Gå til innhold

Hva vasker dere parkett med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, vet at rent vann eller en tørr klut er det beste, men jeg vil ha god lukt og følelsen av å få det rent...

Pleier å bruke krystall, men det blir jo et fettlag som tiltrekker seg støv.. :s

Finnes det noe annet som er like bra?

Har de luttet å selge den gulvvasken fra Ajax? Til parkett?

Anonym poster: 7d905d21356b72dc9ac832101c4c5484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å svare på overskriften så sier jeg kaldt vann. Føler ikke jeg får det rent om jeg bruker såpe, blir en hinne uansett hva jeg vasket med tidligere.

Skrevet

Jeg sier også vann! Sett heller ut ett par skåler med lukt mens du vasker..

Gjest Skofantomet
Skrevet

Vann, vann og kun vann! Hjelper ikke at det lukter rent når det ser helt for jævlig ut.

Skrevet

Bruker grønsåpe. Er ikke helt med på dette Belegget det snakkes om?

Skrevet

Vann og ENJO mopp :-)

Ingen såpe på disse gulv da såpe bare danner filmlag på gulvet og blir ikke ordentlig rent.

Skrevet

Vann, Ajax gulvvask og microfibermopp....

Skrevet

Grønnsåpe.

Har aldri sett noe belegg...?!

Skrevet

Kaldt vann og ENJO-mopp her også. Blir superrent. Jeg liker ikke såpelukt heller.

Anonym poster: c2104fa645c3a864a280a22fd1fb1acc

Skrevet

Dampmopp, selv om jeg vet at man ikke skal gjøre det. Bruker det kanskje hver sjette uke, så antar at det går fint. Ellers bruker jeg støvsuger, cinimopp og grønnsåpe.

Anonym poster: 96e5446bfd92ef89496a780ea59cd404

Skrevet

Såpe legger seg som en film på gulvet. Det er i såpen bakterier og smuss holder seg. I tillegg virvles såpepartikler og annet snask opp i luften og vi puster dette inn. Ikke bra. Særlig ekkelt for astmatikere, allergikere og små barn som krabber rundt på gulvet.

Derfor ENJO på oss :)

Skrevet

Varierer mellom Ajax og krystall :)

Anonym poster: 5ac0797eda1d5a5560efd8c29652813f

Skrevet

Hva er en ENJO- mopp? Blei nysgjerrig, kanskje det bør prøves på parketten i stua...

Anonym poster: d4850c021f4a2528036fdec6055c5374

Skrevet

Jeg vasker med grønnsåpe, og vasker selvfølgelig over med vann etterpå. Da får man verken belegg eller såperester som kan irritere mennesker og dyr.

Anonym poster: 0f79a9485651a4452bac2bd6d4443463

Skrevet

Kaldt vann og Enjo! :)

Skrevet

Hva er en ENJO- mopp? Blei nysgjerrig, kanskje det bør prøves på parketten i stua...

Anonym poster: d4850c021f4a2528036fdec6055c5374

http://www.enjo.net/html/no/velkommen-til-enjo

Har fått demonstrasjoner på homeparties. Lønner seg å ha selv, da blir moppen en del billigere. Det koster jo mer enn jif men holder lenge. Vi har gulvpakken, baderomspakken og vinduspakken. Utrolig fornøyd.

Skrevet

Aldri hørt om at man ikke skal ha såpe på parkett....??! :-O

Gjest Husfrua
Skrevet

På parkett skal man da kunne bruke grønnsåpe uten å få film. Aldri skjedd meg. Men laminat derimot skal man ikke bruke grønnsåpe. Der bruker jeg egen såpe fra Alloc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...