Gå til innhold

Dere som mener at dere er i et bra forhold...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dere det er sammenheng mellom hvor mye sex dere har, og hvor bra dere har det, til enhver tid? Altså at det i en periode med lite sex, tilsynelatende er mer krangling og dårlig stemning og humør? Mens det motsatt, i perioder med mye sex, er en mer avslappet og harmonisk stemning i heimen? Har dette evt også sammenheng med antall barn?

Vi har 3 barn, og jeg ser UTVILSOMT denne sammehengen hos oss.

Det er ingen tvil om at en periode med manglende sex gjør oss langt mer kortluntede og irritbale, generelt sett. Ganske tidlig i forholdet fant vi en løsning; vi legger oss sammen/ved siden av hverandre og tar oss en kjapp'en (enten på oss selv, eller på hverandre) mens vi kliner og ligger med kropp, og ikke minst med ansiktet/leppene, teeeett inntil hverandre. Det er som å skru av en bryter for den dårlige stemningen,- seriøst! Mener selvsagt ikke at vi avbryter en krangel med sex,- men at dersom en periode uten sex varer for lenge, så må den brytes ved at vi tar oss en kjapp'en sammen!

Andre som gjør det samme?

Anonym poster: dfb19ad0a0f7e0e8414b9c185b1f2454

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Du er sikker på at du setter opp kausalitetsrekka riktig vei?

Skrevet

Det kommer nå vel an på hvorfor.

Ingen her i huset blir sure og gretne om det blir lite sex pga sykdom eller andre fysiske årsaker som gjør at man ikke er i stand til det. Heldigvis.

Men jeg skjønner jo de som blir sure for at partneren ikke tenner på dem eller vil ha sex med dem overhodet da. Men sånn har vi det ikke her i huset, så jeg greier ikke sette meg inn i situasjonen.

Skrevet

Sug Lut:

Sier ikke at dette er enten-eller. Selvsagt har vi mer sex når vi har det bra! Men poenget her er at vi velger å avbryte en litt kjipere periode med å lette på trykket, so to speak. :P

HI

Skrevet

Lilleva:

Ikke misforstå; vi blir ikke sinte på hverandre fordi vi ikke har sex! Men mangelen på sex gjør oss mer anspente og irritable, enkelt og greit! Derfor unngår vi det ved å sørge for at det ikke går for lang tid mellom hver utblåsning (haha), også i perioder der vi har lite sex.

See?

HI

Skrevet

Nei.

Vi har det like bra med og uten sex. Vi er flinke til å kysse, kose og være ømme med hverandre.

Anonym poster: 7680bced2e49b86edb94e1e52a9f3165

Skrevet

Egentlig ikke. Det er klart at vi ikke har så lyst til å ha sex i de vanskelige periodene, men det er også gode perioder der vi ikke har så mye sex.

Som nå f.eks., vi er i en ganske bra periode, men vi er ekstrem slitne pga mye sykdom og reising, blir derfor mest kos i armkroken hans i sofaen. Er ikke bekymret, lysten kommer igjen med energinivået.

Men når poden var 1 år hadde vimen skikkelig tøff periode med mye krangling, da var jeg mye mer stresset for hvorvidt vi ville klare oss.

Snart 19 år sammen!

Anonym poster: 7cd6beed1c7c0dc6fcd8e275413acf26

Skrevet

Opplever det nokså likt, HI. Jeg tror ganske sikkert at sex skaper samhold.

Men så går vi heller særlig lenge uten, og har det stort sett brillefint :-)

Skrevet

Lilleva:

Ikke misforstå; vi blir ikke sinte på hverandre fordi vi ikke har sex! Men mangelen på sex gjør oss mer anspente og irritable, enkelt og greit! Derfor unngår vi det ved å sørge for at det ikke går for lang tid mellom hver utblåsning (haha), også i perioder der vi har lite sex.

See?

HI

Vel, her har det uansett aldri gått mer enn 6 uker- det etter en komplisert spontanabort med stort blodtap og slikt. Dernest 3 uker etter sist fødsel, og så 11 dager første ferien etter vi ble sammen- da vi befant oss på hver vår kant av landet.

Sjeldent det går mer enn en uke imellom her, og det er nå som jeg er høygravid, til vanlig går det maks et par dager.

Så vi rekker ikke akkurat bli så veldig irritable i tilfelle, da er det av _helt_ andre grunner. ;)

Skrevet

Men nå er vi også veldig fysiske ellers også da, holder hender i sofaen, klemmer og kysser, kiler hverandre på ryggen etc hver kveld. Det er jo også med på å "dekke" fysiske behov, og bekrefte at vi er glade i hverandre. :)

Skrevet

Ja jeg kan se hva du sier. Mannen har et veldig stort behov for sex, større enn mitt, og det kan merkes innimellom. Hvis det går for lang tid for han kan han bli både utålmodig og litt frustrert. Ikke noe som vises i hverdagen egentlig, men det kommer fram i at han får kortere lunte overfor meg, og vi blir lettere kjeklete overfor hverandre pga det igjen.

Men en runde i halmen gjør godt for begge :)

Anonym poster: ebd6c5624e2def025e0138437f0261f8

Skrevet

Vi har det bra sammen stort sett hele tiden og krangler vi så ordner vi opp i det også ved å snakke sammen. Vi er ikke avhengige av sex for å ha er godt forhold og trives sammen, men jeg merker jo at stemningen er mer laidback når sexlivet er på plass :)

Skrevet

Nei, desverre, kan ikke se den sammenhengen her iallefall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...