Gå til innhold

Syns jeg leste noen som syns dette var uhørt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

At en 2åring får melk på flaske om morgen og kveld. Må bare si at vi har også gjort det sånn, det har jo bare vært kos. Ikke på natten eller noe, men vi er tidlig oppe stort sett hver dag, så ser ikke problemet om at disse søte små skal kose seg med det. Vår gutt har aldri likt kald melk, så vi var bare glad han drakk litt melk varm morgen og kveld vi.

Anonym poster: b073f4d105b30cccc7a88b6387e68a00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det så viktig at de skal drikke melk? Her får han i seg yoghurt og ost hver dag..det et jo ikke bra med for mye kalsium heller

Anonym poster: 33be4e20b560204264c130fbf01ff1be

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Min på 2,5 får "lunkis" om han våkner på natta en gang i blant også han- og strengt tatt synes jeg du skal gjre som meg: Drite i hva andre mener og gi lunkis når du vil! ;)

Skrevet

nei gi lunka melk alt dere vil. Men jeg synes at når barna runder året så er det på tide å kutte ut flaska. Da kan man bruke feks tutekopp i stedet for. Flasker er for babyer. Men det er min mening.

Anonym poster: 648c5d613318a682b76b536991fe3979

Gjest sug lut
Skrevet

nei gi lunka melk alt dere vil. Men jeg synes at når barna runder året så er det på tide å kutte ut flaska. Da kan man bruke feks tutekopp i stedet for. Flasker er for babyer. Men det er min mening.

Hvorfor trenger du å synes noe om hva andre skal gjøre i en komplett uvesentlig sak?
Skrevet

Enig med flaskedelen. Vi har aldri gjort det vi da, men det er jo like greit med lunken melk som kald. Men den kan vel gis fra kopp?

Skrevet

Hvorfor trenger du å synes noe om hva andre skal gjøre i en komplett uvesentlig sak?

Vel, nå spurte HI, Og jeg svarte. Har aldri egentlig lagt meg oppi hva andre folk gjør, nå sa jeg bare hva jeg synes. Så får du gjør som du vil. Ferdig med det.

Skrevet

Eldste her fikk ha smokken litt for lenge. Vi tok bleieslutten litt senere enn med nr to og h*n lå lenge i vår seng før vi tok det endelige oppgjøret med at h*n skulle ligge i egen seng, på eget rom..... Hva har det egentlig å si? Ungen er trygg, hyggelig, veloppdragen, frisk og rask!

Skrevet

Klart det er uhørt. Han skal jo ha morsmelk. ;)

Gjest sug lut
Skrevet

Vel, nå spurte HI, Og jeg svarte. Har aldri egentlig lagt meg oppi hva andre folk gjør, nå sa jeg bare hva jeg synes. Så får du gjør som du vil. Ferdig med det.

Nei, HI spurte om varm melk. Og flaskegreia er jo latterlig - tror du den fører til at ungen drikker av tåteflaske til han er 21 og kan kjøpe sprit? Det er omtrent like sannsynlig som at samsoving vil medføre unger i senga til konfirmasjonsalder.
Skrevet

Det er så utrolig deilig å drite flatt i hva andre måtte mene om at min sønn på snart 3(!) får en flaske med vann eller melk eller til og med juice noen ganger om han vil det...

Sånn er det med den saken ;)

Anonym poster: ce1d30b6b5a31bb1c4421dfba8823a10

Skrevet

Nei, HI spurte om varm melk. Og flaskegreia er jo latterlig - tror du den fører til at ungen drikker av tåteflaske til han er 21 og kan kjøpe sprit? Det er omtrent like sannsynlig som at samsoving vil medføre unger i senga til konfirmasjonsalder.

Det er nettopp det som skjer. Har du ikke sett alle som løper rundt med tåteflaske i russetiden? ;)

Skrevet

Hvis det gjør til at ungen ikke spiser frokost og sliter med slimhoste(som dessverre vet flere som praktisere dette sliter med) da synes jeg det er helt bakmål.ungen blir løs i magen da ser jeg ikke nytten.var også på foredrag av en ernæring ekspert som sa at unger skal ha Max 0,5 l melk i døgnet når de drikker 1,5-2 l er det ikke bra

Skrevet

Detteren vår fikk varm melk på flaske om kvelden(før tannpuss) til hun var over 3 år. Hun koste seg med den. Hvorfor skulle det være noe problem? Å mislike det er like dumt som å mene at det er feil å lese høyt for ungene når de har lært å lese selv.

Anonym poster: 1cbf4d98105a0bc8531caf719d9f4239

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Hvis det gjør til at ungen ikke spiser frokost og sliter med slimhoste(som dessverre vet flere som praktisere dette sliter med) da synes jeg det er helt bakmål.ungen blir løs i magen da ser jeg ikke nytten.var også på foredrag av en ernæring ekspert som sa at unger skal ha Max 0,5 l melk i døgnet når de drikker 1,5-2 l er det ikke bra

Noen som sier at ungen får for masse melk da?

Skrevet

Ser mange tilfeller av det ja dessverre

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ja, men du får det til å høres ut som om alle som får litt melk på kveld drikker mer enn andre. Jeg gir feks nesten ikke melk til måltider. Akkurat nå sitter han faktisk og drikker pepsi max... ( Han er syk og jeg prøver fortvilet å få i han antibiotikan- pepsi max kan skjule de fleste smaker_ desverre har han bare sånn passe lyst på.. DA er han syk da..)

Men de skal ikke ha mer enn 0,5 l. sant det :-)

Skrevet

Var vel mere til de som gav flaske morgen og kveld vet flere som gjør det synes ikke det er nødvendig til ungen over 6mnd.enkelte unger drikker jo 1,5 l om natten og er 2 år det er uhørt synes jeg

Skrevet

jeg synes varm melk på kvelden var en god ide jeg:-)

Når jeg er syk står jeg opp på natta og varmer melk. Etterpå sover jeg som et barn;-)

Men jeg tenkte litt på det med flaske og tannstilling. Vil ikke tennene ha "vondt" av tåteflaske i den alderen?

Anonym poster: d8ae13ef310caa0c04006caa50bcece0

Skrevet

Ungene her i huset har fått varm melk til de begynte å drikke melken kald. Om de får melk morgen, kveld eller til måltider spiller da ingen rolle. Vi byttet ut melk med litt biola på kveldstid med førstemann rundt 1års alder og har gjort det samme med andremann, da har vi samtidig byttet tåteflaska med tutekopp, mest fordi jeg var drittlei av de tåteflaskene etter førstemann som var flaskebarn og var tilnærmet avhengig av de flaskene sine

Skrevet

Ja, men du får det til å høres ut som om alle som får litt melk på kveld drikker mer enn andre. Jeg gir feks nesten ikke melk til måltider. Akkurat nå sitter han faktisk og drikker pepsi max... ( Han er syk og jeg prøver fortvilet å få i han antibiotikan- pepsi max kan skjule de fleste smaker_ desverre har han bare sånn passe lyst på.. DA er han syk da..)

Men de skal ikke ha mer enn 0,5 l. sant det :-)

Jeg ville personlig heller foretrukket å skjule den fæle pepsi max-smaken med antibiotika.... hehe ;-)

Anonym poster: 72683368361c5818af89be6f59c1beb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...