Gå til innhold

Hadde du som arb. giver satt pris på slik info?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bytte jobb. Men vi prøver også å bli gravide. Men det ser ut som det kan ta tid, uregelmessige sykluser og mulig pco.

Jeg vil starte en evt. ny jobb med ærlighet. Vil ikke klare å finne ny jobb, så klaffer det f. eks. omtrent med en gang.

Hvis jeg på et evt. intervju forteller situasjonen, at vi er prøvere, å at jeg ikke vil starte i en ny jobb uten å si noe.

Jeg vet jeg har retten på min side uansett. Men jeg føler det blir feil moralsk sett.

Jobber i små private bedrifter, hvor jeg jobber tett med sjefen hver dag.

Jeg har en god cv/referanser og svært lite fravær.

Hadde du som arb. giver likt å få slik info, satt pris på ærligheten? Eller hadde du latt vær og ansette meg pga. slik info?

Anonym poster: bf77549079794ba99472557af1b9008a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde droppet å ansette deg hvis du kom med denne infoen...

Anonym poster: 6ff9eafd2926f533b8a77c41ebeb2adc

Skrevet

Prøving ville jeg ikke sagt noe om.

Anonym poster: 36a714743f57c5e8b8f510af0d10b13c

Skrevet

Jeg ville ikke ansatt deg.

Anonym poster: 9a398e5438ba53b5fe2de4dac0b4fab8

Skrevet

Jeg tror du har mindre sjanse for bli ansatt. Sjefen setter nok pris på ærligheten, på den måten at h*n kan ansette noen andre. Det er ikke lov å oppgi graviditet/prøving som grunn, men h*n finner nok en annen grunn til ikke å ansette deg hvis h*n vil.

Skrevet

Det ville jeg aldri sagt hvis jeg var deg. Om du og en annen står likt velger de garantert den som ikke har babyplaner.

Skrevet

Jeg sa ingenting om prøving da jeg begynnte i ny jobb. Ble gravid etter ca 6 mnd. (begynnte ikke å prøve med engang, men viste på intevju at vi kom til å begynne prøvingen snart)

Ingen som sa noe negativt på det.

Jeg hadde ikke sagt noe. Synes det blir for sært.

Anonym poster: e8f04806982e8279492ce6d07b664db5

Skrevet

Jeg hadde ikke ansatt deg, er leder i en liten bedrift med 6 ansatte og hadde valgt en annen om denne infoen kom frem på intervju.

Anonym poster: 51b3256f5c04a1633b059c23cff14a28

Skrevet

Ikke fortelle det! man vet aldri hvem man treffer på intervju!

Anonym poster: c8619b57d5fc0f0b7d185a1ce6042ef4

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du vil si det?

Skrevet

I slik situasjon må man faktisk være litt egoistisk. Du har mindre sjanse for å bli ansatt om du forteller om at dere prøver, eller at du er gravid. De har ikke lov til å ikke ansette deg grunnet graviditet, men de fleste sjefer finner en "annen" grunn til å ikke ansette deg.

Hold det tett du, og fortell det heller etter prøvetiden er over og du har fått fast ansettelse :)

Jeg har fått tilbud om jobb fra høsten av, sjefen der vet ikke at jeg er gravid, men hun har vært veldig klar på at hun ønsker MEG til jobben. Så når jeg forteller om at jeg er gravid, så driter hun seg ut hvis hun plutselig ikke "kan" ansette meg, da skjønner jeg hvorfor.

Hun har også pratet mye med min nåværende sjef om å ansette meg, så jeg vet at hun ønsker meg til den jobben :) men innen jeg evt. Begynner i den nye jobben, så er babyen født.

Anonym poster: 4e57f53a30d49bed8982b0736220c497

Skrevet

Hvorfor jeg vil si det?

Fordi det er veldig mange sære sjefer i yrket mitt, å jeg har allerede opplevd en del dritt fra arbeidsgivere.

Derfor ville jeg være ærlig. Siden jeg jobber så tett med sjefen orker jeg ikke slik misnøye jeg mest sannsynlig vil møte den dagen jeg sier jeg er gravid.

Hehe men skjønner det var en dum tanke, alle er jo enige i en tråd her for en gangs skyld :P

Takk for svarene deres!

Anonym poster: bf77549079794ba99472557af1b9008a

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Om du er kvinne i fruktbar alder i et stabilt forhold, så vet nok arb giver at graviditet kan forekomme selv om du ikke sier noe ;)

Skrevet

Jeg ville ikke likt å få vite det. Å ansette noen som man vet det er sansynlig at fører til ulempe for bedriften er dumt. Samtidig er det en informasjon jeg egentlig ikke har lov til å bruke til noe. For meg hadde det vært greiere å få vite etter en eventuell ansettelse. Da hadde jeg sikkert bannet litt og så vært ferdig med det. Om jeg hadde fått vite det før ansettelsen ville det vært vansklig å være nøytral i prosessen.

Anonym poster: 9c8c4563a579983002d1987cc22dcfd2

Skrevet

Ikke si noe!! Det kan jo ta lang tid å bli gravid og i tillegg håper man jo alltid på å være i grei form slik at man kan jobbe lengst mulig :)

Anonym poster: 8f240c6bf11b1a39aedcd37ce53275a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...