Gå til innhold

Trening bedre mot depresjon enn antidepressiva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var innlagt på psykiatrisk avdeling sa to overleger til meg at ny forskning viste at ukentlig trening var bevist mer effektivt til å kurere/begrense omfanget av moderate og alvorlige depresjoner. Liten tankevekker i disse Cipralex-tider.

Anonym poster: d42cc431c909873701ff2cfd6c4f24c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte mosjon og trim, frisk luft og mengder med turer i utmark for å bli frisk av en ganske sterk depresjon. Og det fungerte for meg. Tok meg 1 år med sykemelding og turer hver dag, og jeg ble frisk :)

Anonym poster: fbc7add3ced108adce97e468824dd1c0

Skrevet

Ja, det er jeg nok enig i - for de fleste. For meg som blir deperimert bare med tanken på å trene blir det verre;)

Anonym poster: 9ac5460a150d46a5b553528a5b9c81d0

Skrevet

Stort sett enig i det.

Anonym poster: e620cd66cde217656871d49deece1351

Skrevet

Tja.... Begge deler tror jeg... Uten min faste treningsturer, nok søvn og jevnlig påfyll av mat kjenner jeg at depresjonen kommer snikende. Samtidig tror jeg ikke dette alene hadde hjulpet når jeg var lengst nede, da var der anti deppresiva og samtaler som holdt meg oppe, rett og slett fordi uten de kom jeg meg omtrent ikke ut av sengen.

Anonym poster: 45a18f7536b625e1f8963f7bd4632799

Skrevet

I Danmark blir man tvunget til å trene tre dager i uka når man er sykemeldt for depresjon. Ellers får man ikke sykepenger. Dette hjalp meg veldig da jeg slet for noen år siden. Ville helt klart gjøre det igjen hvis jeg skulle bli deprimert.

Skrevet

Trening og mosjon hjelper mot UTOLIG mye. Det er en vidundermedisin som flere burde prøve!

Skrevet

Trening og mosjon hjelper mot UTOLIG mye. Det er en vidundermedisin som flere burde prøve!

....Men det er selvfølgelig ikke svaret på alt....
Skrevet

Da jeg var innlagt på psykiatrisk avdeling sa to overleger til meg at ny forskning viste at ukentlig trening var bevist mer effektivt til å kurere/begrense omfanget av moderate og alvorlige depresjoner. Liten tankevekker i disse Cipralex-tider.

Det stemmer at trening kan hjelpe, men samtidig om en sliter såpass mye at en ikke klarer å komme seg utenfor døren hjelper det nok lite.

Anonym poster: d3ee44552cb414dc9d0b072aaf7a0e45

Skrevet

Er helt enig i at trening og solarium faktisk er en minimirakelkur mot depresjon. Ikke like lett å få til som småbarnsmor uten sykemelding da...

Anonym poster: e98a3e4e171a246d786d77be6160307e

Skrevet

Det stemmer at trening kan hjelpe, men samtidig om en sliter såpass mye at en ikke klarer å komme seg utenfor døren hjelper det nok lite.

Det var også litt av poenget med at man blir tvunget til det i DK. Da blir man nødt å ut av døra, være et sted til en bestemt tid og møte andre. Grusomt i starten, men ble fort bedre. Får man oppfølging er dette en fantastisk måte å bearbeide depresjon på.

Anonym poster: d3ee44552cb414dc9d0b072aaf7a0e45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...