Liljekonvall<3 Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Jeg hadde bekkenløsning sist også, ble sykmeldt fra uke 20, men jobbet redusert en god stund. Nå er det tilbake BIG TIME! Jeg er i uke 15 og har de siste par ukene kjent at det kom snikende, men nå er det så ille at det gjør vondt uansett hva jeg gjør! Jeg sover nesten ikke om natten, og tårene presser på etter en tur med hunden. Flott, dette kommer til å bli noen lange måneder! MEN, det jeg lurer på er; hva kan jeg gjøre? Sist prøvde jeg fysio og kiropraktor, uten at det hjalp noe særlig. Og i forhold til jobb, er jeg dømt til å være 100% sykmeldt resten av svangerskapet?
Major HotLips Houlihan Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Jeg er blitt anbefalt manuell terapi mot bekkenløsning. Har ikke prøvd det for jeg har ikke hatt så vondt denne gangen, men det er nok verdt å prøve
Liljekonvall<3 Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2013 Manuell terapeut? Er det noe i samme sjangeren som kiropraktor? Altså knekker de opp? Jeg har blitt frarådet kiropraktor pga "knekkingen", da jeg har andre skavanker som kan forverres:-P Huff, nå følte jeg meg i allefall som en krøpling!
Silje_vanilje Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Hei jeg kan heller ikke gå til kiropraktor eller fysio grunnet andre skavanker. Har og fått bekkenløsning nå med nr.2, mye værre enn med første. Ellers anbefalte jordmor varmtvannsbasseng, varmepute (det syns jeg hjelper litt), eller akupunktur. Har ikke prøvd det, men tenkte kanskje å prøve det Kan vel ikke skade
Mini&Meg Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Jeg ville sett om det finnes en Naprapat i nærheten der du bor.
Liljekonvall<3 Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2013 Jeg ville sett om det finnes en Naprapat i nærheten der du bor. Ja, naprapat har jeg i umiddelbar nærhet, men de vil heller ikke hjelpe meg siden de knekker:(
Liljekonvall<3 Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2013 Hei jeg kan heller ikke gå til kiropraktor eller fysio grunnet andre skavanker. Har og fått bekkenløsning nå med nr.2, mye værre enn med første. Ellers anbefalte jordmor varmtvannsbasseng, varmepute (det syns jeg hjelper litt), eller akupunktur. Har ikke prøvd det, men tenkte kanskje å prøve det Kan vel ikke skade Æsj altså! Bekkenløsning er virkelig ikke behagelig! Varmtvannsbasseng hørtes behagelig ut! Må vel på et rehabiliteringssted da?
Silje_vanilje Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Aner ikke hihi Du kan jo høre med din lege eller jordmor om de vet om det er noe spesielt for gravide.
Håperpåønskebaby Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Jeg er gravid for første gang og bekkenløsningen begynte i uke 8, og allerede nå i uke 13 jobber jeg bare 40%. Har fått klar beskjed fra lege, jordmor, fysioterapaut og kiropraktor at det bare blir tyngre og verre etter hvert som jeg kommer lengre i svangerskapet. I min kommune får vi gravide tilbud om å være med på trening i varmtvannsbasseng med fysioterapaut som instruktør to ganger i uken, så venter på å få bli med der og... Var forberedt på at rygg og bekken kunne bli et problem, men etter to mnd hadde jeg ikke drømt om! Tar mye av gleden ved å endelig være gravid...
Liljekonvall<3 Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. januar 2013 Jeg er gravid for første gang og bekkenløsningen begynte i uke 8, og allerede nå i uke 13 jobber jeg bare 40%. Har fått klar beskjed fra lege, jordmor, fysioterapaut og kiropraktor at det bare blir tyngre og verre etter hvert som jeg kommer lengre i svangerskapet. I min kommune får vi gravide tilbud om å være med på trening i varmtvannsbasseng med fysioterapaut som instruktør to ganger i uken, så venter på å få bli med der og... Var forberedt på at rygg og bekken kunne bli et problem, men etter to mnd hadde jeg ikke drømt om! Tar mye av gleden ved å endelig være gravid... Ja, det ødelegger mye av gleden. Alle drømmer jo om et smertefritt svangerskap! For meg er det "alt eller ingenting" når det gjelder jobb, men jeg hadde håpet å jobbe litt til:( Svømming ja, det hadde vært tingen! Det skal jeg høre med legen om jeg også! God bedring til deg:)
MaybeAgain Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Tigerbalsam? Boblebad? Massasjeapparat m varme i? Varmeflaske? Varme risposer? Jeg vet sykehuset på Nesodden har opptreningssenter for dem med bekkenløsning (om du bor i nærheten...) - men det er vel først og fremst til etter fødsel og trening tilbake til hverdagsform.
Liljekonvall<3 Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 2. januar 2013 Tigerbalsam? Boblebad? Massasjeapparat m varme i? Varmeflaske? Varme risposer? Jeg vet sykehuset på Nesodden har opptreningssenter for dem med bekkenløsning (om du bor i nærheten...) - men det er vel først og fremst til etter fødsel og trening tilbake til hverdagsform. tigerbalsam skal man ikke bruke under graviditet, men ellers hørtes det fantastisk ut! Risposer, hvor får man kjøpt sånne?Mener du Sunaas? Det skal jeg virkelig undersøke! Takk skal du ha:)
MaybeAgain Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 Ja, Sunnaas. En venn av meg gikk der på rehab etter sine svangerskap - det hjalp veldig mye! Regner med hun ble henvist fra legen. Hun var ekstremt plaget, og gikk med krykker/sykemeldt/lå mye i hele svangerskapet. Hun fikk god hjelp! Svømming skal også hjelpe - det var en del av treningen, tror jeg. Ååå, visste ikke om det m Tigerbalsam. Da har jeg lært noe i dag og... Risposer tror jeg du får kjøpt i de fleste helsekostbutikkene, tror jeg. Du varmer dem i microen.
Liljekonvall<3 Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #14 Skrevet 2. januar 2013 Ja, Sunnaas. En venn av meg gikk der på rehab etter sine svangerskap - det hjalp veldig mye! Regner med hun ble henvist fra legen. Hun var ekstremt plaget, og gikk med krykker/sykemeldt/lå mye i hele svangerskapet. Hun fikk god hjelp! Svømming skal også hjelpe - det var en del av treningen, tror jeg. Ååå, visste ikke om det m Tigerbalsam. Da har jeg lært noe i dag og... Risposer tror jeg du får kjøpt i de fleste helsekostbutikkene, tror jeg. Du varmer dem i microen. hehe, da lærte vi noe nytt begge to;-)Gikk inn på hjemmesiden til Sunnaas, men fant ikke ut av noe, så jeg får snakke med legen. Men tusen takk i allefall:-)
englespire Skrevet 3. januar 2013 #15 Skrevet 3. januar 2013 akupunktur og kiropraktor hjalp meg i alle fall. det kan også hjelpe å være i vann, men jeg fikk i alle fall beskjed om ikke å svømme, men å bevege meg i vannet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå