Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #1 Skrevet 3. januar 2013 Skal liksom vise arbeidsmoral og ståpåvilje, men å komme på jobb dagen etter at influensaen slo til for fullt blir bare dumt. Ingen andre på kontoret har vært syke, men det blir vel slutt på det nå. Har antibac på pulten og vinduet oppe, men vet ikke om det hjelper... Lov å være irritert ? Anonym poster: 51acf394e16253b6fa58adadbc5b6e5b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #2 Skrevet 3. januar 2013 ABSOLUTT!!! Makan! Anonym poster: b30a0754eb71b493368c173fd8627c16
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #3 Skrevet 3. januar 2013 Helt idiotisk! Det viser dumskap, ikke tapperhet som han sikkert vil vise fram. "Martyren Som Kom På Jobb Selv Om Han Var Dritdårlig".. Ganske enkelt helt idiotisk. Send han hjem! Anonym poster: 16237a42d31d20a67f26d0f8c7b98ad8
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #4 Skrevet 3. januar 2013 Blir så irritert på sånne folk!!! De BØR jo skjønne at det er sånt som sprer smitte! Er man syk, skal man holde seg hjemme. Man er ikke flink og tapper fordi man kommer på jobb. Dessuten, går man syk på jobb, eller begynner for tidlig etter en sykdom, så blir man nesten garantert syk igjen nesten med engang, fordi kroppen rekker jo aldri å bli bra igjen. Anonym poster: 70a7b64c4e27d752f555a5c344ccc97f
Gjest Heartbroken Skrevet 3. januar 2013 #5 Skrevet 3. januar 2013 Sånn er min sjef også! Hun kom på jobb med skyhøy feber og gikk ikke hjem før hun holdt på å svime av i gangen. Da hadde hun rukket å delta på et møte med 8-10 personer, hatt kaffepause med oss i kontorfellesskapet og ellers spredd basillene sine godt omkring seg. Hva er god moral med det, liksom
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #6 Skrevet 3. januar 2013 Min søsters sjef har policy om å ikke forfremme/ øke stillingsprosent hvis noen har en eneste sykedag. Sist år røk hennes sjanse på at hun havnet på sykehus en eneste dag. I år gikk en nyansatt opp i stilling, og det ble tydelig sagt at sjefen valgte å gjøre det sånn fordi de andre to som sto i køa hadde vært syke. Nå er hele kontoret stappa av influensa, oppkast og diare. Alle er likevel på jobb. Og dette er et av landets største firma. Anonym poster: 961ce25785d906ae849b576f176e372b
Kathrine. Skrevet 3. januar 2013 #7 Skrevet 3. januar 2013 Min søsters sjef har policy om å ikke forfremme/ øke stillingsprosent hvis noen har en eneste sykedag. Sist år røk hennes sjanse på at hun havnet på sykehus en eneste dag. I år gikk en nyansatt opp i stilling, og det ble tydelig sagt at sjefen valgte å gjøre det sånn fordi de andre to som sto i køa hadde vært syke. Nå er hele kontoret stappa av influensa, oppkast og diare. Alle er likevel på jobb. Og dette er et av landets største firma. Anonym poster: 961ce25785d906ae849b576f176e372b Kor er detta? Fekk så lyst å søke jobb der! :-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #8 Skrevet 3. januar 2013 Min søsters sjef har policy om å ikke forfremme/ øke stillingsprosent hvis noen har en eneste sykedag. Sist år røk hennes sjanse på at hun havnet på sykehus en eneste dag. I år gikk en nyansatt opp i stilling, og det ble tydelig sagt at sjefen valgte å gjøre det sånn fordi de andre to som sto i køa hadde vært syke. Nå er hele kontoret stappa av influensa, oppkast og diare. Alle er likevel på jobb. Og dette er et av landets største firma. Anonym poster: 961ce25785d906ae849b576f176e372b Dette høres ikke lovlig ut. Mener de at de er best kvalifisert og forbigått på dette snevre grunnlaget kan de klage saken inn til diskrimineringsombudet. Men det kan naturligvis tenkes at den nyansatte faktisk var best kvalifisert, og at det er enklere å tenke at man ikke fikk jobben på grunn av en dags sykdom. Anonym poster: 5f4e8efc64a78ccbef503300ea0c244a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #9 Skrevet 3. januar 2013 Jeg pleide å være sånn før, spesielt første året jeg jobbet var jeg aldri syk (bortsett fra at det var jeg), følte meg edel og heltemodig som var på jobb spyende, snørrende og hostende, i motsetning til de late drogene med lav arbeidsmoral som var hjemme og latet seg - men så ble jeg litt mer voksen og innså at dette kun handlet om å opphøye meg selv, og egentlig bare var sykt egoistisk. Når det er sagt finnes det en mellomting, man trenger ikke være hjemme bare fordi man snyter seg en gang i timen og småhoster litt. Men når man må snyte seg annethvert minutt er det helt umulig å ikke være en smittekilde. Anonym poster: 7f3ad1bad3fa9ef9bf9b98a82be30b0c
Nettie+jentungen Skrevet 3. januar 2013 #10 Skrevet 3. januar 2013 Åj, så irriterende! Blir jo aldri kvitt sykdommene om folk fortsetter og spre jævelskapen.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #11 Skrevet 3. januar 2013 Her går alle annsatte på jobb + sjefen, vi er en liten bedrift med få annsatte (ikke råd til å annsette flere) ellers må butikken stenge og det går ikke for da kommer kontor rottene av noen sjefer :/ Anonym poster: fae19308cc1d46176251c052114607fd
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #12 Skrevet 3. januar 2013 Hvis man har noe smittsomt bør man jo være forsiktig for ikke å smitte andre, men i en del tilfeller, som i influensasesongen, er det ofte så mye smitte alle steder uansett at det ikke betyr så mye til eller fra om noen kommer på jobb eller ikke. Noen ganger er også det man skal gjøre på jobb såpass viktig at det er fornuftig å ta sjansen på at noen andre blir smittet. Ofte er øverste leders arbeidsinnsats så mye verdt at det økonomisk sett forsvarer 30-40 ekstra fraværsdager på kontoret som helhet. Anonym poster: 79e00f64e3e14d14f30531ac1e2282e3
what a drittkjerring Skrevet 3. januar 2013 #13 Skrevet 3. januar 2013 Hehe. Kjenner meg igjen. Har en god kollega som er verdens beste og drivende dyktig i feltet sitt. Bare synd han ikke forstår at det å komme influensasyk på jobb ikke bidrar til nok en stjerne i margen..Ikke nok med det, han nøyer seg ikke med å sitte stille og isolert bak pulten sin bak lukkede kontordøren, neida, han må rundt til oss andre for å spre viktige budskap(og bakterier!) videre. Han kan jo ta det på mail og tlf! Lenge klarte jeg å overse fartingen hans da det alltid har gått bra og jeg ikke har blitt smittet. Men etter å nettopp ha fått lungebetent barn tilbake i barnehagen sist, klarte jeg ikke å unngå å gi ham kraftig skyllebytte. Nekter å slite med egen og barns sykdom igjen på grunn av DEG og dine egotripper! Han tok poenget;)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #14 Skrevet 3. januar 2013 Min søsters sjef har policy om å ikke forfremme/ øke stillingsprosent hvis noen har en eneste sykedag. Sist år røk hennes sjanse på at hun havnet på sykehus en eneste dag. I år gikk en nyansatt opp i stilling, og det ble tydelig sagt at sjefen valgte å gjøre det sånn fordi de andre to som sto i køa hadde vært syke. Nå er hele kontoret stappa av influensa, oppkast og diare. Alle er likevel på jobb. Og dette er et av landets største firma. Anonym poster: 961ce25785d906ae849b576f176e372b Ikke uvanlig. Slik er det hos oss også, jobber innen helse. Anonym poster: feb0d8e756e480172a6443d0212fd571
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #15 Skrevet 3. januar 2013 Ehh, er det ikke voksen mennesker der dere jobber? Vi er en liten arbeidsplass, vi trives godt og foretrekker ofte jobb, fremfor senga med moderat sykdom og så fort oppkastet har gitt seg. Men ALDRI har vi hatt flere syke samtidig, eller i samme MÅNED en gang. I fjor hadde vi to sykedager, en i desember en i august, men flere av oss kom på jobb morgenen etter og ha kastet opp/diare, eller med litt feber og forkjølelse osv. Men man smitter ikke andre om man FORTELLER man er syk og både den syke og de friske tar forhåndsregler.. Vi kommer på jobb fordi vi trives, og ikke ønsker og "tenke oss mer syke" enn hva vi er. Det funker på jobben vår, ingen er martyrer, og om vi er syke en dag eller ei uke, så har det ingenting og si for lønn eller stillingsandel eler bonus.Vi gjør det fordi vi vil Tnek det. Noen LIKER Jobben sin. Og ijgen er man/har vært syk, så forteller man det, og tar sine forhåndsregler...VIl ikke tro det e rbare vi som er "overmennesker der".....Og nei, ingen fler som fikk oppkast/diare i måneden etter vi kom på jobb dagen etter! Anonym poster: 91b8858ff7c53b1de8a3c2d6fdd1ee8a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #16 Skrevet 4. januar 2013 Min søsters sjef har policy om å ikke forfremme/ øke stillingsprosent hvis noen har en eneste sykedag. Sist år røk hennes sjanse på at hun havnet på sykehus en eneste dag. I år gikk en nyansatt opp i stilling, og det ble tydelig sagt at sjefen valgte å gjøre det sånn fordi de andre to som sto i køa hadde vært syke. Nå er hele kontoret stappa av influensa, oppkast og diare. Alle er likevel på jobb. Og dette er et av landets største firma. Anonym poster: 961ce25785d906ae849b576f176e372b Ikke uvanlig. Slik er det hos oss også, jobber innen helse. Anonym poster: feb0d8e756e480172a6443d0212fd571 Disse sjefene vil nok ikke holde lenge i jobbene sine med en slik innstilling til HR. Dette høre ut som verdens dårligste strategi med tanke på forvaltning av menneskelige ressurser. Det er jo ingen sammenheng mellom kompetanse og kortvarig sykdom, og man forfremmer på bakgrunn av bedriftens behov og tar i bruk den kompetansen ens ansatte besitter på en måte som gjør at den kommer til nytte. En bedrift vil raskt skakkjøres om en forfremmer dem uten sykefravær. I tillegg vil en sjef innen helsesektoren som oppfordrer ansatte til å gå på jobb syke, være en stor risiko for pasientene med tanke på antall infeksjoner og økte dødsfall, og dermed toppledelsen. Anonym poster: 5f4e8efc64a78ccbef503300ea0c244a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå