel sammenleggbar seng var bra nok :)

Anonym poster: aa36588ab4fdf797482c637d587c8dd7

Skrevet

Ser at det varierer litt hos dere.

Vi har ikke ekstra soverom, da alle 4 er i bruk.

Vi har et lekerom, men det er isammen med han eldste sitt rom.

Kontor har vi i kjelleren, men det er lite og ikke så koselig.

Skrevet

Kravet til besøkshjem er at det finnes "egnet soveplass." Dette behøver ikke være et eget rom.

Anonym poster: 3fe10f4d4ecbb033a4c16fcd8a557389

Skrevet

For et barn som ikke kjenner dere eller barna deres kan det bli mye å måtte dele rom med en gang ihvertfall.

Det kommer jo også litt an på hvorfor barnet har avlastning.

Mitt barn er autist og om hun ikke hadde hatt eget rom på avlastningen så hadde hun slitt. Hun trenger et sted hun vet hun kan trekke seg tilbake til og være helt alene når hun kjenner behov for dett. For å kunne klare å sortere inntrykk som overbelaster henne.

Et barn som sliter med å være usikker og sjenert for eksempel vil også slite om det må komme å plutselig dele rom med noen ukjente.

Jeg var avlastningshjem for en del år siden men dette barnet hadde en diagnose som krevde "tilsyn" hele tiden, jeg kunne sove men var nødt til å ha det i en seng rett ved siden av min slik at jeg kunne oppdage og ta meg av barnet når det fikk anfall.

Anonym poster: dca2b31e130590864b9dc1f51f211eeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...