Gå til innhold

Synges julen ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, ja, tilbake i travelby! Kan melde om at julefreden var goood! Lange frokoster med stearinslys, julekakeknasking dagen lang, spill, lek, teater og kos over hele fjøla. Da er det godt når arbeidsgiver disker opp med ny kaffekopp og tropisk blanding drops på pulten din når du kommer tilbake til hverdagen for en myk start :)

Men hvorfor har folk det så travelt med å synge jula ut?! Altså, først får jeg sure miner for at jeg er juleglad i otober og alt har kjøpt kalendergaver og har prøvesmakt marsipanen og julebrusen... Men nå får jeg jaggu sure blikk for at jeg fremdeles har julebelysning! Hallooo! Det er da like mørkt fremdeles, og absolutt like nødvendig med belysning nå som 1 desember. Og har jeg først betalt 600 spenn for en edelgran så skal den jaggu få stå på stua til den ikke har en eneste nål igjen! Og JA, jeg vil fortsatt ha pepperkaker i matboksen min, jeg bakte da ikke en ny ladning på nyttårsaften for ingenting... (men jeg tar gjerne med hele boksen å deler altså, men vet at det ikke blir godt motatt, for alle er jo på diett må vite...).

Jeg har vokst opp med at juletreet står til 20 dag jul, forhåpentligvis holder nålene til da. Julebelysningen ute har blåst ned av seg selv i stormen, så jeg skal ikke ta meg bryet med å henge den opp igjen. Og julestjerna er for stor til å ha vinduet og henger derfor på veggen, så den slipper naboen å ergre seg over. Kan jeg få ha jul litt til da? Jeg lover å holde en lav profil neste oktober, for at andre ikke er helt klare ennå da har jeg full forståelse for. Men da må jeg altså få lov til å la vær å synge julen ut allerede ved nyttår!

Endret av weihnachtmarkblomstre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behold julen din du :) Her er den ryddet bort, men har ikke noe i mot at andre beholder den.

Skrevet

Jeg har lys på treet ute i hvert fall ut januar og kanskje litt lenger også, men alt det andre julegreiene er borte og jeg synes det er deilig! Julegodteriet deles med kolleger. Dobbel glede - det blir mindre sukker på heimen og kollegene blir veldig fornøyde. Om andre beholder jula til påske, det bryr jeg meg ikke om!

Skrevet

Det er da ikke nødvendig å hive jula på hue og ræva ut døra 1.nyttårsdag, men her i huset får ikke treet stå lenger enn vi gidder å støvsuge barnåler(det forsvinner til helga). Kan ikke alle bare få lov å gjøre som de vil.

Dessuten, ekstra belysning i trær o.s.v. ute er helt greit fra det begynner å bli mørkt på høsten til lyset kommer tilbake på våren(men ikke farga lys, det er aldri greit i mine øyne)

Skrevet

Her har vi en diskusjon gående om hvor lenge jula skal få bli. Jeg er klar for at den skal bli en stund til, men mannen vil ha juletreet ut før helgen, sånn at vi kan få de som har innsamling her til å hente det... Jeg syns det er tidlig å ha juletreinnsamling denne helgen! De burde heller hatt det neste helg.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg er helt med på det du sier, Blomstre (Weihnachtsblomstre), men likevel nærmer vi oss nå. Her er det et plass-spørsmål - jeg juler heavy, til alles glede, forsåvidt, selv om plassen er minimal, ikke noe "lite tre for deg som bor trangt" eller "tre-erstatning a la interiørgærningmagasinene" som henger på veggen eller står i en krukke. Treet er 2,20 og megastort i omkrets, hvilket vil si at stua krymper tilsvarende, og ungen har eget tre på et allerede trangt rom og elsker det - men nå har vi hatt treet og all pynten i tre uker drøyt, og nå må det, førti+ nisser og alt annet straks ut. Det er dessuten så grått blitt, selv om det ikke drysser, at det ikke lenger er så fint. Men ryddejobben....den er ikke liten, nei.

Skrevet

Uups, juletreinnsamling ja... Hm, må jeg sjekke når det er? Nheeei, kapper det til ved jeg, det blir bra :)

Gjest sug lut
Skrevet

Hvis du har edelgran er det et sant helvete å ta "kutte til ved"-tilnærminga, for det har så sinnsykt mange og tette greiner. Bare så du veit det. Men kanskje du har en mann i hogge-ved-alder, en god del menns (men ingen kvinners, såvidt jeg har registrert) førtiårskrise ytrer seg jo som favn på favn med ved og fullt tømmerhoggerutstyr så ofte man kan.

Skrevet

Hvis du har edelgran er det et sant helvete å ta "kutte til ved"-tilnærminga, for det har så sinnsykt mange og tette greiner. Bare så du veit det. Men kanskje du har en mann i hogge-ved-alder, en god del menns (men ingen kvinners, såvidt jeg har registrert) førtiårskrise ytrer seg jo som favn på favn med ved og fullt tømmerhoggerutstyr så ofte man kan.

Jeg er i grenkutte-alderen (og har egnet verktøy!) Mannen er for ung :D

Skrevet

Ahh det er derfor jeg kun hører motorsaga og ikke ser gubben når vi er på hytta. Jeg trodde han hadde veddilla, men så viser det seg at det bare er førtiårskrisa :P

Sender han gjerne over Blomstre, han er en jævel på vedhogging.

Skrevet

Hvilken krise er vi damer i når vi hugger ved da?

Skrevet

En eller annen forsinket kjønnsidentitetskrise? Penismisunnelse hos en voksen?

Skrevet

En eller annen forsinket kjønnsidentitetskrise? Penismisunnelse hos en voksen?

Ja noe må det jo være, og det verste er at det er gøy :/

Gjest amandine
Skrevet

Jeg hiver alltid ut 1.januar og synes der er deilig! Hadde et fantastisk vanlig grantre(aldri likt edelgran) , men nå må jeg nok innse at neste år blir fake-tre. Gode tips mottas m motvillig takk. Hele familien har hatt allergihøysesong pga juletreet. Og det på tross av at det ble behørig vasket. Sukk.

Skrevet

Vasket du juletreet, amandine? Hvordan gjorde du det da?

Ingen plasttreforslag dessverre, men har sett et par som har sett OK ut.

Gjest amandine
Skrevet

Vasket etter alle kunstens regler! Dvs skrubbet ikke hver nål, men skyllet godt med lunkent zalovann og spylte det med hageslangen etterpå. For å fjerne mest mulig pollen. Tydeligvis ikke nok. Treet var riktignok stort, knapt 4 m høyt og lubbent, men jeg trodde jeg var grundig nok..

Skrevet

Oj, det var litt av en innsats. Når ikke det hjelper, er det nok bare å lete etter det perfekte plasttre. De er sikkert på tilbud nå, kanskje like greit å slå til? Ellers har du kanskje glemt det neste år og vasker til ingen nytte på nytt?

Gjest sug lut
Skrevet

Vi er ikke i krise - vi hogger ved av naturlige grunnner (kulde eller glede).
Skrevet

Eller i agresjon, ingenting som en vedkubbe som ligner på x'n.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg foretrekker greinklipping av x. Fiskars største tohånds klipper, den som tar av greiner så tjukke som håndleddet ditt.
Skrevet

Jeg foretrekker greinklipping av x. Fiskars største tohånds klipper, den som tar av greiner så tjukke som håndleddet ditt.

Godt å vite at jeg ikke er i noen krise da :P

Men siden jeg har få x'er så antar jeg at jeg gjør det av "glede" over varmen jeg får om vinteren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...