Fuglekassa Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Hun har holdt det gående i flere timer hver kveld en mnd nå. Jeg har faste leggerutiner : 19.30 tannpuss evt dusj og på med pysj, etter det slåes tlf på lydløs og tv/data osv slåes av. Da sitter vi under pleddet og leser en bok, hun velger om jeg eller hun skal lese. Så er det sengen, jeg brer om henne, synger samme nattasang hver kveld, kysser henne god natt og går ut. Hu har ingen leker eller forstyrrende momenter i sengen. Hun får en bok som hun kan lese før hun sovner. I den siste mnden har hun holdt det gående til 23-24 HVER kveld, hun gjør ikke noe tull og hun prøver virkelig å sove men får det bare ikke til...noen tips eller erfaringer ?
Giss Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Min første tanke er om hun ikke har rukket å bearbeide dagens opplevelser nok før hun skal sove? Om tankene kjører på høytrykk er det ikke så enkelt å sovne. Kanskje 5 min ekstra til å snakke dagen igjennom kan hjelpe? Min andre tanke er om hun rett og slett blir lagt for tidlig i forhold til hennes egne behov? Gutten vår har reagert akkurat sånn som det du beskriver om han ble lagt for tidlig i forhold til hans "indre behov" (krøkkete beskrevet). Om han ikke er skikkelig trøtt når han kommer i seng så ligger han bare der og er våken og det fortsetter i en evighet. Vi fandt ut at om vi flyttet hans sengetid en halv time så sovnet han nesten med en gang så det er jo også noe du evn kunne prøve.
Fuglekassa Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2013 Har prøvd å flytte leggetiden og det funket absolutt ikke. Hun må opp ganske tidlig om morningen og jeg vet hun trenger de timene, nå er hun jo utslitt hele tiden stakkar. Men det med å snakke om dagen er ikke så dumt Tusen takk for svar
Giss Skrevet 3. januar 2013 #4 Skrevet 3. januar 2013 Håper det hjelper. Det er ikke enkelt å fungere når man får for lite søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå