Gå til innhold

Råmelk, når??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 29+ 4 i dag, og har ikke sjangs til å få ut noe om jeg klemmer på puppene. Betyr det at jeg kanske ikke vil kunne amme ? :/

Anonym poster: 73d2aabb8923a9f8bc97e723e37dcc6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra uke 6 til siste uka før fødsel hos meg.

Nr 1 fra uke 6

Nr 2 fra uke 25

Nr 3 uke 35

Tror det må være veldig hormonbetinget.

Skrevet

Jeg fikk det tidlig begge gangene, men vet om flere som ikke har fått før etter barnet er ute. Ingen fare HI, kommer når den kommer.

Skrevet

Mengde råmelk betyr ikke noe for framtidig mulighet til å amme.

Når du får igang utdrivninfsrefleksen vil nok barnet ditt få i seg råmelk.

Ikke alle klarer å klemme ut melk.

Skrevet

Takk for svar. Har ei påståelig og altvitende venninne som mener at siden jeg ikke får ut råmelk nå så vil det neppe komme melk, fordi hun fikk det allerede i uke 20.

Men da skal jeg slappe av og ta det som det kommer :)

Skrevet

hehe, ikke hør på venninna di. Hadde ikke antydning til melk, men noen dager før jeg fødte kom det.

Nå med nr to så fikk jeg det i uke 21. Bare bittelitt da.

Anonym poster: 9e526431d6f1849555f1c13c784dbc38

Skrevet

Fikk ikke før etter føsel sist. I uke 22 nå og ingen tegn til melk.

Anonym poster: 743f7b0e6ddcca5a7274eae8e290100e

Skrevet

Har ikke hatt antydning til melk før et par dager etter fødsel, begge ganger. Har hatt rikelig med melk og ingen problem med amming.

Anonym poster: 9c91bd47cdec7605dce6a59067e69143

Skrevet

Takk for svar. Har ei påståelig og altvitende venninne som mener at siden jeg ikke får ut råmelk nå så vil det neppe komme melk, fordi hun fikk det allerede i uke 20.

Men da skal jeg slappe av og ta det som det kommer :)

Idiotvenninne, fortell henne at hun så absolutt ikke er fasit. Fikk råmelka dagen etter jeg fikk ungen, amma henne uten problem til hun var 10mnd. Ei venninne av meg som fikk råmelk i god tid før fødsel ammer ikke lenger, og der er ikke babyen stort gamlere enn 4mnd. Alt slikt er individuelt, slapp helt av og ta det som det kommer.

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt råmelk i noen av svangerskapende mine, første mann fikk jeg melk etter fødsel og ammet i 19 mnd uten noe ammeproblemer. Nr 2 ligger fortsatt i magen, uke 35 og ingen melk til nå.

Skrevet

Min kom på dag 2 etter fødselen med nr.1 og rett før fødselen med nr.2 og 3. Ikke bekymre deg, går så fint så;)

Skrevet

Jeg oppdaget det i uke 24, men sleit noe heftig med å få igang ammingen allikevel!

Skrevet

Jeg fikk ikke ut noenting før fødsel sist, annet enn klar væske helt mot slutten.

Var likevel tidenes melkeku med over 15 liter i frysa på et tidspunkt.

Skrevet

Fikk heller ingenting før 2 dager etter fødsel. Fikk en enorm produksjon og pumpet dobbelt av det babyen drakk. Når jeg skulle slutte måtte jeg få hjelp av piller da jeg bare fikk betennelser av å trappe ned. Så nei, det har ingenting å si på melkeproduksjonen om man ikke får råmelk før.

(men vær svært kritisk til all informasjon du får av denne venninnen din fremover...)

Anonym poster: ab0b422c1e969b1ffec6023c9a4fc714

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...