Gå til innhold

Funky er ikke alltid bra


Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

I alle fall ikke i konteksten "funky lukt på kontoret etter jula". Det viser seg at ingen har tømt søppel mellom torsdag før jul og idag. Så den avdanka klementinen jeg ikke spiste men i stedet hivde i søpla har ligget og godgjort seg grønnpudrete og lekker. Det er egentlig dråpen som får meg til å bare gå hjem igjen. Faan skulle jobbe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har helt rett. Funky er ikke alltid bra

Gjest pupp and go
Skrevet

Sikker på at du ikke forveksler funky med skunky?

Gjest sug lut
Skrevet

Du har helt rett. Funky er ikke alltid bra

Funky nick :)
Skrevet

Du har helt rett. Funky er ikke alltid bra

Funky nick :)

Jeg synes det var passende nå etter jula. Full rulle fra mandag. 50%skole, 90%jobb og 200%mamma

Gjest sug lut
Skrevet

Du har helt rett. Funky er ikke alltid bra

Funky nick :)

Jeg synes det var passende nå etter jula. Full rulle fra mandag. 50%skole, 90%jobb og 200%mamma

Høres helt normalt ut, det er derfor vi får hengetryne og grå hår. Langt igjen til du er ferdig med studier?
Skrevet

Grå hår har jeg allerede, hengetryne venter jeg, men poser under øya har jeg hatt lenge.

 

Begynte på bachelor i høst og siden jeg tar første året på deltid så er det ihvertfall 3,5år til jeg er ferdig. Aner ikke om jeg kan gå fulltid etter neste år, men håper på det.

 

Og ja alt er som det skal. Jeg kjeder meg om jeg ikke har noe å gjøre, så dette blir bra. Ønsker meg ergometersykkel sånn at jeg kan trene og lese samtidig, mistenker nemlig at det blir lite trening denne våren

Skrevet

Hehe, samme her!

Lurte på hvorfor alle vinduene sto på vid gap da jeg ankom frisk og utvhilt på jobb kl 08.45 (les for seint og kun med søvn mellom kl 01.00 og 04.02 å rutte med).

Bare "litt" uggent her med matrester fra julelunsjen fredag 21.12 i søpla.

Kan jeg friste med foccaccia a la grønske med aioli, nei vent lim?

 

UGH! Heldigvis kommer en reddende engel i morgen kl 06 :)

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Jeg hadde så mye ribbe til jul at ikke alt fikk plass i ovnen, og da satt jeg det jeg ikke fikk stekt i kjøleskapet i boden.... Glemte det helt bort og den lå der helt til i går!

 

Skulle vært påbudt med gassmaske i alle hus, for den funky lukta som kommer fra forderva svin kan ikke beskrives med ord! Gikk og brakk meg med jevne mellomrom hele dagen.

Skrevet

Heller forderva svin enn forderva kylling. Og jeg jobber i kjøttdisk så jeg har kjent mye vondt, vi hiver til tider mye mat

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Denne tråden får meg til å tenke på en litt funky lukt jeg opplevde da jeg var student.

 

Skjønte ikke hvorfor jeg plutselig hadde fått så mange "bananfluer" i leiligheten. Tittet på alle blomstene, men følte at de ikke kom derfra. Etter intensiv jakt en stund senere fant jeg min gamle ryggsekk i skapet. Åpnet ryggsekken, og det skulle jeg aldri ha gjort. Det synet har jeg vondt for å glemme!!

For å si det slik, det var mange uker siden jeg skulle ha spist den matpakken. Blæ!

Skrevet

Prøv lukta av 1 dl varm kakao på termos som har ligget i en sekk på en bod oppå varmekabler i 12 dager!!! det gjorde jeg i dag, YUK siste gangen jeg stoler på at mannen tar ut av bhg-sekken!

Gjest sug lut
Skrevet

Prøv lukta av 1 dl varm kakao på termos som har ligget i en sekk på en bod oppå varmekabler i 12 dager!!! det gjorde jeg i dag, YUK siste gangen jeg stoler på at mannen tar ut av bhg-sekken!

Fysj! Må være ufattelig kvalmt!
Skrevet

ja jeg kledde på barna ull og fleec så jeg kunne lufte i en time! lukta sitter enda i nesen!

Gjest pupp and go
Skrevet

Jeg tror nye livsformer skapes bakerst i kjøleskapet as we speak. Mange rester, et par dager bortreist og teflonhjerne er en glimrende kombinasjon for å leke gud, om enn ufrivillig. Hittil har jeg funnet noe som var en løk, noe ubestemt noe i et glass og brukt sausrestene fra 1. juledag i stedet for de fra nyttårsaften. Ikke helt tilsiktet, siden jeg helt hadde glemt at jeg hadde rester fra 1. juledag.

 

Heldigvis lukter det ingenting.

 

Nå venter jeg i spenning for å se om tilberedning, nedkjøling, oppbevaring og oppvarming ble gjort etter forskriftene, ellers sier vel magen fra i løpet av det nærmeste døgnet. I mellomtiden er det razzia.

Skrevet

Jaiks.

Da blir visst gräddosten jeg fant bakerst i kjøleskapet igår bare blåbær, til tross for at den har ligget åpen siden oktober...

Skrevet

Eller prøv å ta frem skolesekken etter en sommerferie og oppdag at den ene skiva med makrell i tomat ikke ble spist den siste dagen før ferien!

 

Sekken måtte kastes og ungen har vel ikke spist flykrasj etter det. Skjønner jeg i grunn' godt, det er jo ekkelt!

Gjest sug lut
Skrevet

Hm, julens synder titter frem - på julaften, med huset fullt og enmanns kokkelandslagsambisjoner på kjøkkenet, fikk jeg selvsagt etterhvert trangt om benkplass, når det skulle ryddes av etter middag og alle fat og tallerkner og glass og alt havnet på kjøkkenet, jeg har mye arvegreier som ikke kan gå i maskinen men må håndvaskes og derfor tar plass (gidder jo ikke stå og vaske midt i julaften). Med kjeler og langpanna ribba hadde vært i og sånn ble det litt håpløst, så jeg hivde ribberester over i noe mindre og satte det i utekjøleskapet (det er slikt man har balkong til), men langpanna hadde jeg ikke plass til å få vaska ut av der og da. Så jeg bare skjøv den inn nederst i ovnen, full av ribbefettrester... og siden har jeg ikke brukt ovn. Det har derimot ungen, og jeg syntes det lukta heftig da han mekka pizza og ostesmørbrød, men tenkte at til helga, da kan jeg uansett få vaska stekeovnen skikkelig, det er vel ribbe- og julekakesteking sin skyld. I dag trengte jeg langpanna....som siden den stod flatt nederst i ovnen har blitt oversett når han har tatt ut de andre stekebretta. Så den hadde faktisk kremert ribbefett over hele seg, ja. Så utrolig koselig, takk og takk for denne forsinkete julehilsenen, det gikk antakelig atten liter såpevann og to skrubber og en anselig mengde albusvette for å få den rein...

 

...for jeg skal steike ribbe igjen i helga, hurra!

Skrevet

Herlig overraskelse, sug lut! Vi har ovn med sånn pyrolysegreier (eller hva det selvrensesystemet heter), innebærer i hvert fall at ovnen varmes så mye at det bare er å børste ut asken etterpå. Slipper dermed å vaske både langpanner og stekeovn. Det er gull verdt!

 

Jeg hadde virkelig ikke orket ribbe igjen til helgen!

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg, ribbejomfruen 2012, beregnet litt for lite, og som den omtenksomme vertinne jeg er så tok jeg selv bare et ørlite stykke av angst for at jeg skulle gå tom. Det skjedde heldigvis ikke (oh horror!), men det ble også igjen bare bittelitt. Den bittelitten fikk det fine besøket som kom dagen etter, bare for at jeg måtte skryte litt av hvor god ribbe jomfrua hadde fått til. Så jeg har ribbeunderskudd, rett og slett, har ikke fått det hos noen andre heller, så til helga blir det ribbemiddag (i alle fall til meg) og så bruker jeg resten av kjøttet i taco, det er utrolig godt.

Skrevet

Her var det mye "snadder" :D

Skrevet

Jeg trodde jeg tømte ut av barnehagesekken før jul og heldigvis ryddet jeg ikke sekken inn i skapet med en gang, for da jeg skulle gjøre det et par dager senere, syns jeg den var merkelig tung til å være tom... I sekken fant jeg en pære, som heldigvis lå i en pose, men hadde den blitt der til etter jul, tror jeg at jeg kunne hellt hele pæra ut av sekken.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg trodde jeg tømte ut av barnehagesekken før jul og heldigvis ryddet jeg ikke sekken inn i skapet med en gang, for da jeg skulle gjøre det et par dager senere, syns jeg den var merkelig tung til å være tom... I sekken fant jeg en pære, som heldigvis lå i en pose, men hadde den blitt der til etter jul, tror jeg at jeg kunne hellt hele pæra ut av sekken.

Litt mer tid og du hadde hatt pære-schnapps, helt gratis...
Skrevet

Jeg trodde jeg tømte ut av barnehagesekken før jul og heldigvis ryddet jeg ikke sekken inn i skapet med en gang, for da jeg skulle gjøre det et par dager senere, syns jeg den var merkelig tung til å være tom... I sekken fant jeg en pære, som heldigvis lå i en pose, men hadde den blitt der til etter jul, tror jeg at jeg kunne hellt hele pæra ut av sekken.

Litt mer tid og du hadde hatt pære-schnapps, helt gratis...

 

Utover hele sekken til sønnen min... Det hadde blitt fin tur for han i dag ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...