Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Jeg har ei lita jente på 14 mnd som nå har begynt å gå litt. Har ikke fått tak i noe sko til henne enda. Lurer nå på hvilken sko som anbefales når barn begynner å gå.. Anonym poster: 2e647baac27e5a486357def7a965b17f
ragna79 Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Er det sånne typisk gå sko, 1. skoa har jeg super fit til min 16 år gamle gutt. Det er helt supre sko
Tredjemann på vei :D Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Hmm... Hvis hun skal ha sko for å bruke ute nå, så bør det vel være et par lette goretex! Ecco er veldig mye lettere enn f.eks. Viking og Superfit. Også anbefaler jeg at skoene har knyting, fordi de da blir bedre tilpasset foten og ankelen hennes
Tredjemann på vei :D Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Hmm... Hvis hun skal ha sko for å bruke ute nå, så bør det vel være et par lette goretex! Ecco er veldig mye lettere enn f.eks. Viking og Superfit. Også anbefaler jeg at skoene har knyting, fordi de da blir bedre tilpasset foten og ankelen hennes Når jeg tenker etter så har kanskje superfit noen lettere modeller til de aller minste. Kanskje også med knyting, så da kan de anbefales
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Tusen takk for svar Burde en ha sko til innebruk eller skal barn helst ikke ha på sko inne når dem skal lære seg å gå? hi Anonym poster: 2e647baac27e5a486357def7a965b17f
sillyfilly og Olivia Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 Ecco har gode sko. De er dyre dog. De bør uansett være litt høye i ankelen og gi god støtte. De skal gå uten sko så mye som mulig for å lære å bruke foten for å balansere. Ikke sko.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Hva ligger dem sånn ca i pris? Hvor gammel var deres barn når dem fikk sine første sko? Kjøpte dere først når dem begynte å gå? Jenta mi har nå begynt å gå noen få skritt i jula. Hun kan ikke gå mye men det begynner å bli nå. Vil kjøpe noen gode sko til utebruk. Har hatt på henne stonz fram til nå.. Hi Anonym poster: 2e647baac27e5a486357def7a965b17f
sillyfilly og Olivia Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Rundt 6-700 tror jeg. Min datter fikk sko når hun lærte å gå. 13 måneder.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Kan du sende meg en link med sko som du anbefaler? Anonym poster: 2e647baac27e5a486357def7a965b17f
mrsrogaland. Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Babybox. Google it. Det beste av det beste, altså! Ekte skinnsko, lette på foten, detter ikke av, behagelige å gå med og enkle å få på. Former seg litt etter barnets fot. Veldig gode sko.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Babybox. Google it. Det beste av det beste, altså! Ekte skinnsko, lette på foten, detter ikke av, behagelige å gå med og enkle å få på. Former seg litt etter barnets fot. Veldig gode sko. Takk for svar:) men når jeg googler babybox så kommer det opp helt andre ting enn sko... Anonym poster: 2e647baac27e5a486357def7a965b17f
mrsrogaland. Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Babybox. Google it. Det beste av det beste, altså! Ekte skinnsko, lette på foten, detter ikke av, behagelige å gå med og enkle å få på. Former seg litt etter barnets fot. Veldig gode sko. Takk for svar:) men når jeg googler babybox så kommer det opp helt andre ting enn sko... Anonym poster: 2e647baac27e5a486357def7a965b17f Oisann, kanskje jeg tok feil av merke eller hvordan det skrives... Gutten min ligger å sover nå så kan ikke gå å sjekke hva det står på skoene. Han har de på seg. Hehe. Skal sjekke det etterpå også skriver jeg til deg. Men det er mere som innesko/tøfler. Vet ikke om det er det du var ute etter? Uansett, skoene koster rundt 500kr. Ble fart på gåinga her etter han fikk skoene på seg. Ble mere stødig og trygg. Sklei ikke på gulvene inne. Pluss for at de aldri detter av foten.
stearin Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 http://www.liberi.lv/products/normal/50788714e67fc.jpg Slike sko hadde min jente når hun nylig hadde begynt å gå og i år har hun likedane. Kuoma sine sko er myke og superlette. De veier nesten ingenting. Så myke at man skulle tro man kun gikk med sokker. Men samtidig har den god støtte ved hælen, som er viktig for små barn. I Finland er prisen ca. 350 kr, mens man i Norge kan få dem for ca. det dobbelte.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #14 Skrevet 2. januar 2013 Babybox. Google it. Det beste av det beste, altså! Ekte skinnsko, lette på foten, detter ikke av, behagelige å gå med og enkle å få på. Former seg litt etter barnets fot. Veldig gode sko. Takk for svar:) men når jeg googler babybox så kommer det opp helt andre ting enn sko... Anonym poster: 2e647baac27e5a486357def7a965b17f Oisann, kanskje jeg tok feil av merke eller hvordan det skrives... Gutten min ligger å sover nå så kan ikke gå å sjekke hva det står på skoene. Han har de på seg. Hehe. Skal sjekke det etterpå også skriver jeg til deg. Men det er mere som innesko/tøfler. Vet ikke om det er det du var ute etter? Uansett, skoene koster rundt 500kr. Ble fart på gåinga her etter han fikk skoene på seg. Ble mere stødig og trygg. Sklei ikke på gulvene inne. Pluss for at de aldri detter av foten. Jeg er igrunn mere ute etter sko som hun kan bruke ute. Også i barnehagen:) Helsesøster blant andre sier at barn skal helst gå mest mulig uten sko så jeg har ikke brydd meg noe om å kjøpe sko til henne før hun begynner å gå.... Anonym poster: 2e647baac27e5a486357def7a965b17f
mrsrogaland. Skrevet 2. januar 2013 #15 Skrevet 2. januar 2013 Babybox. Google it. Det beste av det beste, altså! Ekte skinnsko, lette på foten, detter ikke av, behagelige å gå med og enkle å få på. Former seg litt etter barnets fot. Veldig gode sko. Takk for svar:) men når jeg googler babybox så kommer det opp helt andre ting enn sko... Anonym poster: 2e647baac27e5a486357def7a965b17f Oisann, kanskje jeg tok feil av merke eller hvordan det skrives... Gutten min ligger å sover nå så kan ikke gå å sjekke hva det står på skoene. Han har de på seg. Hehe. Skal sjekke det etterpå også skriver jeg til deg. Men det er mere som innesko/tøfler. Vet ikke om det er det du var ute etter? Uansett, skoene koster rundt 500kr. Ble fart på gåinga her etter han fikk skoene på seg. Ble mere stødig og trygg. Sklei ikke på gulvene inne. Pluss for at de aldri detter av foten. Jeg er igrunn mere ute etter sko som hun kan bruke ute. Også i barnehagen:) Helsesøster blant andre sier at barn skal helst gå mest mulig uten sko så jeg har ikke brydd meg noe om å kjøpe sko til henne før hun begynner å gå.... Anonym poster: 2e647baac27e5a486357def7a965b17f Ok, da så. Det er ikke innesko i den forstand. Det er kjempetynne og lette "sko" i tynn skinn og uten hard såle. Hjelper kun barnet til å bli tryggere i gåingen og unngå å skli på gulvet, varme osv. Disse skoene er annbefalt av en fysioterapeut. Kjempeflotte å ha i barnehage som alternativ til tøfler og innsko. Det ligner mere på en sokk enn en sko i tykkelse og komfor om du skjønner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå