Trulle med tulle og spire Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Jeg lurte på hvilke erfaringer dere som fødte raskt første gang har i forhold til andre gang. Hvor mye raskere gikk det? Jeg hadde nemlig i underkant av fire timer fra første rie til babyen var ute sist, og lurer litt på hva jeg kan forvente meg denne gangen? Blir rett over tre år mellom de to. Vet jo at alle er ulike, men bare lurer
Kremtopp Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Fødte nr1 på 4 timer, nr2 på 5 og nr3 på 9. Er 2,5 år mellom nr1 og 2 og 2 år mellom nr2 og 3. Venter nr4 i februar, blir 1,5 år mellom de to yngste.
maimora Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Nr 1: 3 timer Nr 2: 27 min Nr 3: 15 min Venter nr 4 nå, og skal bli igangsatt før termin pga disse raske fødslene, har i tillegg 45 min til sykehuset, også var de 2 siste kompliserte som resulterte i nyfødt intensiv, så da er det greit å slippe føde hjemme eller i bilen. Både min mor og mormor har hatt meget kjappe fødsler, min søster ble født i bilen bla.
Trulle med tulle og spire Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2013 Oi da, det var raskt! Godt de tar det på alvor hvertfall og gjør det de kan. Jeg har nemlig lurt på hvilket sykehus jeg skal velge. Fødte på ABC i Oslo sist, men har nå flyttet 45 min unna, så usikker på om jeg tør å satse på det denne gangen... Vil jo helst ikke føde i bilen, men ser jo at det har det ikke trenger å ta kortere tid også på deg Kremtopp. Takk for svar Greit å høre litt med andre, sitter litt i tenkeboksen angående fødested...
Wesp Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Nr 1: 3 timer Nr 2: 27 min Nr 3: 15 min Venter nr 4 nå, og skal bli igangsatt før termin pga disse raske fødslene, har i tillegg 45 min til sykehuset, også var de 2 siste kompliserte som resulterte i nyfødt intensiv, så da er det greit å slippe føde hjemme eller i bilen. Både min mor og mormor har hatt meget kjappe fødsler, min søster ble født i bilen bla. Oi! Det er vel det man kaller en styrtfødsel? Men tok det 15 min fra første ri? Det er veldig ulikt når man tenker at fødselen starter. Jordmoren min beregnet at jeg fødte på 2 timer etter at fødselen kom i gang. Da tror jeg jeg hadde ca 5 cm åpning og hyppige rier. Men jeg gikk i 2 døgn med uregelmessige rier før jeg kom så langt. Når regner derer at fødselen starter?
maimora Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 Nei, de regnet fra aktiv fødsel, som jeg tror er 5 cm (?), hadde vel rier 1 times tid før jeg var i aktiv fødsel.
Frufluffy Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Min første varte i 6 timer fra første ri gikk fra 4 til 10 cm på 2 t og brukte 1,5 på pressing da han nok lå litt skjevt. Så aktiv fødsel med lang pressing på3,5 t Trengte ikke over at fødselen var rask ,men da nr to kom tok det 45 min fra første ri. Hadde jeg hatt større avstand til sykehuset enn det jeg har (1,5 km) hadde jeg blitt hjemme.
Trulle med tulle og spire Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2013 Jeg hadde 3 timer og 45 minutter fra første rie. Men så startet de med tre minutter mellom med en gang. Hadde ingen forvarsel heller før jeg bråvåknet med rie nummer en, og kom raskt tettere og ble vondere. Regner med det bli lokalsykehuset på meg kanskje, vet ikke om jeg tør å ta sjansen på å kjøre i 45 minutter, sikkert ikke veldig behaglig heller...
Gjest Leaf Skrevet 3. januar 2013 #9 Skrevet 3. januar 2013 (endret) På første ble jeg igangsatt. Brukte 8 timer, hvorav 20 min var pressetid. Nr 2 startet uten hjelpemidler og brukte 10 timer, hvorav 10 min var pressetid. Veldig spent denne gangen Endret 3. januar 2013 av Leaf
♥Madam Mim♥ Skrevet 3. januar 2013 #10 Skrevet 3. januar 2013 Igangsatt med første. 5.5 time fra første rie. Spent på neste :-)
kaklemor Skrevet 4. januar 2013 #11 Skrevet 4. januar 2013 nr 1; 2 t og ti min fra første åpningsrie nr 2; 1 t og 5 min fra første åpningsrie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå