LillePerlen Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Om jeg blir gravid i mars og teller 9 mnd Kommer jeg frem til november, Men på terminkalkulator taster jeg inn første dag i mens Som vil komme i slutten av mars og da er termin i begynnelsen av januar? Hvordan henger dette sammen?
mamman til to gutter Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Et svangerskap er ikke akkurat 9mnd, et svangerskap er 40 uker og 2 (eller er det 3?) dager fra første dag i siste mens. Så hvis du har blitt gravid i mars, kan første dag i siste mens ha vært i slutten av mars, men senest midt mars (evt tidlig i mars eller i februar).
Dini Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Den terminkalkulatoren jeg regnet med viser om du blir gravid (første mensdag) 31.mars kommer barnet i begynnelsen av 2014 (om babyen kommer til termin). Ved første mensdag 1. mars derimot blir termin i begynnelsen av desember. Så når er første mensdag?
LillePerlen Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2013 Første mensdag 28 mars og da kommer termin 3-4 januar 2014
nagini Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Men hvis det er 40 + 2 eller 3, hvorfor blir terminen min da tidligere når jeg legger inn at min syklus er 22 dager i stedet for gjennomsmnittets 28? Det burde jo tyde på at det er så og så lenge etter eggløsning, og ikke så og så lenge etter siste mens?
Dini Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 Første mensdag 28 mars og da kommer termin 3-4 januar 2014 Ja, men det stemmer vel? Da jeg var gravid i fjor hadde jeg termin 5. februar og første dag i sist mens var 30. april (eller noe..). Så det stemmer nok det du har der.
Dini Skrevet 1. januar 2013 #7 Skrevet 1. januar 2013 Men hvis det er 40 + 2 eller 3, hvorfor blir terminen min da tidligere når jeg legger inn at min syklus er 22 dager i stedet for gjennomsmnittets 28? Det burde jo tyde på at det er så og så lenge etter eggløsning, og ikke så og så lenge etter siste mens? Fordi at mellom eggløsning og mens er det så og si alltd 14 dager, mens mellom mens og EL kan det være kortere.Terminen blir jo bare ca 1 uke mindre, så det burde ikke ha så mye å si..
LillePerlen Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2013 30 mars mener du? Men når jeg regner 9 mnd frem kommer jeg Til slutten av november. ?
Frufluffy Skrevet 1. januar 2013 #9 Skrevet 1. januar 2013 Da regner du feil for ni måneder fra 30. mars er 30 desember, I tillegg er svangerskapet som det står over 40 uker +2-3 dager fra første dag i siste mens
LillePerlen Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. januar 2013 Ja så da må jeg gå inn på terminkalkulator for Å få riktig dato:) Dette blir spennende!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå