Gå til innhold

Hvorfor mister noen sitt ufødte barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå snakke jeg ikke om før de tre første månedene når det er en kjent risiko (har mista i uke 9 selv) men jeg mener senere i svangerskapet, når man tror man er "safe".

Man hører jo slike ufattelige triste historier, og når man går gravid srlv så blir man jo utrolig påvirka. Er halvveis nå og kjenenr masse liv hver dag. Skulle jeg mista nå,så hadde jeg tatt det fryktelig fryktelig tungt.

Jeg vet at det sikker er mange mange grunner, men kanskje noen har en historie de vil dele med meg?

Man tror jo at man kan se alt på ul,men slik er det jo selvsagt ikke...

Anonym poster: 4e03bdd6ec191de418cfdaf4a2f3ef3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på. Ei jeg kjenner har mistet rundt uke 24 tre ganger nå, og de har enda ikke funnet ut hva årsaken til dette er. Forferdelig trist....

Anonym poster: a318108926b3999a7aed047d2683927e

Skrevet

Jeg var superstressa denne gangen her, for det var ei nabodame som mista i uke 37 litt før jeg ble gravid. Må være så ufattelig grusomt. De fant ikke noe galt med den babyen. Tror det er viktig at vi fokuserer på at det i de aller fleste tilfellene går veldig bra. Ligger ei lita snuppe på 2 mnd og sover på rommet sitt her, og det gjør det i de fleste hjem hvor det skal være en baby:-) Om du blir stressa kan det sikkert være lurt å ta en pause herfra og:-)

Anonym poster: 28ef9652c657dd6cd15044d504f6af11

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke at legene har noe godt svar på det. Jeg kjenner ei som plutselig mista barnet 10 dager før termin, hun bare merket at det ikke var noen bevegelser i magen lengre. De fant ikke noe galt med barnet, tror de kalte det "krybbedød", bare i mors liv.

Anonym poster: 2dc519ebf872d7e42d3b459007f5b7a3

Skrevet

du må huske at også fødte barn dør innimellom.. Sånn er dessverre livet :/ Man tenker bare ikke så mye over det så fort de er født, pluss at man da har mulighet til se problemer/sykdom før det går ille.

Anonym poster: 1a73df4913939163ed6b246b5c4b7f70

Skrevet

Jeg vet det er livets realitet, men nå da en venninne plutselig mista etter at alt så bra ut på ul, så ble det plutselig så utrolig realistisk...

jeg går ikke rundt med slike tanker, det som skjer det skjer, men jeg synes bare det er så trist...

HI

Anonym poster: 4e03bdd6ec191de418cfdaf4a2f3ef3e

Skrevet

Dette har skjedd meg . Alt såg bra ut på ordinært UL i uke 19 men de antydde at jeg muligens hadd litt lite fostervann så dem ville sjekke opp det nøyere og fikk ny UL time i uke 23. Da raste verlden vår :(, da man oppdaget at vår gutt manglet nyrer og alt liv utenfor livmor var umulig. Vi måtte ta det tyngste valgt vi noen gang har måttet ta , om vi ville gå til termin og føde ham for å se ham dø, eller føde ham da og skåne ham og meg for det unngåelige, samt at han ville ha dårlige levekår i magen jo større han ble. Pga at han ikke hadde nyrer så produsertes det jo inget nytt fostervann annet en det kroppen min selv produserte og det var snakk on noen få dl bare. :(. I uke 23+ 3 fødte jeg en underbart vakker liten engelgutt, så liten men likevl så perfekt. Livet kan være grusomt urettferdig. :(

Skrevet

Vi har et vennepar som har mistet fire ganger rundt uke 22. Dette var guttebarn. Innimellom dette har de også fått tre vakre jenter som lever fram :) De har fått beskjed om at deres gener sammen ikke er kompatibel til å få guttebarn og derfor er det kun jentebarn som overlever i deres svangerskap. Utrolig trist uansett årsak når man mister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...