Gå til innhold

noen som har opplevd "breath holding spell" ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

min jente på 6 mnd griner innimellom så kraftig (puster ikke inn), at hun tilslutt blir helt slapp i kroppen, blå i ansiktet og virker som hun detter vekk noen sekunder.

det har skjedd 6 ganger nå på ganske kort tid (ikke mer en ett på en dag).

jeg blir skikkelig skremt, men har jo fått høre at det ikke er farlig.

noen der ute som har opplevd/opplever det med sine barn?

var det en underliggende sykdom (jernmangel, uregelmessig hjerterytme, epilepsi) som lå bak?

vet det er sjelden, men er redd for underliggende sykdom.

har fått legetime om en uke, men blir like livredd hver gang det skjer...:(

Anonym poster: 6b13cf9a358849d41d38cef05e1312ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Anonym poster: 03893530902d51c7eecae682d2411770

Skrevet

Jo, jeg opplevde tre ganger med mitt eldste barn. Det skjedde etter at hun hadde falt og slått seg i hodet og det var veldig vondt og veldig overraskende. Jeg ble livredd første gang, men fikk senere vite hva det var. Så de neste gangene visste jeg hva jeg skulle gjøre når det skjedde.

Merkelig nok, har det aldri skjedd med noen av de andre to.

Anonym poster: e36a37a01d6d35b7e3fe402a50671372

Skrevet

Opplevde det med minstemann ganske ofte.

Forta meg alltid å blåse ham i ansiktet når jeg så at det skjedde for da kom han til seg selv igjen litt fortere syns jeg.

Hvis du føler deg usikker på dette så snakk med helsestasjonen evt fastlegen din.

Det er ikke godt å være bekymret!

Anonym poster: 93aff936c21c700cfe5a307a4addb1db

Skrevet

Jeg har hatt et barn i barnehagen en gang som sluttet å puste når han skrek. Moren sa at vi måtte blåse han hardt i ansiktet for da kom han til seg selv igjen. Kanskje det er noe å prøve? Det er ikke farlig når barna gjør slikt selv om det virker ganske dramatisk og skremmende og jeg har aldri hørt om at det kommer av underliggende sykdommer.

Skrevet

takk for svar! hvilke tiltak gjorde dere? blåser også i ansiktet, føler også kun puster inn fortere da... men er redd dette skal skje når jeg ikke er i nærheten :(

det er vel lite som akn forebygge? :(

hi

Anonym poster: 03893530902d51c7eecae682d2411770

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...