Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Nå er det tid for konfirmasjon, og den blir uten min datters far og samboer. hvordan ble det slik! 1...jo....det startet for 1år siden. Jeg ba da min datter om å feire 13års dagen hos sin far, da jeg var høy gravid. Og siden dette var 1gang hun skulle feire med venninner hos faren, burde jo det gå bra. (vi gikk ifra hverandre da hun var 2år) Etter å ha spurt faren og stemora flere ganger, får hun bare svar som at da får hun bare invitere 4stk etc hun vil invitere 8 venninner, hun lager budsjett etc men alt ble bare vanskelig, for hva skulle de 2 brødrene på 4 og 6 år gjøre da!? Hun endte opp med å feire det hos mine foreldre, og da hun ringte faren og fortalte hva han måtte bidra med, 4 Dolly pizza og brus, så prestere han og tvinge igjenom at Dolly ble for dyrt (de har godt med penger) og at hun måtte finne seg i å kjøpe grandiosa. Jenta begynte å gråte. hun sendet han en melding om at det var greit med grandiosa, men da måtte han steike dem og levere de hos min mor, da hun kun kan steike en om gangen. Så det ble Dolly alikevel. 2..I januar ifjor fikk hun streng og jeg har nå lagt ut over 12tusen kroner, Han mente at det var unødvenig, da det var ingen som tvang henne!! Jeg fikk penger av han nå rett før jul, men først da han fikk nyss i om at jeg hadde gått til NAV 3..I alle år har jeg dekt over, men nå er hun gammel nok og ser ting selv. Hun skal konfirmeres til våren, og jeg fikk en melding fra faren om hva som var plannen ang konfirmasjon. Den sendte han i november. Jeg skrev tilbake at vi skal ha fest den og den datoen, og at han måtte finne en dato som passet for han og hans familie. NÅ kommer det. Han har kun en tante og 2søskenbarn med tilsammen 6barn som nermeste familie. Han var enebarn og begge foreldrene er døde. Jeg har godt forhold til hans familie, og tanten har vert som en bestemor for vår datter. Når hun spør faren og stemora om når de eventuelt kan ha et kaffi selskap med bare kaker om så, for å lage stas på hennes konfirmasjon, så får hun til svar at det har de ikke penger til om de skal invitere HELE hans familie (6voksne og 6barn) Det blir heller tur til Syden i sommersier de! Så igjen kommer hun skuffet hjem til meg. Jeg har nå invitert hans familie og alle har takket ja og de gleder seg. Om de syntes at settingen var litt rar, så forsto jeg om det ikke skulle "passe" den dagen, men fikk til svar at de forsto meg og mitt valg. Min datter er heldigvis storførnøyd. Om han ikke har penger (noe jeg vet han har mye av) til å invitere sin egen familie på kaffi og kaker, så lurer jeg på hvordan han skulle hatt penger til å spleiset med meg. Bunaden koster jo ca 30tusen, blir nok jeg som må betale hele den også! Om noen har orket å lese alt her så vil jeg bare si at jeg trengte en utblåsning, og få bort litt frustrasjon PS ja jeg har dysleksi, men det driter jeg i Anonym poster: d383f03c413050f84c47fe938ea8b3c6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 huff syns så synd på datteren din. jeg ville hatt minst mulig å gjøre med den personen. La han seile sin egen sjø. Datteren din skjønner hva som er greia nå uansett. Noen er så smålige. Men må si du er generøs som kjøper bunad For en heldig jente som har deg Anonym poster: 283e79e0e282f61b77ed27c27f83e495
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Det var da en finslig utblåsning! Skjønner godt du blir frustrert og sint på faren hennes som stadig skuffer. Godt at i alle fall en av dere greier å være voksen, sindig og inkluderende, det vinner jenta di på. *klapp på skulderen* Anonym poster: bf0da313ecdbc68fc7312d412adcecfe
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Ja, bunad MÅ hun ha eller? Anonym poster: 065ea324fab9fee1270bdb220099f370
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Ja, bunad MÅ hun ha eller? Det var DET du syns var verdt å kommentere ved innlegget, altså? Hvorfor? Anonym poster: 065ea324fab9fee1270bdb220099f370 Anonym poster: bf0da313ecdbc68fc7312d412adcecfe
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 Ja her vi bor så har alle bunad Hun har fått alt sølvet i julegaver og bursdagsgaver av meg de siste årene Så utlegget blir ikke 30tusen på en gang, da jeg har kjøpt litt etter litt HI Anonym poster: d383f03c413050f84c47fe938ea8b3c6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #7 Skrevet 1. januar 2013 Ja, bunad MÅ hun ha eller? Anonym poster: 065ea324fab9fee1270bdb220099f370 . HVa er det med visse folk her inne? Ei jente blir styt behandlet av sin far stort sett hele livet, og du henger deg opp i at moren ønsker at datteren skal ha bunad i komfirmasjon?! Må jo være en skikkelig feil kobling i hodet ditt.. HI: ta vare på alt av kvitteringer og krev penger via NAV etterhvert. Der er et minimum han må betale uansett. Videre syns jeg du skal være forsiktig med å dekke over fremover. Det kan gi dattern din inntrykk av at det er ok å oppføre seg slik som han gjør. Hun kan ha behov for å prate om det også og få respons på følelsene sine. Prøv å la han seile sin egen sjø. Hun kan bestemme det meste selv nå. Jeg ville heller ikke latt henne bli med faren til syden: han høres ikke mye god ut og jeg hadde ikke følt meg trygg. Anonym poster: c6de42fbf1720859ae4c3b1b8e576c05
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har sluttet med å dekke over. Hadde en lang og god samtale med min datter ang den bursdags hendelsen. For det var første gang jeg ikke dekket over. Hun har siden da, sett hvordan han er. Det verste her her at det er jo ikke bare han alene, hennes stemor er jo der også. Hans tanta kom til meg for ca 1år siden og sa at hun reagerte på hvordan stemoren behandlet min datter av og til. Det gjore veldig vondt. Og hun som jobber i barnevernet, ja det er sant! Dattera mi elsker sine 2 små brødre, og sier hun er der kun pga av de. HI Anonym poster: d383f03c413050f84c47fe938ea8b3c6
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Nå er det tid for konfirmasjon, og den blir uten min datters far og samboer. hvordan ble det slik! 1...jo....det startet for 1år siden. Jeg ba da min datter om å feire 13års dagen hos sin far, da jeg var høy gravid. Og siden dette var 1gang hun skulle feire med venninner hos faren, burde jo det gå bra. (vi gikk ifra hverandre da hun var 2år) Etter å ha spurt faren og stemora flere ganger, får hun bare svar som at da får hun bare invitere 4stk etc hun vil invitere 8 venninner, hun lager budsjett etc men alt ble bare vanskelig, for hva skulle de 2 brødrene på 4 og 6 år gjøre da!? Hun endte opp med å feire det hos mine foreldre, og da hun ringte faren og fortalte hva han måtte bidra med, 4 Dolly pizza og brus, så prestere han og tvinge igjenom at Dolly ble for dyrt (de har godt med penger) og at hun måtte finne seg i å kjøpe grandiosa. Jenta begynte å gråte. hun sendet han en melding om at det var greit med grandiosa, men da måtte han steike dem og levere de hos min mor, da hun kun kan steike en om gangen. Så det ble Dolly alikevel. 2..I januar ifjor fikk hun streng og jeg har nå lagt ut over 12tusen kroner, Han mente at det var unødvenig, da det var ingen som tvang henne!! Jeg fikk penger av han nå rett før jul, men først da han fikk nyss i om at jeg hadde gått til NAV 3..I alle år har jeg dekt over, men nå er hun gammel nok og ser ting selv. Hun skal konfirmeres til våren, og jeg fikk en melding fra faren om hva som var plannen ang konfirmasjon. Den sendte han i november. Jeg skrev tilbake at vi skal ha fest den og den datoen, og at han måtte finne en dato som passet for han og hans familie. NÅ kommer det. Han har kun en tante og 2søskenbarn med tilsammen 6barn som nermeste familie. Han var enebarn og begge foreldrene er døde. Jeg har godt forhold til hans familie, og tanten har vert som en bestemor for vår datter. Når hun spør faren og stemora om når de eventuelt kan ha et kaffi selskap med bare kaker om så, for å lage stas på hennes konfirmasjon, så får hun til svar at det har de ikke penger til om de skal invitere HELE hans familie (6voksne og 6barn) Det blir heller tur til Syden i sommersier de! Så igjen kommer hun skuffet hjem til meg. Jeg har nå invitert hans familie og alle har takket ja og de gleder seg. Om de syntes at settingen var litt rar, så forsto jeg om det ikke skulle "passe" den dagen, men fikk til svar at de forsto meg og mitt valg. Min datter er heldigvis storførnøyd. Om han ikke har penger (noe jeg vet han har mye av) til å invitere sin egen familie på kaffi og kaker, så lurer jeg på hvordan han skulle hatt penger til å spleiset med meg. Bunaden koster jo ca 30tusen, blir nok jeg som må betale hele den også! Om noen har orket å lese alt her så vil jeg bare si at jeg trengte en utblåsning, og få bort litt frustrasjon PS ja jeg har dysleksi, men det driter jeg i Anonym poster: d383f03c413050f84c47fe938ea8b3c6 Synes det er så trist når foreldre ikke kan være så siviliserte at de ikke engang kan feire konfirmasjon til felles barn sammen. Å måtte ha to fester er jo helt idiotisk. Anonym poster: b4d7d343dec4c2a73e1e5dbc0cefe88c
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Nå er det tid for konfirmasjon, og den blir uten min datters far og samboer. hvordan ble det slik! 1...jo....det startet for 1år siden. Jeg ba da min datter om å feire 13års dagen hos sin far, da jeg var høy gravid. Og siden dette var 1gang hun skulle feire med venninner hos faren, burde jo det gå bra. (vi gikk ifra hverandre da hun var 2år) Etter å ha spurt faren og stemora flere ganger, får hun bare svar som at da får hun bare invitere 4stk etc hun vil invitere 8 venninner, hun lager budsjett etc men alt ble bare vanskelig, for hva skulle de 2 brødrene på 4 og 6 år gjøre da!? Hun endte opp med å feire det hos mine foreldre, og da hun ringte faren og fortalte hva han måtte bidra med, 4 Dolly pizza og brus, så prestere han og tvinge igjenom at Dolly ble for dyrt (de har godt med penger) og at hun måtte finne seg i å kjøpe grandiosa. Jenta begynte å gråte. hun sendet han en melding om at det var greit med grandiosa, men da måtte han steike dem og levere de hos min mor, da hun kun kan steike en om gangen. Så det ble Dolly alikevel. 2..I januar ifjor fikk hun streng og jeg har nå lagt ut over 12tusen kroner, Han mente at det var unødvenig, da det var ingen som tvang henne!! Jeg fikk penger av han nå rett før jul, men først da han fikk nyss i om at jeg hadde gått til NAV 3..I alle år har jeg dekt over, men nå er hun gammel nok og ser ting selv. Hun skal konfirmeres til våren, og jeg fikk en melding fra faren om hva som var plannen ang konfirmasjon. Den sendte han i november. Jeg skrev tilbake at vi skal ha fest den og den datoen, og at han måtte finne en dato som passet for han og hans familie. NÅ kommer det. Han har kun en tante og 2søskenbarn med tilsammen 6barn som nermeste familie. Han var enebarn og begge foreldrene er døde. Jeg har godt forhold til hans familie, og tanten har vert som en bestemor for vår datter. Når hun spør faren og stemora om når de eventuelt kan ha et kaffi selskap med bare kaker om så, for å lage stas på hennes konfirmasjon, så får hun til svar at det har de ikke penger til om de skal invitere HELE hans familie (6voksne og 6barn) Det blir heller tur til Syden i sommersier de! Så igjen kommer hun skuffet hjem til meg. Jeg har nå invitert hans familie og alle har takket ja og de gleder seg. Om de syntes at settingen var litt rar, så forsto jeg om det ikke skulle "passe" den dagen, men fikk til svar at de forsto meg og mitt valg. Min datter er heldigvis storførnøyd. Om han ikke har penger (noe jeg vet han har mye av) til å invitere sin egen familie på kaffi og kaker, så lurer jeg på hvordan han skulle hatt penger til å spleiset med meg. Bunaden koster jo ca 30tusen, blir nok jeg som må betale hele den også! Om noen har orket å lese alt her så vil jeg bare si at jeg trengte en utblåsning, og få bort litt frustrasjon PS ja jeg har dysleksi, men det driter jeg i Anonym poster: d383f03c413050f84c47fe938ea8b3c6 Synes det er så trist når foreldre ikke kan være så siviliserte at de ikke engang kan feire konfirmasjon til felles barn sammen. Å måtte ha to fester er jo helt idiotisk. Anonym poster: b4d7d343dec4c2a73e1e5dbc0cefe88c Jeg er helt enig med deg, men jeg gidder ikke å betale for alt, og har man først fått barn, så er det ikke slik at man bare kan velge å bli med på det man har lyst til, som man sier til barna......man kan ikke få i både pose og sekk! HI Anonym poster: d383f03c413050f84c47fe938ea8b3c6
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Bunaden kan du uansett ikke kreve faren for. Men du kan sende krav til Nav og få dekka det det koster for en nøktern konfirmasjonsfeiring og et greit antrekk. Anonym poster: 12ff55ecb5973e2549f3c13802b9377e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Det er like greit datteren din får vite hvordan faren er, hvorfor skal en far skjermes når han oppfører seg som en idiot. Anonym poster: d2aa59c855f4a297765304f92750788f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 Mulig at faren er en stor dust som ikke gidder å behandle sin datter med respekt og som ikke bidrar slik han burde! Men slik du framstiller det, så fremstår det for meg som at DU (og kanskje etterhvert din datter) bestemmer hvordan ting skal være og forlanger at far skal betale sånn og slik. DU er gravid og DU bestemmer at hun skal feire bursdagen hos sin far. Hun (eller dere) bestemmer at det skal serveres pizza fra Dolly. Dere bestemmer at hun skal få invitere 8 gjester. Du bestemmer at hun skal ha bunad. Du gir slv i jule- og bursdagsgaver og så slår du opp totaltbeløpet for bunaden og sølv og forventer at han skal være med å bidra...... Du bestemmer at han bør ha eget selskap......... Greit nok at han kanskje er kjip og sikkert burde bidra mye mer. Men hva tjener du egentlig på å lage splittelse mellom far og datter? Hva med å svelge noen store kameler og holde selskap for alle sammen selv om det betyr at du betaler litt mer enn du strenkt tatt burde (det var jo ikke sååååååå mange gjester ekstra)? Kranglene om penger mellom deg og far burde dere kunne ta uten å involvere barnet! Anonym poster: 0296ec823f963cf194632587a2dfbd02
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #14 Skrevet 2. januar 2013 her skal frøkna mi konfirmeres nå til våren, og jeg har fått beskjed av NAV om å ta vare på alle kvitteringer og da skulle di ta seg av å få inn pengene fra far. slik at han betaler halv parten. Anonym poster: 0fdee08c95189c74dfc3e216d8595fcd
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #15 Skrevet 2. januar 2013 Faren er gjerrig, men jeg synes også du er temlig kravstor på noen områder. Først og fremst ved at det er du som skal bestemmeting som at hun ikke får lov til å feire fødselsdagen sin hjemme, hva hun skal få i gaver ol. Jeg er helt enig i at faren må være med å betale for konfirmasjonen, men det trenger ikke bli så dyrt hvis dere går inn for å gjøre det billig. Jeg synes også det er grovt å kreve at han skal betale for bunad om det er noe han ikke har noe ønske om. Når du skriver at hun fikk "streng" regner jeg med at det er regulering du snakker om og ikke en annen type streng. Hvis det er nødvendig får dere dekket en god del av NAV, resten er faktisk far pliktig til å være med å spleise på. Det samme gjelder konfirmasjonen, men du kan ikke trumfe gjennom en ubegrenset dyr feiring. Ta en prat med fammilievernkontoret og NAV. De kan hjelpe deg både med hva du faktisk har rett på og md inndrivingen. Anonym poster: 4b185e68aacd52f9425bbbc997ab2d76
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #16 Skrevet 2. januar 2013 Mulig at faren er en stor dust som ikke gidder å behandle sin datter med respekt og som ikke bidrar slik han burde! Men slik du framstiller det, så fremstår det for meg som at DU (og kanskje etterhvert din datter) bestemmer hvordan ting skal være og forlanger at far skal betale sånn og slik. DU er gravid og DU bestemmer at hun skal feire bursdagen hos sin far. Hun (eller dere) bestemmer at det skal serveres pizza fra Dolly. Dere bestemmer at hun skal få invitere 8 gjester. Du bestemmer at hun skal ha bunad. Du gir slv i jule- og bursdagsgaver og så slår du opp totaltbeløpet for bunaden og sølv og forventer at han skal være med å bidra...... Du bestemmer at han bør ha eget selskap......... Greit nok at han kanskje er kjip og sikkert burde bidra mye mer. Men hva tjener du egentlig på å lage splittelse mellom far og datter? Hva med å svelge noen store kameler og holde selskap for alle sammen selv om det betyr at du betaler litt mer enn du strenkt tatt burde (det var jo ikke sååååååå mange gjester ekstra)? Kranglene om penger mellom deg og far burde dere kunne ta uten å involvere barnet! Anonym poster: 0296ec823f963cf194632587a2dfbd02 Hvor tar du alt ifra Det eneste jeg har bestemt, er at jeg ikke gidder å invitere han i konfirmasjonen, da han har fortalt min datter at han ikke har penger til å invitere familien, siden de skal til syden i sommer. Jeg har aldri tenkt tanken på å kreve penger for budnaden etc (men litt rart at han ikke vil bli med å spleise) Jeg bestemte heller ikke at hun skulle feire bursdagen hos faren, men foreslo at hun skulle spørre om hun kunne feire den der! Jeg har skånt min datter og bare snakket fint om han i alle år, og oppfordret henne til å være der, alltid sagt at vi har våre regler og faren har sine regler etc. men nå er hun så gammel og ser det selv. Han møter aldri på foreldremøter på skolen, har aldri kjørt på en bortekamp etc . HI Anonym poster: d383f03c413050f84c47fe938ea8b3c6
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #17 Skrevet 2. januar 2013 her skal frøkna mi konfirmeres nå til våren, og jeg har fått beskjed av NAV om å ta vare på alle kvitteringer og da skulle di ta seg av å få inn pengene fra far. slik at han betaler halv parten. Anonym poster: 0fdee08c95189c74dfc3e216d8595fcd Er det da felles konfirmasjon med like mange gjester fra mor og fars side der far også har noe og si. En venn av meg fikk beskjed om at han måtte betale halvparten av barnets konfirmasjon noe han nektet siden han betalte for eget selskap for sønnen med sin familie. Anonym poster: d2aa59c855f4a297765304f92750788f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #18 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har ikke tenkt å kreve noen ting ifra NAV. Han har penger nok, men når de er for gnitne til å invitere til konfirmasjon fest for min datter så er det greit for meg, men trist for min datter. Men min datter ble da lei seg da hun ikke fikk konfirmasjons selskap (om så bare kaffi og kake) med hans familie, så ble jeg enig med min datter å invitere dem for å gjøre henne glad. Min datter hadde spurt sin far, om ikke de to brødrene hennes skulle få konfirmasjonsfest når det var deres tur, da hadde hun fått til svar at det var nå så lenge til at de hadde ikke tenkt over det enda! ....må le......her vi bor, så har alle konfirmasjonsfest. Og sier det igjen, hadde han hatt lite penger så hadde saken vert anderledes, men han har plenty med penger. HI Anonym poster: d383f03c413050f84c47fe938ea8b3c6
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #19 Skrevet 2. januar 2013 I konfirmasjonen bør dere ta å betale for de dere inviterer selv. Ikke diskuter dine problemer som du har med x til din datter. Du ødelwgger henne. Dette har mor til mine stebarn gjort. Hun har ødelagt begge barna. Hun brukte di som venner/samtalepartner. Den ene bor nå hos oss. Orket ikke mer av moren Han har minimal kontakt med henne. Anonym poster: e6e0996010216308e53e670e61f13849
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #20 Skrevet 2. januar 2013 Mulig at faren er en stor dust som ikke gidder å behandle sin datter med respekt og som ikke bidrar slik han burde! Men slik du framstiller det, så fremstår det for meg som at DU (og kanskje etterhvert din datter) bestemmer hvordan ting skal være og forlanger at far skal betale sånn og slik. DU er gravid og DU bestemmer at hun skal feire bursdagen hos sin far. Hun (eller dere) bestemmer at det skal serveres pizza fra Dolly. Dere bestemmer at hun skal få invitere 8 gjester. Du bestemmer at hun skal ha bunad. Du gir slv i jule- og bursdagsgaver og så slår du opp totaltbeløpet for bunaden og sølv og forventer at han skal være med å bidra...... Du bestemmer at han bør ha eget selskap......... Greit nok at han kanskje er kjip og sikkert burde bidra mye mer. Men hva tjener du egentlig på å lage splittelse mellom far og datter? Hva med å svelge noen store kameler og holde selskap for alle sammen selv om det betyr at du betaler litt mer enn du strenkt tatt burde (det var jo ikke sååååååå mange gjester ekstra)? Kranglene om penger mellom deg og far burde dere kunne ta uten å involvere barnet! Anonym poster: 0296ec823f963cf194632587a2dfbd02 Hvor tar du alt ifra Det eneste jeg har bestemt, er at jeg ikke gidder å invitere han i konfirmasjonen, da han har fortalt min datter at han ikke har penger til å invitere familien, siden de skal til syden i sommer. Jeg har aldri tenkt tanken på å kreve penger for budnaden etc (men litt rart at han ikke vil bli med å spleise) Jeg bestemte heller ikke at hun skulle feire bursdagen hos faren, men foreslo at hun skulle spørre om hun kunne feire den der! Jeg har skånt min datter og bare snakket fint om han i alle år, og oppfordret henne til å være der, alltid sagt at vi har våre regler og faren har sine regler etc. men nå er hun så gammel og ser det selv. Han møter aldri på foreldremøter på skolen, har aldri kjørt på en bortekamp etc . HI Anonym poster: d383f03c413050f84c47fe938ea8b3c6 Jeg tar det fra det du faktisk har skrevet. Du skriver ikke at du SPURTE far om de kunne ha bursdagsselskap. Du skriver "Jeg ba da min datter om å feire 13års dagen hos sin far, da jeg var høy gravid" Du skriver ikke at deres datter SPURTE om han kunne bidra med pizza og brus fra Dolly. Du skriver "hun ringte faren og fortalte hva han måtte bidra med, 4 Dolly pizza og brus" (4 store pizze på 8 tenåringsjenter?? Hva med å la henne være med å lage pizza selv?) Du har tydeligvis ikke gått i dialog med far i forhold til konfirmasjonen selv om han tok initiativ ovenfor deg. Du skriver blant annet "Jeg skrev tilbake at vi skal ha fest den og den datoen, og at han måtte finne en dato som passet for han og hans familie". "Bunaden koster jo ca 30tusen, blir nok jeg som må betale hele den også!" implisitt sier du vel egentlig at du mener han burde bidra - selv om du har gitt sølvet i gaver tidligere og selve bunaden ikke koster 30....... Igjen - mulig far er både kjip og lite hyggelig. Men du framstår ikke videre imøtekommende du heller Anonym poster: 0296ec823f963cf194632587a2dfbd02
HeltAnonym Skrevet 2. januar 2013 #21 Skrevet 2. januar 2013 Er igrunn enig med anonym 12:30(?) her.. Virker som du har lagt lista høyt for hvordan det skal være og forventer at han er enig og skal godta det. Du kAn ikke kreve at han skal betale for bunaden. Og det beste er nok å invitere alle til samme konfirmasjon. Hvorfor er ikke far invitert men de andre i slekta?( ja leste det med at de ikke skulle arrangere selskap, men er da bedre å invitere alle i samme selskap?) og far bør betale halvparten så sant han kan! Ang regulering kan dere få dekt dette hos NAV, ihvertfall en del. Uansett.. Far er sikkert kjip og gjerrig, men du virker litt krevende du også. Beklager.. Jeg vet ingenting om bakgrunnen deres o.l, her kan mye ligge bak, men utifra det du skriver synes jeg dere begge har litt skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå