Gå til innhold

Permisjon og Farskaperkjennelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når må man søke på pappaperm? og skriver man under farskaperkjennelse ved fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappapermen kan søkes om etter at mors permisjon er godkjent. Så lenge mor og far bor på samme adresse så trengs det ingen farskapsattest.

Skrevet

Pappapermen kan søkes om etter at mors permisjon er godkjent. Så lenge mor og far bor på samme adresse så trengs det ingen farskapsattest.

Er det noe nytt? Når jeg fødte for 2 år siden måtte far skrive under på papirene, vi hadde da vært samboere i 5 år.

Skrevet

Når må man søke på pappaperm? og skriver man under farskaperkjennelse ved fødsel?

Kan fint skrive under farskapserkjennelse når dere er på sykehuset, gjorde mannen min sist.

Skrevet

Vi bor på samme adresse og har gjort det i over to år, likevel mente JM at vi måtte fylle ut. Så vi har fylt ut på forhånd hos jm, og så tar vi med papiret sånn at de på sykehuset kan fylle inn info om barnet og sende inn. Så slapp vi å tenke på det på sykehuset, som jm sa... Men tror det er mest vanlig at man gjør det der, har i hvert fall ei venninne som gjorde det på sykehuset etter fødsel i fjor.

Skrevet

Er det noe nytt? Når jeg fødte for 2 år siden måtte far skrive under på papirene, vi hadde da vært samboere i 5 år.

Min feil, vi gjorde visstnok det på fødestua. Jeg var visst ikke helt meg selv for det husker ikke jeg :P det var i januar 2012.

Skrevet

Det er kun når man er gift man slipper å skrive under på farskapspapirer. Sist gjorde vi det før fødselen hos jm på helsestasjonen. Nå er vi gift så nå slipper vi :)

Skrevet

Takk for alle svar :). Han har ikke søkt på pappaperm enda,så er det noe spesielt tid før du må det,eller er det sånn at han får det uansett? Da kan vi jo skrive under på sykhuset da :)

Skrevet

Han må bare huske å søke før din perm går ut, ellers mister han den.

Skrevet

Oki :) da har han god tid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...