Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Reagerte på min svigerinne i dag. Hun jobber på gamle-og sykehjemmet her i bygda. Hun fortalte i dag at hun hadde fått influensa og følte seg eldre enn alle de som bodde på hjemmet! Var visst skikkelig dårlig osv. Men hun hadde vært på jobb i natt og skulle på jobb igjen i morgen!!! Spurte også om hun ikke burde vært hos legen og fått antibiotika og sykemelding, men neida trengte ikke det. Skulle bare la det hangle og gå til det gikk over av seg selv!! Er det bare meg, eller synes dere også at dette er å sette andres liv i fare med tanke på hvor hun jobber?? Synes dette var skikkelig egoistisk jeg :-( Denne gangen velger jeg for en gangs skyld å være anonym.... Anonym poster: e67cd9c65396328784558ac7f553ab68
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Ingen klarer å gå på jobb med influensa. Hun er en av tullingene som tror forkjølelse og influensa er synonymt. Ingenting å bekymre seg for. Anonym poster: e7afbdb3c755e5e0f9cfbf9681cb2fe6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Ingen klarer å gå på jobb med influensa. Hun er en av tullingene som tror forkjølelse og influensa er synonymt. Ingenting å bekymre seg for. Anonym poster: e7afbdb3c755e5e0f9cfbf9681cb2fe6 Signerer! Anonym poster: 73b511bb3d3441e3f8359a388a9a9ede
Februargullet2013 Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Da tror jeg ikke ho har det,for hvis folk har det blir de jo sikkelig syk og sengeliggende stort sett
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Når man jobber med mennesker, særlig med barn og med eldre, så holder man seg hjemme når man er syk
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 He he akkurat nå er jeg enig med anonym over : Hun er nok forkjølet, hvorhvidt hun skal gå å smitte folk på gamlehjem med det er jo forsåvidt også noe å diskutere, men hun har nok ikke influensa Anonym poster: 04c65543fea5d5ef4d477b90bc2c1d16
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #7 Skrevet 1. januar 2013 Det er relativt stort press på oss som jobber innen helse. Svært mange går i deltidsstillinger eller vikariater og er dermed avhengig av good will fra sjef/ledelse. Er selv lege og har jobbet med forkjølelse/influensa symptomer etter å ha fått beskjed om at det ikke finnes noen andre når jeg har ringt for å gi beskjed om egenmelding. Jobber i vikariat som alle andre leger i etableringsfasen, og må rett og slett være mer på hugget enn andre for å få fornyet vikariatet. Når det er sagt så hadde jeg aldri jobbet med verifisert influensa. Men det er vanskelig å si nei når en ikke har det svart på hvitt, samt opplever stort press for å gå på jobb. Ønsker også av åpenbare grunner å være annonym med dette innlegget. Anonym poster: b657dadfc5d9639c0ca2a178a73b407e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #8 Skrevet 1. januar 2013 Vil forøvrig legge til at jeg heller ikke synes syke arbeidstakere skal gå på jobb. Anonym poster: b657dadfc5d9639c0ca2a178a73b407e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #9 Skrevet 1. januar 2013 Hvis flere hadde holdt seg hjemme når de var syke så hadde kanskje færre blitt smittet? Men selv i barnehager er det et visst press på å holde seg på jobb så lenge man klarer å stå på bena. Har hørt folk fortelle at de har gått på jobb med feber og dagen etter omgangsyke. Blir litt oppgitt. Anonym poster: 341f2b53e1c0561d447841dd21042688
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå