Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Trenger man egentlig bruke shampo og såpe da? Eller blir de rene nok av bare vann? Anonym poster: fa9182ce06177f8ff3194c2cc53f9894
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Jeg kjenner noen med to barn på 2 og 4 år, og disse blir ytterst sjeldent vasket med sjampo og såpe (kanskje en gang i mnd), og disse ungene lukter alldeles ikke godt. De lukter ikke direkte vondt heller, jeg holder ikke pusten når jeg er i nærheten av dem, men det skjer ikke at jeg snuser på dem med vilje! Så jeg vil si ja, det trengs. Anonym poster: f03dc8fbddd8126d367ef0cf216f29c5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Vet faktisk ikke, men jeg bruker babyshampo på min treåring, fordi jeg har en baby i hus også. Bruker som regel bare såpe i hår, tiss og rompe. Ellers skyller jeg han bare. Han bader jo av og til også, så han er vel alltids ren nok... Anonym poster: bf186ae3d674edb087c5fb18122dfe21
stinemor87 Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Hvis han dusjer (2,5 år) etter en av oss fordi han synes det er gøy blir det bare skylling. Men han bader i såpevann og vi tar ekstra på tiss og rompe tilslutt. Hårvasken derimot er det verre med, han klarer ikke å få vann i ansiktet. Prøver så godt jeg kan å få vasket håret hans en gang i blant med såpe. Han lukter aldri vondt, kun når det blir sånn tissebleielukt og da bader han.
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Her vaskes hun med både shampoo og såpe med lukt beregnet på barn hver gang. Føler rett og slett at hun ikke blir ren uten, og så lukter det jo så godt av nybadet barn :-) Kunne forresten bare ha forsøkt meg på å la være å bruke såpe også, hun maser konstant om såpe fra hun hører ordet bade :-)
Edelweis Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 mine barn bader en gang i uka. jeg bruker babysåpe på dem enda de er 6,4 og 1. de lkter ikke vondt. vasker med klut på kveldene og ved behov da, bruker babydusj da og. hvorfor vil du ikke bruke såpe? finnes mye bra på apoteket som er rent og natu0rlig uten såpe man kan bruke.
stearin Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Bruker ikke sjampo på min datter når hun bader, men dersom bestemor har datteren for en natt og hun trenger å bade der, så blir sjampo brukt. Hun bader der nesten hver gang hun er på besøk, siden de har stort badekar og vi har kun dusj (og badebalje). Det jeg derimot bruker ved nesten hvert bad er olje. Synes ikke jenta mi blir så skitten at hun må vaskes med såpe, da er det egentlig bare tull å utsette huden hennes for masse stoffer som kroppen ikke trenger. Hun er forresten 2,5 år.
stearin Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Jeg kjenner noen med to barn på 2 og 4 år, og disse blir ytterst sjeldent vasket med sjampo og såpe (kanskje en gang i mnd), og disse ungene lukter alldeles ikke godt. De lukter ikke direkte vondt heller, jeg holder ikke pusten når jeg er i nærheten av dem, men det skjer ikke at jeg snuser på dem med vilje! Så jeg vil si ja, det trengs. Anonym poster: f03dc8fbddd8126d367ef0cf216f29c5 Da må det være klærne, munnen eller huset de oppholder seg mest i. Har en toåring som nesten aldri får vasket håret med sjampo, og hun lukter da ikke ille. Så jeg vil si nei, det er absolutt ikke helt nødvendig å bruke såpe på små barn.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Bruker kun natusan, den pumpeflaska
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Nei såpe holder vi ham unna nå som det ikke trengs. Er 2,5 år. Dusjet og/eller bader 2-3 ganger i uka og skyller da også håret. Bruker av og til olje i badevannet (ikke håret) pga hudens fuktighet. Bruker nærmest alltid ullklær og de puster jo godt også. Har aldri vært noen vond lukt å oppspore og flere som har kommentert at han lukter så godt og spurt om hvilken såpe vi bruker:) Han bruker såpe når han vasker hendene selvfølgelig og tannkrem til tannpussen. Anonym poster: 3474d986e130736fa173dbe2cc7d3964
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Bruker naturlig, såpefri dusjgele. Anonym poster: f052dd4e5a19406577da9917cb0daf35
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Jeg bruker økologisk dusjgelé/shampo (samme flaske) for baby/barn på min 3-åring. Med mindre han er veldig grisete vasker vi kun underlivet, og håretnvaskes en gang i uken. Han vasker hendene med økologisk håndsåpe, jeg tåler ikke de fleste vanlige såpene så vi bruker stort sett økologiske produkter i huset. Anonym poster: d603ccb45dc99cbb71bedaf1b86ab2c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå