Sydamen Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Jeg synes det ligger an til å bli dyrt, men jeg har aldri planlagt en så stor fest før. Vi har begge store familier og bare noen få har møtt hverandre før, så å kutte i gjestelisten frister lite. Om de fleste takker ja blir vi rundt 35-40 personer, skal ha festen på en nydelig cafè/galleri og servere tapaskoldtbord til lunsj. Er det vanlig å tenke rundt 200 kr per snute (ca 8000 for maten)? Jeg har jo en liten plan om at vi gifter oss i smug på tinghuset lørdagen før og overrasker alle under navnefesten, to fluer??
Miamimom Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Vi hadde like mange gjester, og koldtbord på et gammelt,eksklusivt hotell. Det kostet 400,- pr person pluss 39,- per drikke. Så var det hele kaker til 400,- stykke og kaffe til 25,- pr person. I tillegg bestilte vi dåpskake til ca 1300,- Vi brukte mellomrom 20-30 000 :-) 200,- per pers er nok lite hvis dere ikke skal lage maten selv. Lykke til med bryllup ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Vi brukte ca. 15 000 totalt, men hadde 2 navnefester. En på hotell i Norge, ca. 400 kr per gjest pluss drikke, ca. 20 gjester, totalt ca. 10 000. Den andre var i utlandet hos min familie, med mat og utleie av utstyr (tallerken, glass, osv.) for ca. 20 gjester kom på ca. 5000 kr, kanskje litt mer. Anonym poster: 4839d4fc2b8808a1c68c3c1471ef1f4b
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Vi hadde 30 gjester ca i hver dåp, hadde ikke noe store "greier" vi da, leide et lokal for 500,- ordnet maten selv og det kom da på ca 1500 - 2000 kroner, og pynten kostet alt i alt ca 400,- Så vi brukte maks 2900,- på alt det. Dåpssjolen til gutten kostet oss 1200,- mens den til jenta fikk vi i gave
TPK Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Vi var ca 20 i begge dåpene. Mat: 3000 2 kaker: 1300 Brus, kaffe, lys og servietter: Ca 300? Kjøpt i vanlig matbutikk (unntatt serviettene) Dåpskjole fikk vi i gave, lokalet var privat, og resten av kakene lagde vi selv. Vi hadde tapas i den ene dåpen og koldtbord i den andre.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Gratis lokale, lagde koldtbord selv, kjøpte blomster og lagde oppsatsene selv, dåpskjole 1000,-, totalt 4000 kr tenker jeg. Var 23 gjester. Anonym poster: 4de4e31b99138c35033e66d4357d93ec
Sunnybeach4gull :) Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Ca.9000 med leie av lokale, dekor, mat, dessert, kaffe/brus og snacks. Hatt ca. 50 gjester på de to siste, med førstemann hadde vi bryllup samtidig Med nummer 2 laget vi fårikål og med nummer 3 Finnbiff med potetstappe og grønnsaker Familie stiller ofte opp "av seg selv" og tibyr å bake både det ene og det andre, mange av de nektet å ta betalt for kaker de bakte. 200 kr per person er overkommelig om dere lager maten selv, ved catering er det vel vanlig med ca. 250 kr per person + leie av lokalet, drikke osv. Lykke til
Mamma til lille M&L Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Oi, bruker folk så mye? Vi har hatt over 40stk i dåpen til begge. Tror vi har brukt maks 2000 per dåp! Første man hadde vi koldtbord der vi lagde alt selv(med god hjelp fra familie), kjøpte en dåpskake mens familien lagde resten, en familiedåpskjole som går i arv og var heldige å få gratis lokale. Brukte ca 500 på pynt og blomster. Denne gangen lagde vi hjortegryte, og familie/venner lagde kaker. Lokale fikk vi gratis, og brukte samme kjole. Pyntet kostet kanskje 100kr(servietter), pyntet ellers med hjemmelagde lykter og granbar plukket i skogen, samt en del naturinspirert pynt vi hadde i huset fra før:)
Sydamen Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #13 Skrevet 2. januar 2013 Takk for fine svar! Foreldrene våre sa i dag at de ville dekke hver sin halvpart av festen! Jeg handlet masse flott pynt på Søstrene Grene i dag, billig og fint!
Cammie82 Skrevet 2. januar 2013 #14 Skrevet 2. januar 2013 Vi hadde 33 gjester,og hadde koldtbord. Vi lagde all maten selv:) Betalte ingen ting for lokale,siden vi var i barnehagen der jeg jobber og jeg får leie gratis! Hurra! Alt av utstyr,stort rom,stort kjøkken og alt til rette,så var heldig der! Kjøpte lys på Kremmerhuset,og en del dåpspynt på en butikk i Oslo sentrum. Decorium,tror jeg den het. Masse,masse fint! Vi bestilte en kake med bilde av gutten vår på. Veldig god. Fra Smart Club. Ellers så bakte folk i familien alle de andre kakene vi hadde. Husker ikke hvor mye penger dette kosta,jeg.
stearin Skrevet 2. januar 2013 #15 Skrevet 2. januar 2013 Planla dåpen og hele pakka på 3 dager. Lokalet var hjemme (altså gratis), kakene var hjemmelagede og dåpskjolen var lånt gratis av menigheten. Maten var det dyreste, tror det kom på ca. 1500 kr. Kjenner kokken som ordnet med maten og gikk derfor greit på kort varsel. Han kom faktisk med litt påfyll også underveis. Ingrediensene til kakene kostet ikke stort, var vel tre kaker og en av de var bakt av min bestemor. Hadde omtrent 40 gjester, nærmeste familie og faddere. Grunnen til "hasteplanlegging" var en spesiell dato jeg ville ha dåpen på, og det gikk. Jenta mi ble døpt den dagen hun egentlig skulle vært født, på termindatoen 2,5 måned etter fødsel.
Juliprinsessene Skrevet 2. januar 2013 #16 Skrevet 2. januar 2013 Vi brukte i overkant av 15 tusen!!! Huff. Var ikke helt det vi hadde tenkt. Men så tok det litt av. Ca 40 gjester. Leide grendehus, Bestilte masse kaker. Men lagde og kjøpte all maten selv.
fikas Skrevet 2. januar 2013 #17 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Shit - dere bruker jo mer penger på dåp enn konfirmasjonen min kostet.. Her gikk det ca 2000kr i mat og pynt. Litt i overkant mye mat så hadde mange middager i fryseren i etterkant. Kaker har vi aldri kjøpt annet enn ingredienser til. Og det er alltid noen som vil bake - alltid for mange Jo, vi var 20stk, spiste kjøttkaker (hadde hatt stek om ikke samboren var så kresen;)) og hadde sammenkomsten hjemme. Endret 2. januar 2013 av fikas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå