Gå til innhold

Oh shit! 64 kroner på konto til 20. januar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dårlig planlagt, kanskje?!

Lønner seg å ha en buffer til krisetilfeller. Foreslår sparekonto for ettertiden.

Hva når man ikke har råd til å spare? Har 200 kroner på min bufferkonto, er ung og alene med barn. Betaler ned på et lån for å unngå dyre renter og omkostninger.

Anonym poster: 5a1de605e8a7afbd84d834ef92680b55

Så lite penger har du uansett ikke at du ikke har råd til det mest nødvendige!

Dette lyser tigge tråd om penger lang vei!

Anonym poster: 7d069594fec375601c44a346351fb958

Det er sant, jeg har råd til det nødvendigste.

Men om du absolutt ikke klarer å forstå hvordan noen kan havne i en kjip økonomisk situasjon, så kan jeg fortelle.

Jeg fikk plutselige utgifter i desember (midt i julestria og måneden da penger flyr ut av vinduet uansett). Disse utgiftene var på litt over 10 000 kr. som utgjør 2000 kroner mer enn halvparten av hva jeg tjener i måneden (16.000 kr. e.skatt).

Og på grunn av min lave inntekt, unge alder og investeringer (flyttet til hus, kjøpt elementære møbler til huset, utstyr og klær til barnet osv) så har jeg ikke hatt råd til å spare til buffer.

Nå har livet roet seg ned, men den uforutsette store utgiften tok knekken på økonomien igjen. Prøv selv å gå i mine sko, og prøv å spar. Gi meg tilbakemelding på hvordan det gikk, for jeg har ikke funnet det ut enda.

ehh så kjøp billigere julegaver da,istedet for å tigge penger på ett forum med å spille på at du ikke har råd til bleie og mat til barnet ditt!

Hvor har hun tigget etter penger?? Hun ba om råd. En lur ting når man skal være stor i kjeften er i i det minste ha lest godt det man skal nebbe om.

Hi, kan du be om forskudd på feriepenger gjør du det. Du kan også spørre banken om forskudd. Lykke til! og man kan gjøre det utroligste på matfronten ved å bruke det man har..tro meg, jeg vet. Jeg hadde det på akkurat samme måten i endel år :) Lykke til!

det er noe som heter å lese mellom linjene!

Etter første innlegg så skjønner jo alle at hun tigger penger til mat og bleier fordi hun har brukt altfor mye penger på julegaver!

Forkastelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har -200 på min konto, så jeg må be om forskudd på feriepengene..hurra.. Men alt går da :)

Anonym poster: a5b83b87d21f925f46ae9825dd41ad51

Skrevet

Mange dømmende mennesker her inne. Jeg forstår at det er tøft HI, har selv vært blakk til tider, og med små barn er det ikke enkelt. Nå viser det seg at det ikke er helt krise da, siden du har penger i bakhånd hos din mor og kan lure til deg et par middager hos henne wink.png

Ellers er det ikke helg utenkelig å spørre om hjelp heller kanskje? Pante flasker? (jeg har en garasje full, bare å hente wink.png )

Selge klær og utstyr ungen har vokst fra? Mange muligheter finnes, så det er bare å være kreativ.

Anonym poster: 50c65a8379e476179b8bed1295fcc2d5

Hadde jo helt glemt at vi har en liten formue som sikkert utgjør 50 kroner + litt til på tomflasker! Det er gode penger man kan kjøpe seg litt melk med :) Takk for påminnelsen, hadde helt glemt det.

Og alle andre, takk for gode tips og lykkeønskninger. Ble så blendet når jeg sjekket kontoen, men kom jo på at jeg har mange muligheter selv om jeg er blakk akkurat nå. Som bl.a. pengene hos mor, mastercard jeg kan ta ut en tusenlapp på, ting å selge, pante flasker, snylte middager hos mor, bruke det jeg har, og eventuelt forskudd på feriepenger. Feriepengene er ment til å bruke til en annen stor utgift denne måneden, så går nok akkurat. Har noen tusen kroner til overs etter reparasjon av bil.

Skrevet

Jeg har -200 på min konto, så jeg må be om forskudd på feriepengene..hurra.. Men alt går da :)

Flere som glemte å regne med årsavgiften på visakortet?

Anonym poster: 1f53e9014c856a4fef7af788723c2a40

Skrevet

Lønner seg å ha en buffer til krisetilfeller. Foreslår sparekonto for ettertiden.

Hva når man ikke har råd til å spare? Har 200 kroner på min bufferkonto, er ung og alene med barn. Betaler ned på et lån for å unngå dyre renter og omkostninger.

Men om du absolutt ikke klarer å forstå hvordan noen kan havne i en kjip økonomisk situasjon, så kan jeg fortelle.

Jeg fikk plutselige utgifter i desember (midt i julestria og måneden da penger flyr ut av vinduet uansett). Disse utgiftene var på litt over 10 000 kr. som utgjør 2000 kroner mer enn halvparten av hva jeg tjener i måneden (16.000 kr. e.skatt).

Og på grunn av min lave inntekt, unge alder og investeringer (flyttet til hus, kjøpt elementære møbler til huset, utstyr og klær til barnet osv) så har jeg ikke hatt råd til å spare til buffer.

Nå har livet roet seg ned, men den uforutsette store utgiften tok knekken på økonomien igjen. Prøv selv å gå i mine sko, og prøv å spar. Gi meg tilbakemelding på hvordan det gikk, for jeg har ikke funnet det ut enda.

ehh så kjøp billigere julegaver da,istedet for å tigge penger på ett forum med å spille på at du ikke har råd til bleie og mat til barnet ditt!

Hvor har hun tigget etter penger?? Hun ba om råd. En lur ting når man skal være stor i kjeften er i i det minste ha lest godt det man skal nebbe om.

Hi, kan du be om forskudd på feriepenger gjør du det. Du kan også spørre banken om forskudd. Lykke til! og man kan gjøre det utroligste på matfronten ved å bruke det man har..tro meg, jeg vet. Jeg hadde det på akkurat samme måten i endel år :) Lykke til!

Etter første innlegg så skjønner jo alle at hun tigger penger til mat og bleier fordi hun har brukt altfor mye penger på julegaver!

Forkastelig!

Jada, jada. Og jeg leser mellom linjene dine at du ikke har sittet i en situasjon hvor du ikke har visst hva du skal gjøre, og jeg leser også at du er et tvers igjennom usympatisk lite rusk av et menneske. Og nå har jeg brukt mer tid på deg enn jeg gidder. Gå vekk, du bruker opp lufta mi.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at det er lett å havne i en sånn knipe selv om man har gjort det man kan for å unngå det. Som flere andre her sier, kjøp billig og bruk det du har hjemme av mat inntil det kommer penger inn på konto. Det er også helt greit å spørre noen om hjelp og få noen middager hjemme hos foreldre.

Hvis du har flere matbutikker å velge mellom der du bor så kjøp det du trenger der du får det billigst. Vi har f.eks en kiwi og en rema 1000 butikk nesten vegg i vegg og jeg går gjerne innom to butikker for å spare penger når det kniper.

Sånn til senere er det veldig lurt å sette opp et bittelite trekk hver måned sånn at du har litt i bakhånd til en annen gang. Selv om det bare er 10-20 kr så blir det penger av det også. Jeg har også en sparebøsse stående på kjøkkenet med småpenger til trange tider.

Lykke til, dette går bra

Skrevet

Mhm...say no more ;)

Anonym over

Skrevet

Forkastelig!

Jada, jada. Og jeg leser mellom linjene dine at du ikke har sittet i en situasjon hvor du ikke har visst hva du skal gjøre, og jeg leser også at du er et tvers igjennom usympatisk lite rusk av et menneske. Og nå har jeg brukt mer tid på deg enn jeg gidder. Gå vekk, du bruker opp lufta mi.

har ikke empati for folk som setter seg i pengeproblemer av egen fri vilje.

Har du ikke råd til julegaver så får du heller droppe det.

Mat og bleier til barnet MÅ kommer først ALLTID!

Skrevet

*Må ALLTID komme først*

Skrevet

*Må ALLTID komme først*

Poenget ditt er???

Fritidsproblemer eller??

Skrevet (endret)
*Må ALLTID komme først*
Poenget ditt er??? Fritidsproblemer eller?? Anonym poster: 7d069594fec375601c44a346351fb958
Overhodet ikke, jeg bare påpeker at for å kunne slenge med kjeften og være genuint bedriten bør du i det minste klare å beherske normal setningsoppbygging. Men jeg forstår du har litt tungt for det, og det er greit, alle kan ikke lære like fort, du trenger ikke skamme deg for det, Det er sånt vi har utdanning til. Prøv det, du kan komme til å like det. Endret av Solkira <3 <3 <3 <3 <3 <3
Skrevet
*Må ALLTID komme først*
Poenget ditt er??? Fritidsproblemer eller?? Anonym poster: 7d069594fec375601c44a346351fb958
Overhodet ikke, jeg bare påpeker at for å kunne slenge med kjeften og være genuint bedriten bør du i det minste klare å beherske normal setningsoppbygging. Men jeg forstår du har litt tungt for det, og det er greit, alle kan ikke lære like fort, du trenger ikke skamme deg for det, Det er sånt vi har utdanning til. Prøv det, du kan komme til å like det.

Ehh hvem er det som slenger dritt her?? Det er du!

Å er du som slenger dritt til meg bare pga en slurvefeil i en setning.

Det sier mer om deg..

Skrevet

hehe, samme her. 44kr på konto. Og foreldrepengene kommer vel rundt den 25.jan.

Jammen godt man har kredittkort;)

Anonym poster: 12fee9fc7a5dff36bb4a12d81a9aac6f

Skrevet

Hehehe, kjenner du meg utenfor dib? Vet du noe som helst om meg? Kjenner egentlig ingen plass at du hverken klarer å få meg sur, gretten, provosert eler noe i den duren. Det eneste du klarer er å gi meg en god latter, og det skal du ha takk for. Jeg mener fortsatt du framstår som et ekkelt lite menneske, og nå er jeg ferdig med deg. Du er hjertelig velkommen til å fortsette skittkastingen din, det bryr meg midt i ryggen. Folk som må være ubehagelige til andre i enhver setting-her inne går det på stort sett alt du skriver-har som regel et mindreverdighetskompleks som gjør at for å føle seg mer viktig, og mer verd må de forsøke å trykke andre ned. Du mener det er forkastelig å havne i økonomisk uføre, jeg mener det er forkastelig å sette seg til doms over andre på den måten du gjør. Hvis du vil unnskylde meg nå, jeg har fagpensum jeg skal lese. Ha en fin kveld videre, og lykke til.

Skrevet

Skjønner deg godt hi! Er ganske blakk selv denne mnd. Tjener litt mindre enn deg, og godt som alt jeg får inn hver mnd går til faste utgifter og mat.

De som har vansker med å forstå hvordan en kan havne i en slik situasjon, er de som tjener bra eller har en mann som gjør det.

Anonym poster: d78eb8d761936fa4dcbc0ad055c61ccd

Skrevet

Skjønner deg godt hi! Er ganske blakk selv denne mnd. Tjener litt mindre enn deg, og godt som alt jeg får inn hver mnd går til faste utgifter og mat.

De som har vansker med å forstå hvordan en kan havne i en slik situasjon, er de som tjener bra eller har en mann som gjør det.

Anonym poster: d78eb8d761936fa4dcbc0ad055c61ccd

Nei jeg får overgangsstønad å det er ikke sånn kjempe mye,men vi klarer oss helt fint.

Så blir provosert når folk bare roter vekk pengene istedenfor å bruke de fornuftig.

Skrevet

Hvordan skal vi klare oss? Over to uker uten å kjøpe melk, frukt, pålegg og middag, går det an?

Og bensin, bilen må ha påfyll den også. Hva gjør vi nå? En voksen og ett bleie-barn som går i barnehage.

Kan jeg spørre om forskudd av feriepenger fra jobben?

Kjip start på året:( Lykke til!

Skrevet

Kan komme med et tips, som jeg fikk av min sjef.

Jeg var ekstremt rotete med økonomien en stund og greide å fikse meg gjeld over ørene, så nesten hele lønna mi forsvant i regninger.

Jeg fikk tomflaskene som de ansatte hadde brukt på jobb pluss at jeg spurte noen av de ansatte om de hadde flasker hjemme de ikke gadd å pante selv. Jeg dro til dem å henta og pantet, vips så hadde jeg middag noen dager :)

Lykke til, dette går nok bra skal du se.

Anonym poster: 93df66c7ebd3dc34b804c2236fe54c79

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Stikk på nav da, søk om nødhjelp.

Skrevet

Inviter deg selv på middag til venner/familie? Så blir det litt mindre utgifter på mat;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...