Gå til innhold

Flaut spørsmål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg har vært på do og har hatt avføring, så blir jeg liksom aldri ferdig med å tørke meg. Må ofte dusje får å få vekk alt, er så ekkelt. Flere som har det sånn? Er mitt andre svangerskap og hemoridene har kommet litt igjen, men føler liksom det siver litt? Syns dette er skikkelig kjipt!!

Anonym poster: 810846536df6b3d858b367ad51555dd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også opplevd følelse av at det synker eller kommer litt til. Grusomt flaut å kommentere, men må gjøre det for å finne tråden fram igjen. Håper anonymknappen ikke svikter nå.

Anonym poster: 56873a5da1adddf8d3b492ce033f73d5

Skrevet

Huff, jeg vet hvordan du har det. Har det på liknende måte, og ble sånn etter mitt andre svangerskap her også.

Men: jeg har i lange tider (omtrent siden fødsel for snart 10 mnd siden) trodd at jeg har hatt hemorrider, men nå viser det seg at det mest sannsynlig er noe som kalles analfissur. Dette er rett og slett et slags sår i endetarmsåpningen, noe som gjør det litt vondt å gå på do, men er vondest ca 30 min etter avføring og en god stund etterpå. I tillegg "siver" det litt som du sier, og jeg må flere ganger i løpet av dagen gå å tørke meg. Det begynner å klø, og det er rett og slett avføringsvæske (æsj!) som lekker litt. Ikke nok til at jeg må bruke bind eller noe, men ekkelt og irriterende nok.

Så til deg: det er dessverre en noe vanlig problematikk i forhold til svangerskap og hemorroider dette her, at man føler man ikke blir helt "ren". Kjøp deg salve/stikkpiller på apotek og hold avføring bløt. Mosjoner så mye du føler at du klarer, alt er bedre enn ingenting.

Har bitterlig erfart at styr med mine "edlere deler" er en pris å betale for nydelige babyer :/!

Anonym poster: 264ccaddfc279e632719aa75d3f20a03

Skrevet

Er skikkelig fælt, for dette med avføring er liksom ikke så greit å snakke om. Føler meg så ekkel ift mannen min også, selvom man ikke kan noe for det.

Skrevet

Jeg sliter med det samme, sannsynligvis er det en kombinasjon av gamle hemorrider og sfinkter ruptur fra første svangerskap...

Det er hemmende i dagliglivet, synes jeg, da man helst unngår å gå på do hjemmefra. Men så vidt jeg har skjønt er det ikke noe man kan gjøre med det, så jeg har bare lært meg å leve med det... :\

Anonym poster: f1b2305661a54336ab97faba44f6410b

Skrevet

Det er da ikke flauere enn at man går til legen med det? Og en annen enn sin fastlege, hvis det føles tungt å skulle gå til samme lege etter en sånn sjekk. Visse ting må bare gjøres. Har ikke selv hatt samme plager, men jeg har stått høygravid på apoteket med alcos anal i ene hånda og canesten i den andre. Tena lady, tisselaken (mtp vannavgang) og laktulose, var også en interessant handletur på samme apotek. :)

Skrevet

Det er da ikke flauere enn at man går til legen med det? Og en annen enn sin fastlege, hvis det føles tungt å skulle gå til samme lege etter en sånn sjekk. Visse ting må bare gjøres. Har ikke selv hatt samme plager, men jeg har stått høygravid på apoteket med alcos anal i ene hånda og canesten i den andre. Tena lady, tisselaken (mtp vannavgang) og laktulose, var også en interessant handletur på samme apotek. :)

Har nevnt det for lege/fysioterapeut, men fått beskjed om at det er noe man ikke kan gjøre noe med.

Og jeg synes faktisk det er flauere å ikke klare å tørke seg ordentlig ren bak (kronisk) enn å ha litt plager ifm synlig graviditet, altså. :)

#5.

Anonym poster: f1b2305661a54336ab97faba44f6410b

Skrevet

Legg om kostholdet. Det hjalp noen jeg kjenner. :)

Anonym poster: eda9bf7ee46538b6d22a9a1f15638d00

Skrevet

Jeg jobber selv i helsevesenet og dette er ikke flaut å snakke om når det gjelder andre. Men seg selv.. Uff.. Får se om det fortsetter, men drar heller på volvat enn fastlegen da ja. Har vikar for fastlegen også som er mann, kommer ikke til å ta 6 ukers kontrollen hos han heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...