Gå til innhold

Dere som har vært utenlands under sykemelding..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er 100% sykemeldt pga utbrenthet og bekkenløsning, vurderer sterkt å ta en ukes tur til syden for å komme bort litt og få slappe av og lade batteriene.. Da må jeg i så fall søke Nav for å få lov, for ønsker ikke å miste sykepengene, og en slik tur ville helt sikkert gjort godt for helsen og sinnstemningen.

Så da er spørsmålet; er det noen andre her som har sendt en slik søknad og hvordan har dere da gått frem?

Endret av Queen_of_the_road*ny_spire
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å reise.... Må ikke søke om noe... Fikk iallefall jeg beskjed om... Aldri søkt en eneste ferie dag, ikke på aap pengene en gang...

Skrevet

Jeg søkte om å reise en uke til syden. Legen sendte søknaden for meg. Fikk innvilget. Riktignok 2 mnd etter jeg kom hjem :-P Det må ikke forværre tilstanden din og ikke utsette behandlingsopplegg. Hvis du ikke søker og drar kan du miste retten til sykepenger.

Skrevet

Bare å reise.... Må ikke søke om noe... Fikk iallefall jeg beskjed om... Aldri søkt en eneste ferie dag, ikke på aap pengene en gang...

Heldig for deg at det ikke har hendt deg noe i utlandet da, man skal nemlig alltid melde fra til Nav dersom man reiser utenlands når man er sykemeldt. Blir man tatt for dette kan man miste retten til stønader fra Nav.

Jeg var i syden i fjor mens jeg var gravid og 40% sykemeldt, fikk et skjema fra legen som jeg sendte inn, hvis jeg ikke husker helt feil...

Skrevet

Ja, jeg drar ikke uten å ha søkt først, vil ikke at det skal bli noe styr i etterkant. Det er bare så forsvinnende lite å finne om det på Nav sine sider.. Er jo søknadsskjemaer og andre skjemaer opp og i mente, men ikke om dette....

Skrevet

Legen lagde et skriv som jeg sendte til NAV. Hun skrev at det ville gjøre meg godt o.l. Fikk innvilget ganske raskt.

Skrevet

Legen må skrive et vedlegg om at det ikke forværrer ev at det kan forbedre sykdom.

Her i Bærum har jeg i tillegg fått tilsendt et skjema som ser ganske hjemmesnekra ut og man ser det er kopiert og kopiert og kopiert opp :)

Et skjema du ikke vil finne på nett mao.

Nav har har hatt en tendens til å spørre om hvorfor ikke jeg bruker ferien min på å reise utenlands, men har alltid fått det innvilget. Dog som noen sier lenge etter at jeg har søkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...