lilleboll Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Lurer på om det er noe unntak på å må betale egenandel når man blir dårlig over natta og må avlyse en avtale hos psykologen (som i mitt tilfelle) eller lignende ? Vet jo at man generelt egentlig skal gi beskjed minst 24 timer før. Har noen opplevd at de slipper , når de har blitt akutt syk ?
Frufluffy Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har sluppet de gangene det har skjedd meg, både til fysio, og lege både privat og offentlige
Roselilly Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Egentlig skal man betale, men de fleste gjør unntak hvis det er akutt sykdom som er årsak til at man ikke har fått gitt beskjed dagen før (noen er streng på 24-timersregelen). Men, det er forskjeller også. Hvis det er noen som "alltid" glemmer å avbestille og bestandig skylder på akutt sykdom så blir de fleste skeptiske og strammer inn på reglene. Der det er ren forglemmelse så skal pasienten betale. Det de fleste ikke husker er at hvis man ikke avbestiller timer hos terapeuter med driftstilskuddsordning, så skal pasienten ikke bare betale egenandele, men også hele refusjonsdelen av behandlingskostnaden. Dette fordi terapeuten ikke skal bli skadelidende økonomisk, og fordi det offentlige ikke skal betale for sløvhet hos den enkelte. Men for kjente pasienter så bruker de fleste terapeuter jeg vet om å være reale ift avbestilllinger, innenfor rimelighetens grenser.
lilleboll Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2013 Det er sikkert noen som utnytter det til det, det er verdt vil jeg tro. Synd om det ødelegger for de det virkelig gjelder. Jeg har alltid husket å ringt i god tid før timen å avbestilt om noe har dukket opp eller møter alltid opp så håper de kan gjøre et unntak. Betale eller ikke ... er i såpass dårlig form at jeg ikke klarer å dra uansett. :/ Takk for informative svar !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå