Gå til innhold

HVor gammel var du da du begynte å drikke alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og var dette da vanlig blant dine bekjente?

Anonym poster: e3b1a30fa317baf2056c4ad76853d36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

13 år, helt normalt i "min" gjeng.. men det var en del eldre ungdommer med oss..

Skrevet

Jeg var 16 år første gangen jeg var full, første året på videregående.

En del av klassekameratene mine begynte drikke litt på ungdomsskolen, men det var bare et lite fåtall. De fleste begynte drikke og feste når vi kom over på videregående.

Anonym poster: 49e258869d43ba896f14d40689c675c0

Skrevet

3 år

Nå skal det sies at det var utvannet vin, og det er helt normalt i landet hvor min mor er fra

Anonym poster: 0c26b93599221ce93df4a986ee414d0f

Skrevet (endret)

Var 7-8 år da jeg og min yngre fetter drakk alle skvettene av rødvin som mamma hadde glemt igjen på bordet på julaften (vi var litt pøbler). Liker ikke rødvin den dag i dag. Har hørt vi sov ekstra godt den natta, ja..

Var 13 år da jeg og min venninne stakk avgårde til noen gutter hun kjente (som var 18 og 21..) der vi drakk litt øl og smirnoff. Ble ikke dritings, men litt fulle. 16 år første gang på byen (eller.. fylte 16 2 mnd etter, så var vel 15 ja). Drakk øl og kom inn på utesteder.

Er 22 år nå. Lenge siden jeg har drukket noe nå..

Vanlig å begynne ved 16 års alder.. Men noen var tidligere ute enn andre. Jeg flyttet mye i tenårene så kanskje derfor jeg ikke fikk med meg hva som var vanlig hvor.

Endret av Westroze og tulla♥©
Skrevet

Jeg var vel 15 år første gang jeg var full. Var sammens med min daværende kjæreste som var 3 år eldre enn meg og kompisene hans. Venninnene mine fra skolen begynte så smått med alkohol den tiden de også.

Skrevet

Var vel i 8 klasse tror jeg.. var skikkelig rølp fra da til jeg var 18år ca. Drakk med folk som var litt elder enn meg, sammen med like gamle venninner, litt senere, i 10. Klasse ca, begynte vi å feste med folk som var 22-30år. Nå er jeg 23 og har ikke drikki på minst to år. Og liker å holde meg edru. Føler jeg drakk fra meg nok i perioden som tenåring, og ungdom.

Anonym poster: 5678c2118bd4e3febbe8fa8784688344

Gjest Skofantomet
Skrevet

13 år. En god blanding av whisky, cognac og gin som vi hadde lurt til oss fra barskapet. Fy f så fælt, men drakk vi det fordet? Å jada. Alt for å bli full :D

Skrevet

Var 15 første gang jeg drakk, etter det ventet jeg til jeg var nesten 19 år før jeg begynte og feste. Blir 25 om en uke, drikker ikke så siden jeg er gravid.

Men drikker veldig skjeldent ellers.

Skrevet

16 år og første skolefest på vgs. Peach Caneii faktisk. Med hele 3 % :P

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

4 år. Smakte sprit... Ikke visste jeg det var sprit og ikke brus ;) Som debut vil jeg i 14 år ;)

Skrevet

18.5 år. I min vennegjeng begynte alle da de var mellom 17 og 18. Jeg var sist ut, men sluttet å drikke da jeg var 20. Liker det ikke.

Anonym poster: 99e067193eb70ec8f7c55d4f683f24a1

Skrevet

Jeg var 13 første gang og første skikkelige fyll var like etter jeg fylte 14. Drakk mye frem til jeg ble 17, da gadd jeg ikke drikke så mye lenger. Per idag drikker jeg kun for kos og gidder ikke drikke noe jeg ikke synes er godt, så det går i et lite glass vin nå og da

Skrevet

18. Jeg drakk ikke før jeg var gammel nok til å kjøpe vin selv. Det gjorde ikke venninnegjengen min heller. Fra vi var 15-16, så var vi på mye fester, teltturer, kanoturer og hytteturer, både med og uten gutter, men alkohol var det ingen av oss som hadde med seg, og fytti så mye moro vi hadde :D

Skrevet

16. Kjæresten min hadde falsk leg og kjøpte øl og rusbrus til meg. Også siden jeg også hang litt sammen med min(6 år eldre) brors eldre kompiser så fikk jeg litt sprit av de. Ble mye fester den gang som faktisk gav seg når jeg ble 18. Var ikke så kult lengre.

Skrevet

13 år, en blanding av alt jeg kunne finne i foreldrene mine sitt barskap..fysj!!!

Skrevet

Første året på ungdomsskolen.... så 13-14. Da var det slumper fra barskapet....isj!

Ganske mye flatfyll på ungdomsskolen, mindre på vgs og nesten aldri etter det. Nå drikker jeg veldig sjelden, og da blir det ett par-tre glass. En gang i året ca så drikker jeg mer - kanskje en flaske vin.

Det skal visst være sånn at tidlig alkoholdebut og fyll fører til at man drikker mindre og sjeldnere i voksen alder.

Stemmer for meg iallfall.... heldigvis!

Skrevet

Takk for mange svar.

Ser altså ut til at min tenåringsdatter ikke er så veldig annerledes enn andre - mistenker henne og venninnen (de er 15) for å ha drukket noen ganger. Det får de IKKE lov til, men man kan jo ikke fotfølge dem oversalr heller.

HI

Anonym poster: e3b1a30fa317baf2056c4ad76853d36c

Skrevet

Jeg var 18, de aller fleste startet tidligere enn meg, siste året på ungdomsskolen var jeg på hyttetur med en venninnegjeng. Alle drakk øl utenom meg... Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle og sto på det..

Anonym poster: cde265001768e899205afe2dcda7f5f8

Skrevet

Var 14 år og dritings på en eldre venninnes bursdagsfest.

Drakk ikke igjen før jeg var 15 år, men da gikk det ganske jevnt og trutt til jeg var 17 år og ble gravid. Etter graviditeten klarte jeg ikke å skjønne vitsen med å proppe i seg alkohol for å bli full, så jeg gjorde det ikke. Er nå snart 21 og drikker ikke særlig med alkohol fordi jeg ikke liker smaken. Kanskje ett glass vin eller lignende en gang i året.

Skrevet

15 år og drakk meg full hver gang. Kjøpte hjemmebrent fra noen på skolen. Omtrent alle i klasse startet med alkohol da.

Og jeg har klart meg helt fint jeg altså! Aldri skjedd noe dumt med meg i fylla, alltid gjort det bra på skolen osv.

Anonym poster: 4ed5c3e14777f8363d901512761eecbe

Skrevet

Jeg er 32 og har ikke begynt ennå. Kanskje jeg burde satse på oppstart snart.

Anonym poster: 7b20c7c50749467e5ffb23aa4081b3bb

Skrevet

Det var på fest hos en i klassen sommerferien etter 9klasse, så var vel 16-17 år da.

Anonym poster: 6ebcc88773d7905e6ee3d5080244a60c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...