Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Jeg tror jeg kanskje har litt vel mye nesehår i nesa. Og et annet problem jeg har er at jeg sliter med vekslende rennende/tett nese hele året. Jeg går vel rundt og bekymrer meg for buser sikkert 99 % av tiden jeg er ute blant andre folk. Det er fordi jeg kjenner at jeg har buse i nesen, men aner ikke hvor stor den er eller om den vises for de andre. Derfor står jeg alltid og styrer masse med nesen min både fordi det kjennes ubehagelig ut og fordi jeg håper å få den bort uten at noen merker den. Lurer på om grunnen til at jeg sliter så mye med buser er på grunn av at jeg har mye nesehår? Er det en måte å få fjernet hårene på, og vil busene reduseres kraftig av det? Anonym poster: 8cd9cbf57818d811549d85fb3bb7e742
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Buser har det med å sette seg fast i nesehårene når de starter å tørke ut, noen trimmer nesehårene, finnes egen liten trimmer til akurat det formålet, det kan jo hende det hjelper? Sliteren del med slike buser selv jeg, så jeg snyter meg nok mer enn normalen tilsier at man gjør.. Men heller det enn at det blåser ut ei buse når man puster med nesa.. Anonym poster: 6c1f8b2ad810aec723aeeed50cce779e
Miss Chocolate Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Sliter med tett og rennende nese jeg også. Blir bedre med nesespray på resept. Blir verre av melkeprodukter, siden det er veldig slimdannende.
Magia Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Tror nok det er tryggere å ha nesehår som fanger de opp, enn å trimme bort alt. Jeg kjenner ei som har en hårsykdom som gjorde at hun mista alt håret på kroppen, inkl. nesa, og hun snyter seg hele tiden fordi snørra bare renner ut i stedet for å bli inni der og bli fanget opp av hårene.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Tror nok det er tryggere å ha nesehår som fanger de opp, enn å trimme bort alt. Jeg kjenner ei som har en hårsykdom som gjorde at hun mista alt håret på kroppen, inkl. nesa, og hun snyter seg hele tiden fordi snørra bare renner ut i stedet for å bli inni der og bli fanget opp av hårene. Jeg er velsignet med lite nesehår, får faktisk beundrende blikk når jeg er på byen pga dette, og er ikke plaget med at snørret renner i strie strømmer eller strør om meg med buser
Magia Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 Tror nok det er tryggere å ha nesehår som fanger de opp, enn å trimme bort alt. Jeg kjenner ei som har en hårsykdom som gjorde at hun mista alt håret på kroppen, inkl. nesa, og hun snyter seg hele tiden fordi snørra bare renner ut i stedet for å bli inni der og bli fanget opp av hårene. Jeg er velsignet med lite nesehår, får faktisk beundrende blikk når jeg er på byen pga dette, og er ikke plaget med at snørret renner i strie strømmer eller strør om meg med buser Kanskje du har dem, bare at de er usynlige?
gale damen Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 En kantklipp må da være løsningen her? Behold busefagehårene inni nesa, og trim busken langs kantene?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Nesehårene har en viktig funksjon ved at de hindrer fremedlegemer i å komme inn i luftveiene. Du bør ikke fjerne dem. Om hårene gror ut av nesa kan du jo kutte dem som stikker ut, men ikke forsøk å fjerne alt. Å ha litt buser i nesa er normalt. Rens opp med fingeren hver gang du er på toalettet. Da vasker du deg jo på hendene uansett. Anonym poster: dd243fcc43c90fa7cecbcb17f7fe8c33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå