Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Har sagt opp alle abo som vi ikke trenger på blad, bøker osv. Skapene er fulle av klær og om ungen trenger nye, så syns jeg det er greit å kjøpe brukt. Ikke alt, men noe. Men den største utgiftsposten er mat, hvor kan vi spare inn på mat? Kjøper gjerne billigmerker med det vi syns er godt og kjøper i store mengder å lagrer. kutter dere ut frukt? ferske grønnsaker? diverse typer kjøtt? etc etc. Tar imot alle tips. Anonym poster: 1d3db506f8cfde85d58e30147123218f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Jeg sparer som en gal til babyen kommer. Spiste kun 6 brødskiver på en dag osv. For å ha penger til det siste vi trenger av utstyr. Samboeren, eller kan nå si x'samboeren har brukt penger på tull hele veien, å jeg sparer å sparer. Har nå kastet han ut. Så hiver meg på denne med sparetips Anonym poster: e757fe352f53b63da3538cf78efc0d33
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Jeg sparer som en gal til babyen kommer. Spiste kun 6 brødskiver på en dag osv. For å ha penger til det siste vi trenger av utstyr. Samboeren, eller kan nå si x'samboeren har brukt penger på tull hele veien, å jeg sparer å sparer. Har nå kastet han ut. Så hiver meg på denne med sparetips Anonym poster: e757fe352f53b63da3538cf78efc0d33 Venter også baby Har bestemt meg for at det resterende julesnopet er det siste jeg skal handle på lenge. Koster MYE for snop gitt. Anonym poster: 1d3db506f8cfde85d58e30147123218f
Gjest Kira bjeffer Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Hvis vi skal spare inn på matbudsjettet, så er godteri, potetgull, brus og øl det første vi dropper. Det blir mye penger i løpet av et år. Ellers lager jeg ofte flere middager samtidig (fryser f.eks ned halvparten av kjøttdeigen) eller bruker rester fra andre måltider. Hvis man skal ha salat, så er det greit å lage middager hvor man kan ha det som tilbehør flere dager samme uke. Det samme gjelder med grønnsaker.
DaTuMa Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Vi lager all mat fra bunnen. Lager dobbelt og fryser ned. Droppe all halvfabrikata og ferdigmat. Kjøper billig produkter der vi syns det er greit, men ikke alt som er like godt. Handler stort en gang i uka. Fryser ned brød
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 Jeg ville aldri droppet for eksempel frukt og grønsaker, men jeg bytter gjerne ut spessialtomater med vanlige tomater, aspargestopper med gulrøtter, friske jordbær med epler ol. Ellers er det vansklig å si hva du bør spare inn på uten å se budsjettet ditt og vite hvor lang tid du har tenkt å spare. Anonym poster: a9daace4836654077aab26c894542964
Mushu Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Baker brød! Det har me spart mykje på. Og eg handler hovudsakleg på Coop. Kiwi er ikkje så verst heller, der kjøper eg dopapir og nokre firstprice produkter. Grandiosa orginal kjøper eg på rema1000. Det er. Det eg kommer på i farta, kan sikkert skrive meir når eg kommer på det
Edelweis Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Mitt beste sparetips er å lage middag meny for en hel mnd. Så handle det vi trenger for hele den perioden, pluss alt av husholdningsartikkler. Det sparer jg flere tusen på. Handler stort og planlegger godt. Kjøper melk og frukt og brød en gång i uka. Slipper alle de ekstra sjokoladen som ofte blir kjøpt på impulser i butikken også.
Elsker livet Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Kjøper bleier og våtservietter på coop. Sminke og hygieneprodukter på nettet + mye annet (spesielt klær og sko til barna) som er billigere på nettet. Fyller diesel på Shell for å få trumfpoeng. Kjøper litt ekstra og fryser om jeg kommer over ting som er på tilbud. Er ikke så flink å spare eller kutte ut ting akkurat, men er flink til å finne skikkelige varer til best mulig pris. Ligger som oftest i forkant og handler inn til neste sesong når det er salg.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Her lager jeg månedsmeny. Skriver ned alt vi skal ha til middag ut januar. Så tar jeg en storhandel i mnd og handler inn det som trengs. Småhandler frukt, melk, og diverse matvarer som kjøttdeig osv etterhvert som vi trenger det,siden det holder seg ikke i 1 mnd. Lager mye hjemmelaget, fryser ned rester. Lager ofte dobbelt opp og fryser ned. Kjøper brød på Coop obs(3 for 39) og fryser ned. Kjøper også mye billigprodukter, mye av det smaker like godt som andre merker.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Her lager jeg månedsmeny. Skriver ned alt vi skal ha til middag ut januar. Så tar jeg en storhandel i mnd og handler inn det som trengs. Småhandler frukt, melk, og diverse matvarer som kjøttdeig osv etterhvert som vi trenger det,siden det holder seg ikke i 1 mnd. Lager mye hjemmelaget, fryser ned rester. Lager ofte dobbelt opp og fryser ned. Kjøper brød på Coop obs(3 for 39) og fryser ned. Kjøper også mye billigprodukter, mye av det smaker like godt som andre merker. På ene tråden her står det en ukesmeny. Du kunne ikke delt litt av månedsmenyen din?http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144004848-ukes-meny-hvordan-ser-denne-ut/#entry144886781 Anonym poster: 1d3db506f8cfde85d58e30147123218f
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Her lager jeg månedsmeny. Skriver ned alt vi skal ha til middag ut januar. Så tar jeg en storhandel i mnd og handler inn det som trengs. Småhandler frukt, melk, og diverse matvarer som kjøttdeig osv etterhvert som vi trenger det,siden det holder seg ikke i 1 mnd. Lager mye hjemmelaget, fryser ned rester. Lager ofte dobbelt opp og fryser ned. Kjøper brød på Coop obs(3 for 39) og fryser ned. Kjøper også mye billigprodukter, mye av det smaker like godt som andre merker. På ene tråden her står det en ukesmeny. Du kunne ikke delt litt av månedsmenyen din?http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144004848-ukes-meny-hvordan-ser-denne-ut/#entry144886781 Anonym poster: 1d3db506f8cfde85d58e30147123218f Foreløpig ser litt av den slik ut: Onsdag: kapteinens fylte torsk med poteter og grønnsaker Torsdag: hjemmelaget chili con carne Fredag: hjemmelaget fiskesuppe Lørdag: kyllinglår med ris, salat og sursøt saus Søndag: seifilet med poteter og grønnsaker. Mandag: tyrkisk suppe med hjemmelaget tyrkisk brød Tirsdag: torskefilet med bakte grønnsakeræ Onsdag: hjemmelaget lasagne med salat Torsdag: indisk linsesuppe Fredag: fiskegrategn med grønnsaker Lørdag: hjemmelaget kjøttkaker i brun saus med poteter og grønnsaker Søndag: ovnsbakt laks med grønnsaker Mandag:grønnsakssuppe med hvitløksbrød Tirsdag: fisk( har ikke bestemt hva enda) Onsdag:fiskesuppe med hjemmelagde rundstykker Torsdag: kyllingwok med salat og ris Fredag: taco Lørdag: spaghetti og kjøttdeig Søndag: hjemmelaget lasagne Prøver å spise fisk 2-3 ganger i uken. Ungene elsker suppe så det blir en del av det også, og det er jo så billig å lage selv:)
Edelweis Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 ser vi gjør ting ganske likt tyrkisk pepper hi, sett deg ned og rams opp middager dere bruker. sett det opp på en 5 ukersmeny, heng denne på kjøleskapet og plukk derfra når du skriver handleliste. for å gjøredet enklere kan det væregreit å kategorisere handlelistene også. jeg deler opp i kategorier også skriver j2g ut i fra hvor det ligger i butikken slipper så mange turer fram og tilbake og sparer mye tid på det. det tar litt tid å handle for så mange uker. jeg handler på obs pg ligger på 4500 på mat for en mnd. supplerer med 2000 til ferskvarer. vi er 5 stk.
LittLykkelig Skrevet 2. januar 2013 #14 Skrevet 2. januar 2013 Har slutta å snuse, slutta å spise godis (bare liiiitt på lørdager) og skal ikke gå inn i en eneste klesbutikk på laaang tid. Vi skal rett og slett se hvor lenge vi kan unngå å kjøpe klær og stæsj, for vi har så mye. Så skal vi heller betale ned gjeld før nr 4 kommer
LittLykkelig Skrevet 2. januar 2013 #15 Skrevet 2. januar 2013 Nr 4 i familien! Men bare barn nr 2.. Hehe
stearin Skrevet 2. januar 2013 #16 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Jeg sparte en del på å slutte med sjampo og balsam og å kun handle brukt/arve klær til min datter og meg. Merker det på kontoen, har kuttet ut "dyre" vaner for en stund siden. Føler meg mye bedre nå, har mer oversikt og kontroll over økonomien I dag handlet jeg forresten 4 plagg (3 topper/gensere og 1 bukse) til 130 kroner i bruktbutikken. Trengte litt fornyelse av klesskapet, så nå holder det glatt til neste måned Og om jeg får lyst til å shoppe mer, så har jeg faktisk råd til det siden klesbudsjettet er på ca. 500 kr i mnd. Og i romjula tok jeg en kikk i skapet. Der lå en kjole jeg har kjøpt i 2011, som fortsatt har merkelappen på, med pris. Prisen var 400 kr. Den skal få være på, kjolen er for liten og blir ikke brukt. Men lappen skal få henge der som en påminnelse på hvor mye jeg betalte for ett plagg, nå som jeg vet hvor mange plagg jeg kan få for samme prisen. 400 kroner er ikke store summen, men skremmer meg litt etter at jeg begynte å handle brukt Endret 2. januar 2013 av stearin
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #17 Skrevet 2. januar 2013 Her har vi forsøkt å holde matutgiftene nede i høst. Det har gått ganske bra. Vi er to barn og to voksne og har brukt 4-5000 i måneden på mat. Bortsett fra desember. Det ene barnet har melkeporteinintoleranse, så det øker utgiftene litt. Vi har en dag i uka med suppepose, en med ørret eller torsk og en dag med annen fiskemat. Så bytter vi litt på hva slags annen mat vi har. Lager gjerne store porsjoner og fryser ned. Brød baker jeg eller kjøper oppskåret. Innimellom kjøper jeg kneipp fordi det er billig og ungene foretrekker det i matpakka. Jeg kjøper ikke inn for mange pålegg om gangen og juice har vi kun i helgene. Vi har alltid frukt i hus og grønnsaker til alle middager. Jeg er blitt flinkere til å lage riktig porsjonsstørrelse, og så handelr vi stort sett bare en gang i uka. Anonym poster: 107672eb471d0a77e294b9282b107898
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #18 Skrevet 2. januar 2013 Her lager jeg månedsmeny. Skriver ned alt vi skal ha til middag ut januar. Så tar jeg en storhandel i mnd og handler inn det som trengs. Småhandler frukt, melk, og diverse matvarer som kjøttdeig osv etterhvert som vi trenger det,siden det holder seg ikke i 1 mnd. Lager mye hjemmelaget, fryser ned rester. Lager ofte dobbelt opp og fryser ned. Kjøper brød på Coop obs(3 for 39) og fryser ned. Kjøper også mye billigprodukter, mye av det smaker like godt som andre merker. På ene tråden her står det en ukesmeny. Du kunne ikke delt litt av månedsmenyen din?http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144004848-ukes-meny-hvordan-ser-denne-ut/#entry144886781 Anonym poster: 1d3db506f8cfde85d58e30147123218f Foreløpig ser litt av den slik ut: Onsdag: kapteinens fylte torsk med poteter og grønnsaker Torsdag: hjemmelaget chili con carne Fredag: hjemmelaget fiskesuppe Lørdag: kyllinglår med ris, salat og sursøt saus Søndag: seifilet med poteter og grønnsaker. Mandag: tyrkisk suppe med hjemmelaget tyrkisk brød Tirsdag: torskefilet med bakte grønnsakeræ Onsdag: hjemmelaget lasagne med salat Torsdag: indisk linsesuppe Fredag: fiskegrategn med grønnsaker Lørdag: hjemmelaget kjøttkaker i brun saus med poteter og grønnsaker Søndag: ovnsbakt laks med grønnsaker Mandag:grønnsakssuppe med hvitløksbrød Tirsdag: fisk( har ikke bestemt hva enda) Onsdag:fiskesuppe med hjemmelagde rundstykker Torsdag: kyllingwok med salat og ris Fredag: taco Lørdag: spaghetti og kjøttdeig Søndag: hjemmelaget lasagne Prøver å spise fisk 2-3 ganger i uken. Ungene elsker suppe så det blir en del av det også, og det er jo så billig å lage selv:) Tusen takk Mye flott der. Anonym poster: 1d3db506f8cfde85d58e30147123218f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #19 Skrevet 2. januar 2013 Jeg sparte en del på å slutte med sjampo og balsam og å kun handle brukt/arve klær til min datter og meg. Merker det på kontoen, har kuttet ut "dyre" vaner for en stund siden. Føler meg mye bedre nå, har mer oversikt og kontroll over økonomien I dag handlet jeg forresten 4 plagg (3 topper/gensere og 1 bukse) til 130 kroner i bruktbutikken. Trengte litt fornyelse av klesskapet, så nå holder det glatt til neste måned Og om jeg får lyst til å shoppe mer, så har jeg faktisk råd til det siden klesbudsjettet er på ca. 500 kr i mnd. Og i romjula tok jeg en kikk i skapet. Der lå en kjole jeg har kjøpt i 2011, som fortsatt har merkelappen på, med pris. Prisen var 400 kr. Den skal få være på, kjolen er for liten og blir ikke brukt. Men lappen skal få henge der som en påminnelse på hvor mye jeg betalte for ett plagg, nå som jeg vet hvor mange plagg jeg kan få for samme prisen. 400 kroner er ikke store summen, men skremmer meg litt etter at jeg begynte å handle brukt Har du sluttet å vaske håret for å spare penger? Anonym poster: 8abe4ac0bf244aab1b61f52f101d3840
stearin Skrevet 3. januar 2013 #20 Skrevet 3. januar 2013 Jeg sparte en del på å slutte med sjampo og balsam og å kun handle brukt/arve klær til min datter og meg. Merker det på kontoen, har kuttet ut "dyre" vaner for en stund siden. Føler meg mye bedre nå, har mer oversikt og kontroll over økonomien I dag handlet jeg forresten 4 plagg (3 topper/gensere og 1 bukse) til 130 kroner i bruktbutikken. Trengte litt fornyelse av klesskapet, så nå holder det glatt til neste måned Og om jeg får lyst til å shoppe mer, så har jeg faktisk råd til det siden klesbudsjettet er på ca. 500 kr i mnd. Og i romjula tok jeg en kikk i skapet. Der lå en kjole jeg har kjøpt i 2011, som fortsatt har merkelappen på, med pris. Prisen var 400 kr. Den skal få være på, kjolen er for liten og blir ikke brukt. Men lappen skal få henge der som en påminnelse på hvor mye jeg betalte for ett plagg, nå som jeg vet hvor mange plagg jeg kan få for samme prisen. 400 kroner er ikke store summen, men skremmer meg litt etter at jeg begynte å handle brukt Har du sluttet å vaske håret for å spare penger? Anonym poster: 8abe4ac0bf244aab1b61f52f101d3840 Nei haha Men merker det på kontoen, så sparer jo litt
Isola&Lille+julegave Skrevet 3. januar 2013 #21 Skrevet 3. januar 2013 Mat: sett opp meny og gjør en storhandel 1x i uka. Kjøp kjøtt/fisk/ost på tilbud og frys ned. Lag mat fra bunnen. Drikk vann, dropp juice, saft og brus. Ikke kjøp snop/kaker. Kjøp billigmerker hvis du kan. Jeg droppet tv en lang periode. Koblet bare dataen til tv og streamet det jeg ville se. Sparer mye på det og savner ikke å ha tv. Kutt ut blader og aviser. Les på nettet. Klesstopp. Ev kjøp på finn/loppis hvis du trenger noe. Gå og la bilen stå om du kan. Tren hjemme og dropp treningsstudio. Ingen alko og tobakk/snus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå